Bergaf met caravan en automaat

Gestart door Ralph, 07-07-2010 20:11:46

Vorige topic - Volgende topic

Rob850turbo

Ralph

Citaat van: Lampje op 07-07-2010 20:39:37
Schakel gerust van 3 naar L boven de 50 km/u. Er zit wat logica ingebakken waardoor hij dan keurig in zijn 2 gaat rijden. Daaronder knalt hij in de 1 en is minder goed bruikbaar.

Klopt helemaal, het lastige hier aan is dat je bij een u-bocht of zoiets te veel moet afremmen en dat de bak dan in de eerste blijft hangen
Als je als automobilist moet blazen, zet dan je bril af. Dat scheelt 2 glazen.

Henk855

Ik had ook regelmatig behoorlijk hete remmen van de caravan in de bergen, hij duikt behoorlijk in de oplooprem en dat vinden de remmen niet echt lekker, het vet kwam tussen de kappen uit. Ik praat dan wel over afdalingen van 8 tot 12 % in de Alpen. Erg irritant en ik zou ook niet weten hoe dit te voorkomen is.

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

RRRRR_Ramon

Citaat van: Lampje op 07-07-2010 20:39:37
Schakel gerust van 3 naar L boven de 50 km/u. Er zit wat logica ingebakken waardoor hij dan keurig in zijn 2 gaat rijden. Daaronder knalt hij in de 1 en is minder goed bruikbaar.

In de L en daarbij de Winterstand inschakelen en hij knalt niet meer in de 1e versnelling, hij blijft dan in 2. Zo doe ik het met de V70 met daarachter een KIP 48T van ruim 1300 kg. Berg op schakel ik ook zelf, de automaat schakelt wat laat terug inderdaad. De diesel trekt het best (max. koppel bij 1900) maar je koeling kan in de knoei raken, iets meer toeren kan geen kwaad, waterpomp draait sneller dus betere koeling.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Domaso

Voor je vakantie je caravan laten keuren en/of een beurt laten geven is wel zo verstandig.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

thuur

BOV

Kijk ook zeer zeker de remvloeistof van de auto eens na!
Naarmate deze ouder wordt, wordt het kookpunt steeds lager!
I take pictures and build stuff...