Niet starten + ratel

Gestart door Boeijke, 19-10-2009 09:15:09

Vorige topic - Volgende topic

Boeijke

Hallo en goeiemorgen allemaal.

Mijn roffletje vanaf vrijdagmiddag binnen gestaan en waarschijnijk met binnenverlichting aan. Dus......lege accu   :eusa_wall:

Dus startkabeltjes eraan. De volvo 740 eraan gehangen. En ja hoor, alles werkte weer. Lampjes weer aan, startonderbreker er weer af. Centrale vergrendeling werkt weer maar starten?? Ho maar. Mooi niet dus.

Als ik em probeer te starten begint ie als een idioot de ratelen en gaan alle dashboard lampjes heel snel flikkeren?

Heb al gezocht op ratelen maar krijg alleen ratels gevonden bij rijdende auto's.
Heb de computer al ge-reset, maar helpt ok niet.
Dus...... HELLUP  :eusa_pray:

Willem

-D©©©L-

startkabels te dun of een 740 die het ook niet kan trekken. Laat de 740 er eens 10 minuten met de startkabels aan hangen met lopende motor. Daarna de 740 naar hoger toerental (ca 2500 rpm) en tegelijkertijd de 850 starten.

FGG

Ik had dit afgelopen maand bij de S60 van een vriend van me. Waarschijnlijk staat de startermotor net even fout t.o.v. vliegwiel. Die S60 hebben we aangedrukt en daarna wilde ie weer gewoon starten.
Dus even drukken en laten lopen en kijken of 't dan weer goed is.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Boeijke

Thanks voor de snelle reactie Dirk en Florian  :eusa_clap:

Hij had trouwens al ruime tijd aan de 740 gehangen alleen niet bij verhoogd toerental. Was maar alleen op het vroege tijdstip dus da ging niet.

Ben maar op de fiets gaan werken  :eusa_shifty:

Straks de opties maar eens gaan proberen.

Meer opties natuurlijk welkom.

Willem.

elianmars

Citaat van: Boeijke op 19-10-2009 11:16:07
Thanks voor de snelle reactie Dirk en Florian  :eusa_clap:

Hij had trouwens al ruime tijd aan de 740 gehangen alleen niet bij verhoogd toerental. Was maar alleen op het vroege tijdstip dus da ging niet.

Ben maar op de fiets gaan werken  :eusa_shifty:

Straks de opties maar eens gaan proberen.

Meer opties natuurlijk welkom.

Willem.

Dirk? ;)

Probeer het inderdaad eens met dikkere startkabels en een betere donoraccu.

Paar weken geleden precies hetzelfde gehad met de wagen van mijn vader. Was niet te starten met mijn startkabels en accu van Roetmobiel. Met een jumpstarter van de ANWB startte de wagen in één keer.

thuur

Citaat van: -D©©©L- op 19-10-2009 09:17:41
startkabels te dun of een 740 die het ook niet kan trekken. Laat de 740 er eens 10 minuten met de startkabels aan hangen met lopende motor. Daarna de 740 naar hoger toerental (ca 2500 rpm) en tegelijkertijd de 850 starten.

Lijkt me duidelijk ja. De startmotor kan zijn vermogen niet opnemen. Ik zou eerst eens nieuwe startkabels halen want ik heb zelfs eens met een Fiesta 1.1 een Renault V6 aan de klets gekregen (wel pas vanaf 3500 rpm :eusa_shifty:).

Gr 8)

Boeijke

Sorry, bedoelde Marco  :eusa_shifty:

Boeijke

Met de startkabels zeer moeizaam aan de gang gekregen, daarna weer niet starten.
Dus nieuwe accu erin. En nu probleemloos.  :eusa_clap: :eusa_dance:

Moest eigenlijk gekeurd worden vandaag. Maar ja, dat wordt dan morgen maar.

Thanks voor alle snellle reacties.  :eusa_clap:

Willem

Jeff

Gelukkig doet die het weer, veel roffel plezier verder! ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)