Slijtage koppelingsplaat

Gestart door Schnappi, 19-12-2003 20:02:22

Vorige topic - Volgende topic

Schnappi

Daar ben ik weer ;D

Een geweldige site 8)

Nog een vraagje

Hoe kan men weten of de koppelingsplaat versleten is?

Graag reacties

Groeten,

Mark

denkweb

Hoe voel ik of de koppelingsplaat slecht is/wordt?

- Als je de koppeling indrukt gaat deze zwaar (hoort vrij soepel aan te voelen).
- Op den duur voel je bij het intrappen van de koppeling dat op het eerste stukje geen weerstand meer zit, daarna voel je pas een weerstand.
- De koppeling slipt bij het schakelen en loopt of heel langzaam over in de volgende versnelling (net alsof het pedaal blijft hangen).
- De koppeling grijpt pas aan als het pedaal helemaal tot op de vloer ingetrapt wordt en niet eerder.

Bij vervanging koppelingsplaat is het verstandig om direct een bijbehorende drukgroep te plaatsen. Bij benzine motoren is het raadzaam om de carterontluchting te controleren en bij een eventuele (recente) verstopping daarvan de achterste krukaskeerring te vervangen om de kans op een lekkage eraan te voorkomen.

Schnappi

als ik het koppelingspedaal op laat komen dan grijpt hij al aan als ik hem 2 a 3 cm op laat komen

is dit normaal????

groeten

denkweb

Dat kan... is ook afhankelijk van de afstelling ervan...

beste advies dat ik je kan geven: laat een bovag (dealer?) garage eens een stukje rijden en een beoordeling geven, mag niks kosten en lost een hoop onzekerheden op die je met een forum helaas toch nog houdt...  8)

Doe je het op de vroege morgen dan levert het in de tussentijd vast nog wel een kopje koffie op zelfs  ;D