Uitbouwen (after market-) alarm, inbouwen originele CV op S70

Gestart door Volvo-Cees, 21-10-2009 23:31:14

Vorige topic - Volgende topic

Volvo-Cees

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar kwam er niet helemaal uit, dus dan maar zo..

In mijn S70 uit dec. 1999 zit een alarm-startonderbreker van het merk Gemel, uit Italiƫ. Dit heeft de eerste eigenaar er blijkbaar in moeten zetten van de verzekering. Er zitten twee AB's bij waarop ook de centrale vergrendeling werkt. Er zit een ledlampje op het dashboard voor in het midden tegen de ruit die bij het systeem hoort. Tevens zit er onder de motorkap een sensor en ook de sirene.

Echter wil ik nu dat systeem eruit hebben. Zeker die startonderbreker is erg onhandig, elke keer moet je dat knopje weer indrukken, en hij raakt snel van slag als je de verkeerde volgorde aanhoud. En af en toe gaat hij spontaan af.
Ik wil het dus gewoon origineel hebben. Ik kan namelijk een complete nieuw setje AB's kopen met de unit erbij.

Mijn vraag is of ik dat gemakkelijk is in te bouwen, en of ik die unit ook nodig heb, aangezien ik denk dat mijn S70 namelijk standaard ook zou moeten hebben. Waar moet ik die zoeken???
Tevens vraag ik mij af of het oude systeem gemakkelijk uit te bouwen is. Of is het toch een klus voor de vakman?

Bvd. Volvo-Cees

pwassink

Het is een hoop werk in elk geval het verwijderen van "deskundig" ingebouwde aftermarket systemen .
Deskundig tussen aanhalingstekens omdat ook erkende inbouwers er soms rare praktijken op nahielden.

Probeer in elk geval niet in een actie oud door nieuw te vervangen, dat gaat vaak niet helemaal goed.
Zorg dat je de volledige en juiste schematiek van de auto hebt en maak met hulp daarvan alles eerst weer
origineel, functioneel & getest zonder het OEM-alarm, is dat alles weer in orde dan kan je verder gaan met de inbouw.

(uiteraard scheelt het dan al dat je de bekledingspanelen, afdekplaten, kabelgootjes en dergelijke al vrij hebt. )
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

UserID6342

Idd, net zoals Peter zegt, eerst terug naar origineel zonder alarm.  Dan pas een origineel Volvo alarm inbouwen.  Als het oude alarm eruit, goed kijken en testen of alles werkt zoals de bedoeling is en dan pas het andere Voolvo alarm erin bouwen.  Hoeft allemaal niet zo veel werk te zijn, ligt er echter alleen aan hoe het huidige after-market systeem erin gefrot zit.  Ben wel eens tegen situaties aangelopen waar je gewoon een dag aan het klooien bent om het weer origineel te krijgen zoals het hoort.

Volvo-Cees

Ik hoef er geen nieuw origineel alarm in, alleen CV op de AB is genoeg. Zou die module al niet in de auto aanwezig zijn? En waar zou ik die dan kunnen vinden?

UserID6342

Voor zover ik weet, correct me if I'm wrong, is het een niet mogelijk zonder het ander.  Het alarm heeft een afstandsbediening en je alarmrelais 210/211 stuurt het CV relais 205/206 aan.  Of je het alarm nu werkend aansluit of niet, maakt niet uit. Ik ben nog geen 850 / X70 tegen gekomen met afstandsbediening en zonder alarm.

haasje

Op papier schijnen ze te bestaan, weet alleen zo niet welke nummers ze hebben. Voor een 850 (x70 weet ik niet) kun je het basisalarm gebruiken. Dit systeem bestaan uit 2 onderdelen, een ontvanger en een alarmrelais. Volgens mij is deze als alleen cv te gebruiken door het alarmrelais niet te monteren.

Sbv

Citaat van: Volvo-Cees op 22-10-2009 19:48:23
Ik hoef er geen nieuw origineel alarm in, alleen CV op de AB is genoeg. Zou die module al niet in de auto aanwezig zijn? En waar zou ik die dan kunnen vinden?
Zit dat niet boven op het tellerhuis ? of naast de stuurkolum ? Bij de demontage van mijn S70 ben ik hier 2 kastjes tegen gekomen die dacht ik wel van het alarm/CV waren