welke lambda sonde regelt het verbruik/mengsel voor of achter?

Gestart door Liber0, 22-10-2009 17:34:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Liber0

Ben van plan om de lambda sonde te vervangen

lichtje brand soms op dashboard en vebruikt gemiddeld 14,6 liter/100KM

momenteel blijft ie branden lambda...vac. slangetje bij distributie kap lag los deze weer vast gedaan......

850R 1996 2.0 liter

maar welke regelt de afstelling??? voorste of achterste

waar het beste kopen??

Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Ludo


M a r c

Check eerst gewoon even of ie nog goed en snel regelt en niet teveel "pendelt".
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Liber0

Hij pendelt niet..... maar houdt even voor de 3000 tpm beetje voelbaar in
daarna trekt ie als een speer ....de turbo meter is dan maar 5mm voor het einde...

ik vind het verbruik aan de hoge kant ook als ik netjes optrek zonder veel toeren of gas te geven..... 14 a 15 liter de 100 km

Mijn vrouw's Jeep 5,9 V8 358pk 1890 KG gebruikt 16 liter/100Km???? dus dorstige 2.0 liter turbo

mischien is de sonde schoon te maken.....

Misha

Citaat van: Liber0 op 22-10-2009 19:04:24
mischien is de sonde schoon te maken.....
Weinig positieve verhalen over gehoord..

Wat soms wel helpt (echt waar, vraag niet waarom) is het ding van buitenaf lekker dik in de WD40 spuiten.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

thuur

Citaat van: Misha op 22-10-2009 21:17:12
Citaat van: Liber0 op 22-10-2009 19:04:24
mischien is de sonde schoon te maken.....
Weinig positieve verhalen over gehoord..

Wat soms wel helpt (echt waar, vraag niet waarom) is het ding van buitenaf lekker dik in de WD40 spuiten.

Dit is geen sluitende theorie, maar een lambda sonde (altans van de Bosch exemplaren weet ik het zeker) meet het zuurstofgehalte aan de tip en vergelijkt dit met het zuurstofgehalte aan de kabelkant.


Gr :D

Misha

Citaat van: thuur op 22-10-2009 21:19:22
Citaat van: Misha op 22-10-2009 21:17:12
Citaat van: Liber0 op 22-10-2009 19:04:24
mischien is de sonde schoon te maken.....
Weinig positieve verhalen over gehoord..

Wat soms wel helpt (echt waar, vraag niet waarom) is het ding van buitenaf lekker dik in de WD40 spuiten.

Dit is geen sluitende theorie, maar een lambda sonde (altans van de Bosch exemplaren weet ik het zeker) meet het zuurstofgehalte aan de tip en vergelijkt dit met het zuurstofgehalte aan de kabelkant.
Is duidelijk inderdaad, was mijn theorie uiteindelijk ook.

Maar wat het nu is, of je de plek waar wordt gemeten weer schoonspuit of juist iets afsluit, of dat je de kabelaansluitingen misschien iets isoleert op kleine breukjes is wat vager.

Feit is dat het bij mijn 10V zoveel hielp dat ik er na  10 behandelingen nooit meer last van had , specifiek ook het inhouden bij 3000 rpm. Als je even zoekt zul je zien dat ik er ook een hele tijd mee bezig ben geweest.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

thuur

Citaat van: Misha op 22-10-2009 21:22:23
Als je even zoekt zul je zien dat ik er ook een hele tijd mee bezig ben geweest.

Ja met die zoekfunctie hier ben je inderdaad wel even bezig.


Gr :P

KIM

Citaat van: thuur op 22-10-2009 21:19:22
Dit is geen sluitende theorie, maar een lambda sonde (altans van de Bosch exemplaren weet ik het zeker) meet het zuurstofgehalte aan de tip en vergelijkt dit met het zuurstofgehalte aan de kabelkant.
Klopt; de hele oude hadden zelfs een gaatje in de behuizing.

Niet volspuiten dus! Dit werkt averechts. Enige methote van schoonmaken die zou kunnen werken is het schoonbranden met de soldeerbrander.

Heb je een lekke koppakking gehad? Koelvloeistof verwoest de sensor. Olie houdt 'ie ook niet van...

Misha

Citaat van: KIM op 22-10-2009 21:59:16
Niet volspuiten dus! Dit werkt averechts.

Onzin, werkte bij mij prima. Heb er nog maanden mee gereden tot ik hem verkocht, nooit meer een probleem mee gehad.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

thuur

Citaat van: KIM op 22-10-2009 21:59:16
Olie houdt 'ie ook niet van...

't Zijn toch taaie rakkers hoor. In stadsverkeer stoot ik per 300km een liter volsyntheet door de uitlaat. Gaat al heeeel lang goed ;D


Gr :eusa_shifty:

Piere

Citaat van: thuur op 22-10-2009 22:12:43
Citaat van: KIM op 22-10-2009 21:59:16
Olie houdt 'ie ook niet van...

't Zijn toch taaie rakkers hoor. In stadsverkeer stoot ik per 300km een liter volsyntheet door de uitlaat. Gaat al heeeel lang goed ;D


Gr :eusa_shifty:

Strike ;D
Enfin, ik denk ook wel dat Misha z'n manier wel werkt, dan maak je het gaatje waar'm de buitenlucht aantrekt toch net properder?
Al is de boel schoonbranden misschien wel een effectievere manier  :eusa_think:
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

KIM

Citaat van: Misha op 22-10-2009 22:00:28
Citaat van: KIM op 22-10-2009 21:59:16
Niet volspuiten dus! Dit werkt averechts.

Onzin, werkte bij mij prima. Heb er nog maanden mee gereden tot ik hem verkocht, nooit meer een probleem mee gehad.

Uitzonderingen bevestigen de regel...

michiel

Dan ben ik ook een uitzondering. Hoeveel uitzonderingen zijn er nodig voordat de regel het opgeeft?
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken