Cat-back systeem noodzakelijk?

Gestart door T-J, 23-10-2009 00:24:53

Vorige topic - Volgende topic

T-J

Mensen,

Ik heb een poging gedaan deze informatie te vinden via de zoekfunctie maar kwam niet verder helaas.

Is het noodzakelijk (voor de prestaties) een (sport) uitlaat systeem te plaatsen bij een 3'' (katloze) downpipe?

Het gaat me niet om het geluid, vraag me alleen af of je het ''free flow'' probleem niet naar achteren verplaatst door alleen een 3'' downpipe te plaatsen.

Alvast bedankt!

Gr. Thijs

thuur

Nee. De gassen zijn inmiddels afgekoeld en nemen minder volume in beslag, dus de standaard pijp volstaat bij normale auto's en standaard tuning.

Als je echt je vermogen wilt opkrikken ontkom je er niet aan.

Als je dit board toch even had doorgebladerd had je het wel gevonden denk ik..

Gr 8)

T-J

Heb de zoekfuctie gebruikt, had idd even kunnen rondneuzen  :eusa_doh:

Wat ik graag wil is een 3'' downpipe, K&N luchtfilter en een chip. Ik neem aan dat dat niet onder ''echt vermogen opkrikken'' valt...

Gr. Thijs

Vulk

Enkel 3" downpipe is voldoende voor deze tuning. Rest is enkel extra geluid. :)

)()()sT

Citaat van: T-J op 23-10-2009 00:33:05
Heb de zoekfuctie gebruikt, had idd even kunnen rondneuzen  :eusa_doh:

Wat ik graag wil is een 3'' downpipe, K&N luchtfilter en een chip. Ik neem aan dat dat niet onder ''echt vermogen opkrikken'' valt...

Gr. Thijs

Nee  ;D
Maar serieus: ik heb precies die setup, en heb ook een originele uitlaat, en dat is prima. Een sportuitlaat (verschillende soorten en maten) levert een pak extra geluid op en dat wilde ik niet. Zelfs een splitsing tot dubbele uitlaat achter de originele grote demper leverde bij mij een dusdanige geluidstoename op, dat ik in dat nieuwe deel 2 free-flow dempertjes heb laten lassen. Nu is ie weer heerlijk stil  8)