Iemand ervaring met sport schokdempers (850)

Gestart door Jeff, 02-11-2009 23:04:23

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Citaat van: joes op 05-11-2009 18:41:41
de FSD's deinen te veel met namer uitgaand en slaan door op  verkeersdrempels tot de aanslag !

Geen enkele demper is bestand om op volle snelheid over een drempel te rijden vliegen.

joes

:eusa_think:
Hi Ludo,

HAd ik geschreven dat ik op volle snelheid over de drempels ging..............dacht het niet, is ook op zeg maar een hogere snelheid dan 30km/uur een duikvlucht naar beneden na elke drempel.

Ludo

Citaat van: joes op 05-11-2009 18:54:12
Hi Ludo,

HAd ik geschreven dat ik op volle snelheid over de drempels ging..............dacht het niet,

Nee klopt.
Maar nu zeg je het (bijna) wél.

een hogere snelheid dan 30km/uur.

;D

Turbobiker

Sinds een goed jaar zijn de KW's echt comfortabeler in afstelling.
De Tussenpaus

Emiel

Citaat van: Turbobiker op 05-11-2009 19:00:16
Sinds een goed jaar zijn de KW's echt comfortabeler in afstelling.

Inderdaad. Lekker comfy.

BenC70ES

Citaat van: ed op 05-11-2009 13:07:15
Volgens mij zijn de Sachs performance dempers niet meer leverbaar!

Link

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

V70geRwin

Citaat van: Enno op 06-11-2009 02:32:14
Hi Ludo,

HAd ik geschreven dat ik op volle snelheid over de drempels ging..............dacht het niet, is ook op zeg maar een hogere snelheid dan 30km/uur een duikvlucht naar beneden na elke drempel.

In het bereik 0 - 60 gaat de 850 bij mij redelijk strak over de drempels. Nivomat dempers achter & Bilstein B6 voor met standaard vering doet het wat mij betreft heel erg netjes....geen last met "duikvluchten naar beneden".

Hebben we het wel over dezelfde drempels  :eusa_whistle:

Ludo

Als ik de verlaagde ketels steeds stapvoets  ::) over drempels zie rijden, denk ik toch nog steeds dat de snelheid ermee te maken heeft.
Mijn FSD's deinen helemaal niet, en slaan zeker niet uit tot de aanslag, maar mijn auto is dan ook niet verlaagd.  :P

-D©©©L-

Maar wat maakt een "sportdemper" nou een "sport"demper ? Is het de low-speed compressie demping die anders is ? Of juist de high-speed rebound demping ? 

Qua sport kan je beter zonder dempers gaan rijden, is veel moeilijker om de wagen op de weg te houden.

pwassink

Citaat van: Enno op 06-11-2009 21:17:51
Citaat van: -D©©©L- op 06-11-2009 19:20:01
Maar wat maakt een "sportdemper" nou een "sport"demper ? Is het de low-speed compressie demping die anders is ? Of juist de high-speed rebound demping ? 

Qua sport kan je beter zonder dempers gaan rijden, is veel moeilijker om de wagen op de weg te houden.

Versleten dempers ;) ook een leuke ervaring....

Is wel een van de ultieme middeltje voor een goedfunctionerende huppelcultuur  ;)
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂