Iemand ervaring met sport schokdempers (850)

Gestart door Jeff, 02-11-2009 23:04:23

Vorige topic - Volgende topic

Jeff

Zijn er mensen die ervaring hebben sportschokdempers zo ja welke, mijn achterschokdempers zijn hoogstwaarschijnlijk aan vervanging toe en wil daarom een set sportschokdempers plaatsen.
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Eugene

If it's not blown, it sucks...

Misha

Is dat cwl ? Sportshocks achter en normaal versleten voor ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

elianmars

Nee joh. Gewoon sportdempers voor en achter, natuurlijk ::)

;D

bassie81

originele R-dempers (icm R-veren): net wat stugger maar zeker nog comfi....

Jeff

Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

BenC70ES

Sachs performance dempers, met wat zoekwerk voor een redelijke prijs te vinden.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

-D©©©L-

Sportschokdempers... zijn die harder of juist zachter ?

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

ed

Volgens mij zijn de Sachs performance dempers niet meer leverbaar!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

V70geRwin

Waarom wil je eigenlijk sportdempers. Wat wil je verbeteren tov huidige veer en demper?

Eugene

Citaat van: spekkie99 op 05-11-2009 13:25:56
Waarom wil je eigenlijk sportdempers. Wat wil je verbeteren tov huidige veer en demper?

Maakt niet uit, komt uiteindelijk toch niks van terecht...  :eusa_whistle:

If it's not blown, it sucks...

V70geRwin

Citaat van: Eugene op 05-11-2009 15:51:28
Citaat van: spekkie99 op 05-11-2009 13:25:56

Maakt niet uit, komt uiteindelijk toch niks van terecht...  :eusa_whistle:

Heb zelf ook veel geleerd van niet door mij zelf gestarte topics te lezen dus naast de TS kunnen ook anderen hier wat aan hebben. Moet het wel een beet on topic blijven natuurlijk  :eusa_whistle:

UserID6342

Heb nog een setje goede Billsteins B6 of Koni geel voor achter liggen Jeff, uiteraard geld hier hetzelfde voor als de rest vd onderdelen welke ik je al ge- PB-t heb, tegen een speciaal prijsje.  Ook nog Monroe Riders in de aanbieding overigens.  Laten we zeggen 35 voor het setje Billsteins / Koni.

joes

:eusa_wall: :eusa_think: :evil:"
Hierbij een kopietje van een PB die ik wisselde met een ander forumlid over veren en onderstel, heb in 4 maanden tijd nu een KW II setje gebruikt en heb nu FSD's ben nu niet echt tevreden lees hieronder:

"Ben het helemaal met je eens !
Heb inmiddels de FSD's en Intrax veren en ben niet tevreden om dezelfde reden als jij, de FSD's deinen te veel met namer uitgaand en slaan door op  verkeersdrempels tot de aanslag !

Ik heb heel lang BMW gereden en vondt de KW II set gewoon onnodig erg oncomfortabel het moet beter kunnen de verstel mogelijkheden zijn een wassen neus, de uiterste stand is nog steeds belachelijk laag, ik heb de indruk dat de veren iets hoger moeten zijn om de shocks goed te kunnen laten werken en ga na de ombouw van mijn automaat naar handbak weer eens verder zoeken, heb vandaag wel tegen ET gezegd dat het zeker niet mijn optimale gewenste toestand is, maar ben nu in ieder geval van die belachelijk harde en bonkende KW set af.

Heb je nog een idee ik hoor het graag, en inderdaad nivomats achter 2 cm verlaagd zijn lang niet gek !

Heb ook eens een V70 T5 uit 2001 gehad met een nieuw verlaagd Volvo onderstel met verlaagde nivomats en dat was naar mijn idee het beste van wat ik nu gezien en gevoeld heb, is ook niet duur !

Eigenlijk zouden we dit maar eens op het forum moeten zetten om te kijken wat voor input we dan krijgen, vindt je niet,

Met vriendelijke groet,

Joes / 3bergenT-5R  :)