Ellende, slecht lopen en zowat auto in de brand!!

Gestart door sjors, 24-10-2009 19:34:51

Vorige topic - Volgende topic

Jeroentjuh

Citaat van: sjors op 25-10-2009 17:41:02
Denk dat de oorzaak gevonden is, de rotor is helemaal vergruisd en lag in 1000 stukjes in de verdelerkap.....

Deze morgen maar vervangen en kijken wat ie doet...

Vervang nu ook meteen de verdelerkap, kabels en bougie's, en gewoon origineel spul gebruiken..... Het valse lucht probleem nu ook al gevonden? Want dat moet je ook ff oplossen....

sjors

Was op weg naar een monteur. Reed eerst nog wel, maar werd snel slechter en kwam onderweg stil te staan, toen is die monteur naar me toe gereden. Auto is naar huis gesleept en gaan hem zelf weer maken. Ontsteking vernieuwen en kijken wat ie doet.

FGG

Citaat van: Enno op 24-10-2009 20:15:26
Gemiddeld verbruik van 1 op 6 is duidelijk te hoog, de vraag is wat deed hij op benzine qua verbruik?

Nou en?
Misschien moet ie gaan dieselen. :evil:

Sowieso alle ontstekingsdelen vervangen vanaf bobine tot aan bougies. Ontsteking is zo belangrijk bij LPG auto's. Gewoon elke 20k de bougies vervangen en gewoon origineel Volvo gebruiken.

Het hele verhaal riekt naar achterstallig (ontstekings)onderhoud:
Citaat van: sjors op 24-10-2009 19:34:51
De auto liep altijd goed op gas en slecht op benzine. Afijn, omdat ik alleen gas rij wat goed ging vond ik dat niet zo'n probleem.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Ludo

Met alleen de ontstekingsdelen vervangen ben je niet klaar volgens mij.
Het mengsel moet wel héél arm geweest zijn, dat de motor zó warm word dat er onderdelen in brand vliegen.
Een goed onderhoud, en goeie afstelling van het lpg systeem is hier zeker aan de orde!.

sjors

gelukkig, rotor en verdelerkap vervangen en hij loopt weer als een zonnetje, alleen stationair wat wisselend. Er is ook een andere lmm ingekomen, die moet denk ik ook nog inleren.

Wat ik nou zo vreemd vind, op lpg liep ie altijd nog gewoon goed, terwijl ie op benzine al stotterde en haperde. Normaal is toch juist lpg gevoeliger??

Alleen de grote luchtslang nog even aansluiten en weer gaan....oja, heb inmidels een scheur in dat rubber op de gasklep gevonden, waar ook je vlamdover etc opzit. Deze ook nog even vervangen en dan zal het goed moeten gaan denk ik zo...., ook de bobine en de kabels vonken niet meer. De oude rotor was helemaal weg, leek wel gesmolten ofzo.

In ieder geval, voor 30e onderdelen en hij liep alweer.......;)

Rijns_t5r

30 euro???? een andere lmm,nieuwe rotor en verdelerkap?waar kan je dat voor dat geld halen?
maar toch weer leuk dat hij weer goed loopt :eusa_clap:

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

FGG

Citaat van: sjors op 26-10-2009 15:25:38
Wat ik nou zo vreemd vind, op lpg liep ie altijd nog gewoon goed, terwijl ie op benzine al stotterde en haperde. Normaal is toch juist lpg gevoeliger??

*voelt Ludo in z'n nek hijgen*

Auto's met een LPG-installatie zonder (echte) G3 lopen op LPG prima met een defecte LMM, op benzine is er dan geen land mee te bezeilen.

Citaat van: Rijns_t5r op 26-10-2009 15:32:19
30 euro???? een andere lmm,nieuwe rotor en verdelerkap?waar kan je dat voor dat geld halen?

Alleen een LMM zit al tussen de 150 en 200 euro. Ik zou toch even navragen.

sjors

Ik moet er bij zeggen dat dat alleen rotor en verdelerkap zijn. Kabels en bobine doen t ineens weer normaal zonder allerlei gevonk etc.

Zit nog wel een scheur in dat rubber dus, kan dat voor vermogensverlies zorgen? Het openingetje op het luchtfilterhuis (waar dat dopje opzit wat er af schiet bij backfire) ligt nog open.

Verder valt ie op gas uit na 10 seconden, zet je hem op benzine en je rijdt 3 minuten, dan wil ie weer prima op gas. Zet je de auto uit en start je hem een half uur later weer, valt ie op lpg weer weg. Heel raar. Of kan dit ook door dat vacuumlek komen? Vreemd gedoe.

FGG

Citaat van: sjors op 26-10-2009 18:04:36
Ik moet er bij zeggen dat dat alleen rotor en verdelerkap zijn. Kabels en bobine doen t ineens weer normaal zonder allerlei gevonk etc.

Waarom niet alles laten vervangen? Door dat geintje heeft de bobine waarschijnlijk ook wel flink op z'n donder gekregen. Een volgende backfire kost je gewoon weer een LMM en dan ben je weer 200 euro lichter.

Zit nog wel een scheur in dat rubber dus, kan dat voor vermogensverlies zorgen? Het openingetje op het luchtfilterhuis (waar dat dopje opzit wat er af schiet bij backfire) ligt nog open.

Welk rubber?
Normaal gesproken heeft een luchtfilterhuis geen opening met een dopje voor eventuele backfires. Waarschijnlijk is dat al gefabriceerd door de vorige eigenaar om juist die reden.

Verder valt ie op gas uit na 10 seconden, zet je hem op benzine en je rijdt 3 minuten, dan wil ie weer prima op gas. Zet je de auto uit en start je hem een half uur later weer, valt ie op lpg weer weg. Heel raar. Of kan dit ook door dat vacuumlek komen? Vreemd gedoe.

Dan is 't gewoon nog niet goed. Nog maar eens na laten kijken, dan.

Je geeft aan dat de 30 euro voor de rotor en verdelerkap waren. Is de LMM nu wel of niet vervangen?

Ludo

Citaat van: FGG op 26-10-2009 16:31:13

Welnee hoor.
Ben al lang niet meer verbaasd, dat er een hoop meuk onder de kap word ingebouwd.   ;D

FGG

Citaat van: Ludo op 26-10-2009 18:34:50
Citaat van: FGG op 26-10-2009 16:31:13

Welnee hoor.
Ben al lang niet meer verbaasd, dat er een hoop meuk onder de kap word ingebouwd.   ;D

Maar ja, daar doelde ik natuurlijk niet op. ;)

haasje

Citaat van: FGG op 26-10-2009 18:23:35

Welk rubber?
Normaal gesproken heeft een luchtfilterhuis geen opening met een dopje voor eventuele backfires. Waarschijnlijk is dat al gefabriceerd door de vorige eigenaar om juist die reden.

Ik denk dat hij de afgedopte aansluiting voor de stationairregeling bedoeld

sjors

Ik denk idd dat ik dat bedoelde. Zit aan het eind van de luchtslang naar het gasklephuis. Het is idd afgedopt, oftewel, was.

Auto rijdt ook nog niet helemaal super merk ik, toerental blijft hangen op lpg en het lijkt net of ie aan een elastiek optrekt, hij heeft wel de wil, maar het lukt niet. Dit zou natuurlijk goed kunnen door de scheur die in de aansluiting van de slang op het gasklephuis zit. Je hoort hem er lucht doorheen trekken. Morgen maar even een andere bestellen en kijken wat dit vacuumlek allemaal doet. Lijkt ook alsof de klep in het spruitstuk niet meer werkt, waardoor die normaal gesproken net dat extra zetje krijgt. Wat ik begreep werkt ook deze op vacuum en kan dit grote lek daar oorzaak van zijn.

Kan dit ook de lpg problemen veroorzaken??

Wederom bedankt..

FGG

Citaat van: sjors op 26-10-2009 21:10:21
Ik denk idd dat ik dat bedoelde. Zit aan het eind van de luchtslang naar het gasklephuis. Het is idd afgedopt, oftewel, was.

Auto rijdt ook nog niet helemaal super merk ik, toerental blijft hangen op lpg en het lijkt net of ie aan een elastiek optrekt, hij heeft wel de wil, maar het lukt niet. Dit zou natuurlijk goed kunnen door de scheur die in de aansluiting van de slang op het gasklephuis zit. Je hoort hem er lucht doorheen trekken. Morgen maar even een andere bestellen en kijken wat dit vacuumlek allemaal doet. Lijkt ook alsof de klep in het spruitstuk niet meer werkt, waardoor die normaal gesproken net dat extra zetje krijgt. Wat ik begreep werkt ook deze op vacuum en kan dit grote lek daar oorzaak van zijn.

Kan dit ook de lpg problemen veroorzaken??

Wederom bedankt..

Die kapotte slang kan heel goed de oorzaak zijn. Je zou even de scheur kunnen dichttapen en kijken of 't dan beter is, gewoon een nieuwe slang is natuurlijk beter. Door de scheur wordt idd valse lucht aangezogen buiten de LMM om. Dan klopt er niet veel meer met wat het motormanagement doorkrijgt.

Jeroentjuh

Ik zou eerst de boel eens goed in orde maken en dan pas weer gaan rijden. Kost miskien ff geld, maarja had deels misschien voorkomen kunnen worden.....