Dieselen met N-allure's

Gestart door knoopie, 24-10-2009 20:25:45

Vorige topic - Volgende topic

knoopie

Citaat van: knoopie op 12-05-2013 11:22:52
Citaat van: elianmars op 12-05-2013 09:35:37
Heeft Terlouw de keerring vernieuwd, toen de distributie is vernieuwd?
Dan zou de lekkage over moeten zijn.

Ik zal eens kijken op de nota want db-riem is nog niet zo lang geleden vervangen.

Tijd gaat sneller dan ik dacht. Riem is 9-08-2012 verwisseld bij een km-stand van 405552 km.  Alle rollen zijn vervangen waterpomp brandstofpomp en rollen vernieuwd, timing van de krukas en nokkenas gecontroleerd brandstofpomp op tijd gezet.....kom geen vervanging van de keerring tegen.  :eusa_think:

knoopie

Citaat van: KIM op 12-05-2013 11:04:30
Inderdaad is het misschien wijs om bij een distributiewissel de keerring ook aan te pakken.

dat duurt ongeveer nog een jaar of 4 Kornelis......

;D

KIM

Zoals ik al zei: Zolang er geen vette bende op de parkeerplaatsen wordt gemaakt, zou ik het laten voor wat het is. Waar vettigheid zit, komt geen roest. We moeten alleen even checken of de olie niet op de d-riem komt; die vindt dat niet zo leuk...
Ik verwacht dat dat niet het geval zal zijn.

elianmars

Citaat van: KIM op 12-05-2013 13:27:43
Zoals ik al zei: Zolang er geen vette bende op de parkeerplaatsen wordt gemaakt, zou ik het laten voor wat het is. Waar vettigheid zit, komt geen roest. We moeten alleen even checken of de olie niet op de d-riem komt; die vindt dat niet zo leuk...
Ik verwacht dat dat niet het geval zal zijn.

Zo is het. Als het niet lekt, is het geen Volvo   ;D

Taranis

Het is dan ook een Audi  :eusa_shhh:

Wel verstandig om inderdaad de distributieriem even te checken, ik heb die ook al eens nat gehad door een minimale lekkage van de krukaskeerring. Niettemin zou ik er niet oneindig mee door blijven rijden, bij mijn dieseltje lag ie er 4.000 km na de verkoop geheel uit en dan sta je mooi. Of in mijn geval: de volgende eigenaar ;D

knoopie

Heden morgen een motorsteun besteld hij had hem zowaar liggen op de plank.
Voor de prijs orgineel volvo kan ik niet tobben. Nog geen 100 euro in de btw, oké blijft geld maar toch. Geef het liever aan wat anders uit maar als het moet dan moet het maar.

knoopie

Het vervolg.....

Vanavond samen met Kornelis de motorsteun vervangen. De auto op de brug
en eerst maar het wiel er afgehaald. Bouten (4) gingen allemaal vrij makkelijk los. De steun kwam er vrij makkelijk tussen uit deze was aardig ingesleten aan de bovenkant en was echt aan vervanging toe. We hebben een balk op de krik gezet en deze onder het carter omhoog gekrikt zodat we de hoogte die hierdoor vrij kwam konden gebruiken om de steun op zijn plek te krijgen.
Na 45 min zat alles weer op zijn plek klus geklaard gezellig nog effe een bakkie gedaan en toen weer naar de andere kant van het water gegaan.

Het is duidelijk merkbaar met bochtwerk op rotonde's geen gehobbel meer
en geklapper. Het is aanmerkelijk rustiger en lijkt wel of ik weer meer contact heb met de weg.
Kornelis fantastisch en bedankt weer voor de gezelligheid!

;)

was echt nodig......

elianmars

Die kun je heus nog wel op Marktplaats zetten  ;D

arjen850

Citaat van: knoopie op 13-05-2013 12:11:30
Heden morgen een motorsteun besteld hij had hem zowaar liggen op de plank.
Voor de prijs orgineel volvo kan ik niet tobben. Nog geen 100 euro in de btw, oké blijft geld maar toch. Geef het liever aan wat anders uit maar als het moet dan moet het maar.

Ik ook, maar dan aan de Griek ;D

knoopie

Citaat van: elianmars op 14-05-2013 23:01:03
Die kun je heus nog wel op Marktplaats zetten  ;D

bovenste gedeelte gebruiken als remblokje voor op je fiets......

Ewout Schalkwijk

Zo dan, die is goed gaar zeg. Daar moet je al lang last van hebben gehad. Mooi dat het weer is opgelost.
Niet te lang wachten met de oplossing van de olielekkage hoor, nu was het alleen de steun...

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Daar moet meer dan een avondje de tijd voor genomen worden Ewout.

elianmars

Citaat van: KIM op 14-05-2013 23:19:31

Lekt het nu nog altijd? Bij de distributie?

knoopie

Citaat van: elianmars op 14-05-2013 23:43:06
Citaat van: KIM op 14-05-2013 23:19:31

Lekt het nu nog altijd? Bij de distributie?

Konden we wat moeilijk zien Kornelis gaf aan dat er dan meer los gemaakt moest worden.... ???
Binnenkort nog maar eens kijken wat we er mee aan moeten realiseer me dat de bak / blok beter droog kan zijn. Een beetje zweten kan geen kwaad.....

KIM

Het is inderdaad geen lekken te noemen; eerder zweten. Het is vettig maar niet nat.
Op termijn moet er wel gecontroleerd worden of het ook in de buurt van de D-riem komt. Voor de rest maak ik me geen zorgen. Het ziet er alleen vuil uit.

Als je het goed wilt controleren, moeten de distributiekappen losgenomen worden.