Dieselen met N-allure's

Gestart door knoopie, 24-10-2009 20:25:45

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Citaat van: KIM op 15-05-2013 06:40:41
Als je het goed wilt controleren, moeten de distributiekappen losgenomen worden.

Gelukkig liggen die er bij zo'n VAG-dieseltje zo af ;)

Ewout Schalkwijk

De buitenste wel, kan je in  ieder geval zien of de riem 'nat' is.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Citaat van: Taranis op 15-05-2013 06:46:19
Citaat van: KIM op 15-05-2013 06:40:41
Als je het goed wilt controleren, moeten de distributiekappen losgenomen worden.

Gelukkig liggen die er bij zo'n VAG-dieseltje zo af ;)

Daar was ik al een beetje bang voor ja. Ik zei al tegen Ries dat daar even wat meer tijd voor genomen moet worden.
Ewout: Ik kijk liever bij de bron als het dan toch los moet...

Bouke

Fijn Ries dat het hobbelen over is , maar idd dat moet je al een tijdje hebben gehad als ik dat zo zie.

Sbv

Die steun was een aardig eind heen zo te zien. Hoe zijn de andere motorsteunen ? Niet half opgelost door de olie vermoed ik

knoopie

Citaat van: Sbv op 15-05-2013 10:15:28
Die steun was een aardig eind heen zo te zien. Hoe zijn de andere motorsteunen ? Niet half opgelost door de olie vermoed ik

Citaat van: Bouke op 15-05-2013 08:45:58
Fijn Ries dat het hobbelen over is , maar idd dat moet je al een tijdje hebben gehad als ik dat zo zie.

@ sander: Ik denk dat het goed is om met elkaar nog eens te bekijken hoe de staat is aan de onderkant ook m.b.t. het zweten. Voor zover we gisteravond konden zien zijn de andere steunen nog goed.

Bouke@: Het zou me ook niks verbazen dat mijn rechteraandrijfas hierdoor naar de knoppen is gegaan. Op het moment dat er te veel krachten met sturen en oneffenheden in de weg zijn komen die krachten op de as terecht. Als toen de motorsteun al niet in orde zou zijn kan dit een logisch gevolg zijn geweest.
30 december (voorval as) reed ik langzaam de stoep af had wat hoogteverschil met krachten en gewicht wat toen voor een deel op de as kwam.

ach....dat is allemaal achteraf hij loopt weer goed en daar ben ik blij om.  :D

:eusa_hand: Rich dat neemt niet weg dat je er wel van kan leren kerel het had allemaal erger kunnen zijn.  :eusa_shifty: 

knoopie

Zo vandaag de olie +olie / interieurfilter maar weer eens gehaald.
Half augustus voor de APK-keur en gelijk maar een paar handremschoentjes meegenomen want dat was een aandachtspuntje bij de vorige keuring.

Volgens mij zit het hier in de lucht met de handremschoentjes,
Bouke liggen ze er bij jou al om.... ;D
Eens kijken of we elkaar komende week kunnen helpen.

Wordt vervolgd....

knoopie

Gisteravond bij garagebedrijf Verwey geweest.
na de oliedop er onder vandaan geschroeft te hebben en de olie ververst te hebben (kmstand 423872) was Bouke met de achterwielen aan de slag gegaan. Bouke kwam ook nog effe langs, gelijk maar aan het werk gezet  ;D
Handrem gestelt in het begin met een rood schroevedraaiertje om de vertanding te kunnen verstellen. Wat Bouke met de schroevendraaier gedaan heeft ik weet het niet, nergens meer te bekennen.

Voorwielen eraf klauwen gecontroleerd schoongemaakt. Remzuiger beweegt nog perfect aan beide kanten. Ankerplaten wat terug gebogen i.v.m. het schrapende geluid wat ik al een poosje weer had. Bij de vorige keer bij Kornelis is het een poosje weg gebleven maar het geluid kwam toch weer terug. Bij de dealer vertelde ze me na een testritje dat de ruimte tussen de bracket en de bovenkant van de schijf daar de boosdoener zat.
Bij het warm worden van de schijf van het remmen raakt de bracket de bovenkant van de schijf, dit veroorzaakte het schrappende geluid. De roest met de staalborstel verwijderd en nu maar hopen dat de ingreep afdoende is geweest.
Interieurfilter ook gelijk maar weer mee genomen sta versteld hoe snel zwart zoiets is.
Geen overbodige luxe om bij elke 15000km hem mee te nemen. En dan woon je tegenwoordig in het Groene Hart....Marcel uit de olie gehesen nadat ik op een zeer nette manier de olie in de kan had terug gegoten....

Leuk weer zo met elkaar gedingst te hebben
ene Marcel niet meer zo de auto starten hé als ik met mijn snuffert voor de de uitlaat zit, en deze aan het oppoetsen ben......
Het roet zat in mijn ogen vandaar dat ik je laarzen volgoot.

Marcel en Bouke weer bedankt was weer gezellig!

Sbv

Op naar de APK binnenkort dan maar.

elianmars

Volgende keer giet ik de oude olie wel in de trechter.  Wat jij wilde, 5 liter er in een keer in plonzen, was niet zo'n succes ;D

Hoe is het nu met de remmen? Zijn ze wat stiller geworden?

knoopie

Yep het is wel wat stiller geworden Marcel maar we zullen het meemaken voor hoe lang.
Nieuwe olie heeft hem echt goed gedaan wat een verschil merk je echy goed.

geen succes maar we hebben wel weer flink gelachen. Trouwens die trechterpijp die was 3 cm doorsnee maar volgens mij zat er een duiveei overdwars in.....

;D ;D

elianmars

Eh, Ries, bij een trechter loopt het tuitje van breed naar smal. Bovenin zal het gat inderdaad 3 cm zijn, maar onderin is het hooguit een cm  ;D

knoopie

Afgelopen week effe Schiphol aan gedaan nieuwe spotterplekken proberen te ontdekken
wat wel weer redelijk gelukt is. Met de volvo gaat het prima en mag 14 augustus voor de keuring. De auto poetsen zou de buitenkant enorm goed doen, en dat is al weer even geleden, en kijk er naar uit om dat te gaan doen.

Een paar pics van afgelopen week op Schiphol.

Het volgende viel mij op bij deze Boeing 747-400 n.m de kartels bij de motoren.

De karteling aan het eind van de motoren ("chevron nozzle") zijn geluiddempende kartels aan de achterkant van de straalmotoren van sommige moderne vliegtuigen. Wanneer koude en warme lucht uit verschillende delen van de motor mengen ontstaat turbulentie. Door deze trillende lucht ontstaat geluid. De chevrons zorgen ervoor dat het mengen geleidelijker plaatsvindt, zodat er minder turbulentie (en dus geluid) ontstaat.

Zo is er bij de Boeing 787, 270 kg minder isolatiemateriaal nodig om het geluidsniveau in de cabine op een acceptabel niveau te krijgen. Een nadeel is echter dat het motorvermogen enigszins afneemt omdat de luchtstroom wordt afgeremd.

Dussss tijd voor een chip om het vermogen weer op peil te brengen.
Deze info heb ik niet van me zelf hoor..... maar heb de vraag neergelegd bij mijn achterneef. Deze werkt n.m in Hamburg bij Airbus en kwam met deze uitleg.

De bekende A-380....

en dit alles onder het toeziend oog van het blauwe monster.... ;D

Ewout Schalkwijk

De onderste foto is de mooiste.  ;D

Ga jij zelf poetsen terwijl er een poetsexpert in je straat woont?  :eusa_wall:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Bouke

Tsja Ries trekt de stoute schoenen aan  :P ;D