Dieselen met N-allure's

Gestart door knoopie, 24-10-2009 20:25:45

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Heeft estateservices niks liggen? Op MP maken ze reclame voor de assen met boutje.

850Patrick

en Hunter ? Die had/heeft vanalles liggen en stuurt ook op
850 t5 is nu blubberbak.nl
-------------------------------------------------------
Een trekhaak zou verplicht moeten zijn  http://www.blubberbak.nl

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

UserID6342

Zou 'm toch gewoon ombouwen zoals ik Rich gisteravond al zei. Want volgens mij word het een kleine crime op zo'n asje op korte termijn te vinden....:( :(

arjen850

Citaat van: Dirk342 op 05-01-2013 14:06:19
Zou 'm toch gewoon ombouwen zoals ik Rich gisteravond al zei. Want volgens mij word het een kleine crime op zo'n asje op korte termijn te vinden....:( :(

Ik eerlijk gezegd ook, even wat forum hulp, en je bent meteen van al dit gezeur af..

elianmars

Citaat van: Dirk342 op 05-01-2013 14:06:19

Heeft-ie net die as terug gebracht......   ;D

knoopie

Gisteren de as terug gebracht naar Beuningen in kombinatie met een vervolg rit naar Thuur om aldaar de Banaan van Robin neer te zetten.
Heb inderdaad zoals Mark al omschreef mijn geld terug gekregen incl. een exstra vergoeding voor de brandstof.
Vervolg is dat ik nog wat meer lijnen ga aanboren om toch de juiste as te bemachtigen.
Mark en alle anderen tot op heden fantastisch voor jullie helpende hand en al het denkwerk hier in.  :eusa_pray:

Ik ben van mening dat het goed is om zo'n zelfde as eronder te zetten.
Op het moment dat ik de boel laat ombouwen komt het niet overéén met het geen wat er eigenlijk behoort op te zitten Als er naar aanleiding problemen ontstaan dat de boel is omgebouwd heb je de poppen aan het dansen en val je van de regen in de drup.
Garantie's e.d afin algeheel bekend. Het spul wat aan de auto vervangen wordt moet goed en correct zijn zo simple is het gewoon.  :eusa_hand: Misschien iets zeikerigs van me maar dat zij dan maar zo..... :eusa_shifty:

Taranis

Dat is een gevoelskwestie en moet ieder voor zich besluiten. Het is toch jouw auto?

Ik denk er overigens ook zo over ;D

Chris

Citaat van: knoopie op 06-01-2013 11:20:57
Gisteren de as terug gebracht naar Beuningen in kombinatie met een vervolg rit naar Thuur om aldaar de Banaan van Robin neer te zetten.
Heb inderdaad zoals Mark al omschreef mijn geld terug gekregen incl. een exstra vergoeding voor de brandstof.
Vervolg is dat ik nog wat meer lijnen ga aanboren om toch de juiste as te bemachtigen.
Mark en alle anderen tot op heden fantastisch voor jullie helpende hand en al het denkwerk hier in.  :eusa_pray:

OIk ben van mening dat het goed is om zo'n zelfde as eronder te zetten.
Op het moment dat ik de boel laat ombouwen komt het niet overéén met het geen wat er eigenlijk behoort op te zitten Als er naar aanleiding problemen ontstaan dat de boel is omgebouwd heb je de poppen aan het dansen en val je van de regen in de drup.
Garantie's e.d afin algeheel bekend. Het spul wat aan de auto vervangen wordt moet goed en correct zijn zo simple is het gewoon.  :eusa_hand: Misschien iets zeikerigs van me maar dat zij dan maar zo..... :eusa_shifty:

Verstandig Rich. Ik zit er ook altijd zo in.

Op het moment dat je dan toch maar toegeeft en er ontstaan problemen achteraf, of ze nou wel of niet zijn veroorzaakt daardoor, denk je toch 'had ik maar'.

Succes met het vinden van de juiste as ;).

rogerV701998

UserID6342

Tsja, ik kan Rich wel goed begrijpen qua gedachtengang maar aan de andere kant ook weer niet.  Zal proberen het anders uit te leggen zodat het misschien wat duidelijker is en het beter overkomt.

We hebben een V70 met oude assen en eentje met nieuwe assen.  Laten we nu eerst eens naar de carrosserie van beide auto's kijken; exact hetzelfde ! Kijken we nu naar het subframe en hoe het gemonteerd zit; exact hetzelfde met als uitzondering de wijze waarop de draagarmen gemonteerd zitten.  Kijken we nu naar de plaat waarop het subframe onder de auto geschroefd zit; wederom exact hetzelfde.  Kijken we naar de plek waarop de motor / bakcombi op het subframe geschroefd zit; beide exact hetzelfde.

Dus hiermee mag je heel simpel concluderen dat beide assen even lang zijn want alles zit op exact dezelfde plek. Nu gaan we kijken naar de rechteras; lengte is hetzelfde, aansluiting in de bak / vertanding in de bak; exact hetzelfde.  Enigste verschil is dus de bout / moer constructie en dientengevolge is ook je wiellager anders.

Kijken we nu naar beide fuseestukken; wederom exact hetzelfde.  kijken we naar/hoe het wiellager gemonteerd zit; exact hetzelfde.  Dus conclusie assen zijn uitwisselbaar, mits je het wiellager mee pakt.

Seen it, done it, got the T-shirt al meerdere keren ;D ;D.

Ergo: als je het snel en tegen een goede prijs wilt oplossen, 1 normale as met moer scoren en het bijbehorend wiellager.  Wil je het goed doen, pak je beide assen en beide wiellagers meteen aan.  Dit alles hoeft niet zoveel te kosten als slechts 1 origineel asje wat er onder hoort. Plus je kunt, mocht er wederom een as / wiellager kapot lopen sneller wisselen.

elianmars

Wat is er überhaupt mis met de as eigenlijk? Is die niet te repareren?

Sbv

Homokineet defect. Vanmiddag al even wat zitten denken. Eventueel 1 of gelijk beide homokinetisch vervangen. Ligt eraan welke defect is en dan de als er weer onder

grijzev70tdi

Homikineet kun je toch gewoon bestellen er op klappen? Is beetje klote werk met vet enzo, maar is denk ik stuk goedkoper
Grolsch, het klinkt al lekkerder

UserID6342

Als dat het enigste is Rich, idd gewoon de homokineet vervangen die kapot is.  Denk dat Elferink die wel zo op voorraad heeft en ben je voor een circa 115 euro weer klaar.