Dieselen met N-allure's

Gestart door knoopie, 24-10-2009 20:25:45

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Citaat van: elianmars op 19-06-2010 21:51:36
Staan er alleen 850's en classics?
Nee hoor, dit was de Volvo hoek. Er staan nog een paar C70's en dan nog de nodige andere merken. Een enkele V70n(licht interieur)

elianmars

Chris

Citaat van: knoopie op 19-06-2010 20:06:11
CiteerRichard... Heb jij ook je achterbak platen en de bekleding van de klep
verkocht?

ja joost de hele ratteplan heb ik verkocht, had je onderdelen nodig?

CiteerToch heb ik toch bedacht iets te gaan doen....
nieuwsgierigheid is gewekt......
wil je er al over praten chris?

Nou, ja hoor... ik heb het ook al kort in mijn blogje gezet.

Mits ik enige verzekering kan krijgen dat het allemaal zo komt te zitten en eruit komt te zien als ik wil overweeg ik een custom made uitlaat, en wel pijpje links en pijpje rechts.

Heb met Sander erover gesproken, die had ooit een Heico onder zijn S60.. erg mooi was dat, maar hij gaf wel aan dat hij zich bleef irriteren aan het feit dat de ene pijp 1cm lager hing dan de andere. Was lastig goed te krijgen. Dat is iets dat mij ook gaat irriteren. Als ze met redelijke zekerheid kunnen garanderen dat de pijpen niet bewegen onder het rijden (oerlelijk), de bumper mooi uitgezaagd kan worden en de pijpen goed op hoogte te krijgen zijn overweeg ik het wel... vind het gewoon erg mooi, aan de andere kant denk ik ook: soms moet ik ook gewoon maar iets proberen (mits de prijs een beetje ok is, dat is ook nog een voorwaarde). Als je nooit iets probeert weet je het ook niet ;).

Succes met de R-allures weer ;D!

Sbv

Chris,

Denk heel goed aan het scheelzakken van de uitlaat

elianmars

Zo, ik ben thuis. Sander en Richard zijn onderweg naar huis.

We hebben vanavond de rest van het interieur over gebouwd, waaronder het dashboard.

Nadat we eindelijk klaar waren, reed Richard de werkplaats uit. Het viel mij op dat er drie waarschuwingslampjes op het dashboard brandden. Motormanagement, ABS en het remmenlampje.

De verlichting van het dashboard doet het ook niet.

Ook geven de dag- en kilometerteller streepjes aan na het uitzetten van het contact.

We hebben de onderplaat even los gehaald, maar kunnen niks vreemds ontdekken.
Er zijn ook geen zekeringen door.

We hopen nu dat er een stekker niet (goed) in de klokkenunit zit.

Anders zou het wel eens zo kunnen zijn dat de kabelboom van dit dashboard anders is en we de originele kabelboom moeten gaan inbouwen.

Jammer dat het weer niet helemaal goed is gelopen, vanavond....

)()()sT

Tja, en dan te bedenken dat jij al een diesel had met donker R-interieur  :evil: ;D

Balen... Heeft Richard niet een latere V70 waarbij het display "uit" gaat na afzetten contact?
De oudere wagens hebben dat nl. niet.
Ik neem dus aan dat de blauwe wijzerplaten er dus ook inzitten? Hoe ga je dan om met je toerenteller?

elianmars

Citaat van: )()()sT op 22-06-2010 06:11:46
Tja, en dan te bedenken dat jij al een diesel had met donker R-interieur  :evil: ;D

Je wilt niet weten hoe vaak ik dat al gedacht heb.....  :eusa_doh:  ;D

Citaat van: )()()sT op 22-06-2010 06:11:46
Balen... Heeft Richard niet een latere V70 waarbij het display "uit" gaat na afzetten contact?
De oudere wagens hebben dat nl. niet.
Ik neem dus aan dat de blauwe wijzerplaten er dus ook inzitten? Hoe ga je dan om met je toerenteller?

Het is gewoon de eigen tellerunit die er in zit.

Het dashboard en de kabelboom zijn van een '98 R. Waarschijnlijk is dat toch iets anders dan van een '99 diesel.

)()()sT

Niet de tellerunit van de R?  :o

Dan is het ook geen echte  ;D :D
Het houdt niet op he... is zo'n stuk kabelboom van het dash makkelijk uit te wisselen, of kan dan weer de hele boel eruit?

elianmars

Citaat van: )()()sT op 22-06-2010 08:54:28
Niet de tellerunit van de R?  :o

Dan is het ook geen echte  ;D :D
Het houdt niet op he... is zo'n stuk kabelboom van het dash makkelijk uit te wisselen, of kan dan weer de hele boel eruit?

Ik ben bang dat het dashboard er weer uit mag  :eusa_shifty:

Sbv

Vanavond ga ik een poging wagen. Hopelijk is het enkel een stekker op het teller huis, anders wordt het kabelboom overzetten. Nadeel is dat dan het dashbord er wederom uit mag.
Ik kan ook de tracs/abs lampjes niet plaatsen waarom deze gaan branden.

Kabel van de versterker ?

Chris

Citaat van: Sbv op 22-06-2010 09:05:59
Vanavond ga ik een poging wagen. Hopelijk is het enkel een stekker op het teller huis, anders wordt het kabelboom overzetten. Nadeel is dat dan het dashbord er wederom uit mag.
Ik kan ook de tracs/abs lampjes niet plaatsen waarom deze gaan branden.

Kabel van de versterker ?

ABS/Tracs: Contactslot??

Toen ik het bij de 850 had kwam ik erachter dat het of de rempedaalsensor zou moeten zijn, of het contactslot wat niet helemaal goed meer is (dan wel de bekabeling die daaraan zit). Er is natuurlijk aan de kabelboom gekloot... en er lopen vanuit daar neem ik aan ook kabels naar het contactslot. Zou het best eens kunnen zijn denk ik.

haasje

een my98 is zonder canbus, een 99 met, misschien dat hierdoor problemen ontstaan.

Sbv

Citaat van: haasje op 22-06-2010 10:28:11
een my98 is zonder canbus, een 99 met, misschien dat hierdoor problemen ontstaan.
Zit wat in. Vanavond eerst eens kijken naar losse stekkers of iets. Mocht dat niet het geval zijn, dan toch maar de kabelboom vervangen door de kabelboom uit het andere dashbord.
Hopelijk vanavond meer duidelijkheid

haasje

Citaat van: Sbv op 22-06-2010 10:37:03
Citaat van: haasje op 22-06-2010 10:28:11
Zit wat in. Vanavond eerst eens kijken naar losse stekkers of iets. Mocht dat niet het geval zijn, dan toch maar de kabelboom vervangen door de kabelboom uit het andere dashbord.
Hopelijk vanavond meer duidelijkheid

Ik weet niet in hoeverre de kabelboom/pinbezetting anders is. Als ik zo nog wat tijd heb zal ik even kijken of ik iets kan vinden.

Sbv

Graag,
Kwa stekker past alles meteen. Uiteindelijk is het 1 stekkerblok die je vast zet vanaf dashbord aan de overige kabels. Het blok zit goed aangesloten.

Ander punt wat ik nog wil nakijken is de aansluiting van de HA-7400 versterker. Deze heb ik rechtstreeks vanaf de accu met een zekering ertussen aan de plus gezet en bij de handrem op de min vast gezet. Mogelijk dat deze wat verstoord ?