help help help koppeling geen druk na vervangen olie

Gestart door francois, 09-12-2009 20:08:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elianmars

#15
Citaat van: Ludo op 09-12-2009 21:53:37
Als je de remvloeistof onder druk erdoor perst, kan er toch geen lucht meer inzitten. ??


Lijkt mij ook. Ik gebruik de powerbleeder en laat 'm net zo lang onder druk staan tot er geen lucht meer in zit. Werkt perfect.


http://www.youtube.com/user/powerbleeder

Sven850

Citaat van: elianmars op 09-12-2009 22:22:34
Citaat van: Ludo op 09-12-2009 21:53:37
Als je de remvloeistof onder druk erdoor perst, kan er toch geen lucht meer inzitten. ??


Lijkt mij ook. Ik gebruik de powerbleeder en laat 'm net zo lang onder druk staan tot er geen lucht meer in zit. Werkt perfect.


http://www.youtube.com/user/powerbleeder

In theorie zou het perfect moeten werken, maar mijn ervaring is dat je soms nog steeds lucht bellen houd. Hoe het precies komt weet ik niet maar waarschijnlijk blijft er toch een luchtbel in een bocht oid hangen. In principe is het ook logisch want je drukt de lucht in de verkeerde richting van wat het wilt gaan. Als je de druk dan opbouwt en de nippel opent kan het zijn dat de bel niet mee gaat. Ik heb op werk vorige week een mercedes gehad die zelfs met 2(!) bar druk op de bleeder nog steeds een bel bleef houden. Ik snap wel dat het nu om een andere auto gaat maar toch is het geen rechte buis en kan er volgens mij nog steeds een bel blijven zitten....

de aanhouder wint is volgens mij de beste insteek hierbij ;D
XC40 T4 Recharge

850estatetdi

het zelfde probleem heb ik ook gehad ,heb toen een oliespuitje gevult met vloeistof die onder de motorkap op de cilinder gezet nippel open en een paar keer spuiten nippel weer dicht en het probleem was bij mij voor goed  verholpen

UserID6342

Dat is ook de enigste goede manier om een koppeling te ontluchten, vergeet dat pompen nu maar allemaal.  Het enigste wat je daar mee bereikt is dat je grote kans hebt dat je zowel bij de hoofdkoppelingscilinder als de werkcilinder de cups eruit stampt.  Beste of met een bleeder en het makkelijkste, gewoon met een oliespuitje en doorzichtig slangetje op de werkcilinder en de olie naar boven pompen.  Zie werkwijze zoals Erwin heeft beschreven.

wepster

koppeling werkt weer  :eusa_whistle:

in retour ontlucht  ;D

francois

wepster op bezoek gehad    :eusa_dance:


roffellen maar weer
was het heineken of amstel


bedank wepster     :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: