het aso oudje...

Gestart door sappie, 25-10-2009 14:46:57

Vorige topic - Volgende topic

sappie

In elke bevolkingsgroep in nederland zijn ze wel te vinden, de anti-socialen, of te wel de aso.

een groep waar je echter weinig over hoort zijn de ouderen, natuurlijk hebben we allemaal wel een keer het oma'tje meegemaakt die puur op grond van de leeftijd meent dat hij of zij niet in de rij hoeft te wachten, een jaar of wat geleden is zelfs de term hangouderen in het leven geroepen, maar verder is er niet veel nieuws uit deze groep.

sinds gisteren wil ik hieraan de "na aanrijding met scootmobiel doorgereden oudere" aan toevoegen.

plaats delict:
rotonde voor station Den Bosch. na een enerverende maar saaie file rit van 1½ uur kwamen mijn vriendin en ik dan eindelijk aan in het centrum den bosch. de auto parkeer ik altijd in de parkeergarage naast het station.

op de rotonde netjes gewacht op het zich naar het centrum begevende winkelpubliek en toen eenmaal mijn zicht vrij van mensen was en door wilde rijden, werd mijn aandacht plotseling naar de pasagiersdeur getrokken door een luide knal. mijn vriendin ging zowat door het dak van de schrik.

tegen het raam aangeplakt zag ik het gezicht van een oude mevrouw verdwaasd mijn kant opkijkend. even het raam opengedaan, praat wat makkelijker en meteen gaf het oudje aan mij niet gezien te hebben wat enigzins verbazingwekkend is daar de auto 4,72 meter meet. als snel bleek dat het regenkapje dusdanig ver naar voren was geschoven dat al zou ik een bus geweest zijn, ze me nog niet gezien had.

ik heb aangegeven dat het wat makkelijker is als we even naar de parkeerplaats naast de rotonde zouden rijden daar we nu iedereen aan het ophouden waren. ik parkeerde de auto netjes op de parkeerplek, alarmlichten aan en wat bleek................is die ouwe $%@#$%^%#^&^$ er gewoon vandoor gesjeeds met haar scootmobiel......!!!

snel even de zijkant van de deur en zo op krassen nagekeken en gelukkig niets kunnen ontdekken. auto maar in de garage gezet en mij tussen het andere winkelpubliek vergeven...

vermoedelijk door mijn zeer vervuilde auto en het niet zo prachtige zonnige weer, bleek vandaag bij het schoonmaken dat ik toch wat over het hoofd heb gezien. gelukkig in de dorpel van plastic dus het gaat niet roesten maar het is me zeker een doorn in het oog. het is een soort van rubberen laag alsof je bent aangereden door een botsauto.

met dank aan het aso-oudje met scootmobiel:

Misha

Yup, herkenbaar.

Zie je trouwens ook op TV bij het verschrikkelijke CQC of zo, de meeste bejaarden pakken de centen, rennen er vandoor en ontkennen dan ook nog, terwijl een veel groter deel van 'de jeugd' of de 'randgroepjongeren' wel bereid zijn het geld terug te geven.

Asogeriapathologie is een goede wetenschap.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Marc O.

Erger me idd met enige regelmaat aan ouderen die gewoon door rood licht een kruispunt over wandelen, of een weg oversteken en er dan maar vanuit gaan dat het overige verkeer voor ze stopt. Vaak zijn dat dan ook nog van die types die klagen dat de jeugd van tegenwoordig zo brutaal is enzo :eusa_boohoo:
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

Citaat van: Marc O. op 25-10-2009 15:50:43
Erger me idd met enige regelmaat aan ouderen die gewoon door rood licht een kruispunt over wandelen, of een weg oversteken en er dan maar vanuit gaan dat het overige verkeer voor ze stopt. Vaak zijn dat dan ook nog van die types die klagen dat de jeugd van tegenwoordig zo brutaal is enzo :eusa_boohoo:
Roadkill!

Maar het is wel heel herkenbaar

Wibren

1997 V70R ex-AWD: Trackday driver

Kingfisher

Horde m'n oma vandaag nog over een stukje op het scootmobielforum, over een asociaal in een bordeaux rode Volvo...................  ;)

Maar zonder dollen, zwaar balen!

sappie

Citaat van: Kingfisher op 25-10-2009 16:42:37
Horde m'n oma vandaag nog over een stukje op het scootmobielforum, over een asociaal in een bordeaux rode Volvo...................  ;)

Maar zonder dollen, zwaar balen!

hahaha, dat foum zal er ook ongetwijfeld zijn!!

klote, maar helaas doe je er niets meer aan, was meer dat ik het ook ff kwijt moest...

Misha

Citaat van: sappie op 25-10-2009 16:50:18

Klopt, maar bijwerken gaat traag omdat ze de briefkaarten maar eens in de week bij elkaar uittypen, stencilen en opsturen
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Joris_Scholte

Citaat van: Misha op 25-10-2009 17:23:05
Citaat van: sappie op 25-10-2009 16:50:18
Klopt, maar bijwerken gaat traag omdat ze de briefkaarten maar eens in de week bij elkaar uittypen, stencilen en opsturen
;D ;D ;D
Fijn, zulke bejaarden. Niet dus.