Hoogte achterzijde 850

Gestart door Reitse, 23-11-2002 22:30:35

Vorige topic - Volgende topic

Reitse

Meetvraagje.
Vanmorgen banjer ik door het altijd ongezellige Assen ;), staat er naast mijn rode GLT een robijnrode. Ook met achterspoiler volgens mij een '92'er. En ik sta eens te kijken (je ziet het immers niet zo heel vaak, 2 850's GLT in sterk vergelijkbare uitvoering gebroederlijk naast elkander) en zie dat de achterkant van mijn 850 een heel stuk hoger staat dan van die andere. Op zich niet erg, immers lage neus en hoge achterkant zal aërodynamisch vast wel goed zijn maar ik vroeg me af wat de gemiddelde hoogte van de achterkant van een 850 GLT is.
En sta je even later bij het stoplicht, staat er een kanariepietjesgele T5-R in estate-uitvoering naast me... Toch leuk! :D

Reitse

Citeerdie ander zijn schokdempers zijn mischien versleten?, of jij hebt nivomats?.
of mischien is die andere verlaagd?.....alhoewel ik zelfs een verlaagde ((geel kanariepietje  :D) ken die net zo hoog als de mijne is.

De schokdempers lijkt me wat sterk, dan zijn er veel met versleten schokdempers tegenwoordig (daar zijn 850-rijders teveel liefhebber voor, toch???). Nivomats maken de achterkant hoger? Verlaagd was die andere volgens mij niet al weet ik dat niet 200% zeker.

Walter

Niveauregeling wil de auto idd wel wat hoger zetten... Maar het kan aan veel dingen liggen. Voor hetzelfde geldt had een van de auto's 4 kub zand achterin liggen :-/ Bij wijze van spreken dan... Ik kan me best voorstellen dat een auto die 200000km een zware trailer mee moet nemen achterveren heeft waar de rek en stijfheid iets uit is. Dus dan hangt 'ie wat lager.

Kon je destijds de GLT niet optioneel met een sportiever onderstel krijgen  ??? ???

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Reitse

Als je het niet erg vind dat Volvo dat een wegliggingsset noemt, ja. :D