geen g3 mogelijk in mijn 850

Gestart door aardigebas, 26-10-2009 14:24:15

Vorige topic - Volgende topic

aardigebas

Ik ben vandaag aan het rond bellen geweest voor het inbouwen van gas in mijn 850.
Deze is uit 1996 het is een 2.5 10v.
Nu krijg ik te horen dat G3 niet mogelijk is voor mijn auto omdat deze dan niet door het RDW wordt goedgekeurd, dit komt door de techniek in de motor.

Dit wordt mijn verteld door een bedrijf die lpg inbouwt.

Ik kan hier niets over terug vinden op het forum.........klopt dit??

mehn

Formeel hebben ze gelijk. Het is ook niet mogelijk om onze 850's van G2 naar G3 te krijgen bij een bestaande installatie.
In de meeste gevallen lukt het bij nieuwe inbouw echter wel, dat ligt een beetje aan de inbouwer. Het kan dus eigenlijk niet, maar het lukt meestal wel ;)

Ik zou gewoon doorgaan met rondbellen ajbwib  8)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

FGG

Gewoon laten inbouwen en een G3-aanvraag in laten dienen. Zoals Maikel al zei, bij nieuwe inbouwen wordt het vaak wel gehonoreerd. Mijn 850 uit 1993 had ook G3.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

EdenAli

Citaat van: FGG op 26-10-2009 14:31:43
Gewoon laten inbouwen en een G3-aanvraag in laten dienen. Zoals Maikel al zei, bij nieuwe inbouwen wordt het vaak wel gehonoreerd. Mijn 850 uit 1993 had ook G3.

Idem dito de onze 1992 (wel zelf aangevraagd )
De garage kreeg het niet voor elkaar

daytonawim

de 2.5 10 klepper, voldeed toch wel aan de G3 norm ?
het probleem zat bij de 20 v motoren

aardigebas

het zit dus lekker ingewikkeld in elkaar, echt weer de Nederlandse regelgeving.

Ik heb nu een bedrijf ags in Zeist die voor 2000,- inbouwen en keuren (inbouw reserve wiel), hier kan het dus weer wel!

Heeft iemand ervaringen met dit bedrijf

FGG

Citaat van: aardigebas op 26-10-2009 17:03:32
het zit dus lekker ingewikkeld in elkaar, echt weer de Nederlandse regelgeving.

Ik heb nu een bedrijf ags in Zeist die voor 2000,- inbouwen en keuren (inbouw reserve wiel), hier kan het dus weer wel!

Heeft iemand ervaringen met dit bedrijf

Niet goedkoop voor een verdamperinstallatie. Of hebben we 't hier over LPi?

Ludo

Citaat van: FGG op 26-10-2009 18:28:24
Niet goedkoop voor een verdamperinstallatie.

Alle waar naar z'n geld Florian...  ;)

Denk dat je dit zowat overal kwijt bent voor een fatsoenlijke installatie.

aardigebas

deze aanbieding is mij gedaan:

Wij kunnen uw Volvo voorzien van een LPG installatie. De LPG installatie is een G3 sequentieel lpg injectie systeem

De tankinhoud verzonken in overleg , achter de achterbank 85 .ltr (bruto). De inbouw duurt 2-3 dagen en er is een gratis leenauto ter beschikking. Er is een inhouds indicatie in de keuze schakelaar aanwezig en u heeft 2 jaar (onbeperkte km) garantie op onderdelen & arbeidsloon van de LPG installatie.

Inclusief keuring lpg

De kosten bedragen € 2000.-incl BTW.

FGG

Citaat van: Ludo op 26-10-2009 18:31:22
Citaat van: FGG op 26-10-2009 18:28:24
Niet goedkoop voor een verdamperinstallatie.

Alle waar naar z'n geld Florian...  ;)

Denk dat je dit zowat overal kwijt bent voor een fatsoenlijke installatie.

Citaat van: aardigebas op 26-10-2009 18:44:30

Wij kunnen uw Volvo voorzien van een LPG installatie. De LPG installatie is een G3 sequentieel lpg injectie systeem

De tankinhoud verzonken in overleg , achter de achterbank 85 .ltr (bruto). De inbouw duurt 2-3 dagen en er is een gratis leenauto ter beschikking. Er is een inhouds indicatie in de keuze schakelaar aanwezig en u heeft 2 jaar (onbeperkte km) garantie op onderdelen & arbeidsloon van de LPG installatie.

Inclusief keuring lpg

De kosten bedragen € 2000.-incl BTW.

Inderdaad. Voor een G3-systeem is 2000 euro niet veel. Zal wel niet veel zijn, dan. :evil:

Ludo

Citaat van: FGG op 26-10-2009 19:01:08

Inderdaad. Voor een G3-systeem is 2000 euro niet veel. Zal wel niet veel zijn, dan. :evil:

Voor mij is dit inderdaad niks.
Simpelweg omdat er geeneens een vermelding word gedaan over merk en type installatie.
Voor hetzelfde krijg je (weer) een samenraapsel...

FGG

Citaat van: Ludo op 26-10-2009 19:10:47
Citaat van: FGG op 26-10-2009 19:01:08

Voor mij is dit inderdaad niks.
Simpelweg omdat er geeneens een vermelding word gedaan over merk en type installatie.
Voor hetzelfde krijg je (weer) een samenraapsel...

Kortom, voor een goede G3/LPi installatie moet je rekenen op een bedrag tussen de 2250 en 2700 euro. Een verdamper-installatie zul je tussen de 1500 en 2000 euro kwijt zijn.

Zoiets?

Ludo

Tegenwoordig ben je voor een goeie verdamper installatie bijna net zoveel kwijt als voor een LPi.
Gasboeren die (veel) beterkoop doen zijn er ook, het is dan maar net wat je krijgt.

Ook hier geld, veel kaf tussen het koren.  :-X ;)

Marc O.

En wat betreft het al dan niet mogelijk zijn om de auto op G3 te krijgen: Ga er (in je financiële calculatie) vanuit dat het niet kan, dan valt het achteraf nooit tegen :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

toppertheo

Citaat van: daytonawim op 26-10-2009 15:54:18
de 2.5 10 klepper, voldeed toch wel aan de G3 norm ?
het probleem zat bij de 20 v motoren

ik heb een 20V van 1994 en heb gewoon G3 op kenteken dus het kan wel.