standaard turbo vraag!

Gestart door corredor, 27-10-2009 12:37:13

Vorige topic - Volgende topic

corredor

He roffelaars,

Ik heb nu een gewone 850 maar ben al aan het sparen voor een t5 (net wat meer vermogen)

Nu is mijn vraag, voordat ik straks een miskoop doe, hoelang gaat een standaard turbo van een T5 nou eigenlijk mee.

heb namelijk niet echt zin om na een maand na aankoop alweer 1000 euro te besteden aan een nieuwe turbo

Er is vast een groep technische roffelaars die me hierbij kan helpen

gr, Stefan

-D©©©L-

Er zijn exemplaren die het definitief opgeven bij 200.000 km, maar er zijn ook enkele de tot ver boven de 400.000 blijven lopen.

Ludo

Citaat van: corredor op 27-10-2009 12:37:13
heb namelijk niet echt zin om na een maand na aankoop alweer 1000 euro te besteden aan een nieuwe turbo

Dan kan je best in je "gewone" 850 blijven rijden.
De kans dat je een brak ding koopt, is net zo groot/klein als dat je een goeie koopt.
Je moet eigenlijk altijd een 1500 á 2000 euro extra kosten incalculeren als je een andere koopt.
Tenzij je natuurlijk eentje koopt (voor de hoofdprijs  ;D ) waarvan je zeker weet dat ie goed is.

t5karel

Ligt eraan,maar meestal rond de 2 tot 2,5 ton :-\
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Turbobiker

200k tot 300k zou een turbo het wel moeten uithouden. Maar reken bij een goedkopere T-5 toch wel snel sowieso 1000 euro om de wagen een beetje op orde te maken. Een goede, met het meeste 'stage 0' gedaan zit toch wel op 5000 euro...
De Tussenpaus

corredor

Bedankt voor de tips mensen, maar met dat extra geld uitgeven had ik sowieso wel rekening gehouden, maar nu weet ik ook een beetje maar ik op moet letten met de turbo.

ga maar een even goed op de centen letten en hopen dat ik die van mij nog voor een mooi bedrag kwijt kan!

verron

Geldt dat voor álle turbo's of zijn er verschillende. Wij hebben nl net een XC gekocht en dat is ook een turbo uitvoering. Hij heeft 260 gelopen en loopt mooi en zijdezacht rond zonder piepjes, rammeltje of wat dan ook. Als ik het dus goed begrijp kan de turbo het zomaar opgeven als hij nog nooit vervangen is? Uitgaande dat de turbo gemiddeld 200 tot 250 meegaat? :eusa_think:
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

verburgh

hij geef het niet zomaar op,als er geen blauwe rook of extreem benzine verbruik of olie verbruik is dan kan je er vanuit gaan dat je turbo goed is.of je moet hem starten en vol gas wegrijden als de motor koud is dan geef hij het wel snel op.en altijd je turbo laten afkoelen na het rijden.

verron

Oke. Wat wordt verstaan onder extreem benzineverbruik? Onze Xc gebruikt ongeveer 12L /100 km gemiddeld, dat vindt ik niet extreem voor een auto van 1600 kg met een automatische bak en 4wd.
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

verburgh

dat is niet echt te zegen leg ook een beetje aan je zelf 12l op 100 km is niet veel vin ik.
en als je turbo er mee stop hoor je het ook wel hoor,

kijk anders even hier op.

http://www.turbochargers.nl/turbo/turbo-weetjes.html