Kosten 850/x70 TDI / 2.5D

Gestart door FLA, 12-10-2009 15:03:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marc O.

Citaat van: Enno op 15-10-2009 21:51:10
Citaat van: Misha op 15-10-2009 20:49:25
Citaat van: )()()sT op 14-10-2009 10:57:15
Citaat van: FLA op 14-10-2009 09:39:09
Mijn persoonlijke mening is dat de 4 traps automaat het vermogen van de turbomotoren met >200pk absoluut niet aankan.

Waarom niet?
Ja, ik ben ook wel eens benieuwd ja.


Je kunt het ook omdraaien ;) waarom hoor je nauwelijks bij NA motoren dat een AT bak defect gaat? Het gaat meestal alleen om Diesels & T5-jes.



Misschien zijn die, verhoudingsgewijs, ook wel méér met een AT geleverd dan non-turbo's. Ben eigenlijk wel benieuwd naar de cijfermatige onderbouwing van je bewering.
...The Nile isn't just a river in Africa...

jan piet

Citaat van: Marc O. op 15-10-2009 22:05:56
Citaat van: Enno op 15-10-2009 21:51:10
Citaat van: Misha op 15-10-2009 20:49:25
Citaat van: )()()sT op 14-10-2009 10:57:15
Citaat van: FLA op 14-10-2009 09:39:09
Mijn persoonlijke mening is dat de 4 traps automaat het vermogen van de turbomotoren met >200pk absoluut niet aankan.

Waarom niet?
Ja, ik ben ook wel eens benieuwd ja.


Je kunt het ook omdraaien ;) waarom hoor je nauwelijks bij NA motoren dat een AT bak defect gaat? Het gaat meestal alleen om Diesels & T5-jes.



Misschien zijn die, verhoudingsgewijs, ook wel méér met een AT geleverd dan non-turbo's. Ben eigenlijk wel benieuwd naar de cijfermatige onderbouwing van je bewering.
Denk dat het inderdaad zo is dat sterkere motoren meer met een AT geleverd werden, immers hoe meer koppel / vermogen, hoe comfortabeler een AT tov van eem MT. Dan zou het ook logisch zijn dat er meer turbo(diesel) AT's sneuvelen simpelweg omdat er een hoger aandeel is tov van de 10 en 20 kleppers met AT.... Zei hij die 'al' bij 518K z'n automaat verknoeide, en geen garantie of coulance kreeg uit Beesd!  8)
Gr,JP

FLA

Citaat van: Marc O. op 15-10-2009 22:05:56
Citaat van: Enno op 15-10-2009 21:51:10
Citaat van: Misha op 15-10-2009 20:49:25
Citaat van: )()()sT op 14-10-2009 10:57:15
Citaat van: FLA op 14-10-2009 09:39:09
Mijn persoonlijke mening is dat de 4 traps automaat het vermogen van de turbomotoren met >200pk absoluut niet aankan.

Waarom niet?
Ja, ik ben ook wel eens benieuwd ja.


Je kunt het ook omdraaien ;) waarom hoor je nauwelijks bij NA motoren dat een AT bak defect gaat? Het gaat meestal alleen om Diesels & T5-jes.



Misschien zijn die, verhoudingsgewijs, ook wel méér met een AT geleverd dan non-turbo's. Ben eigenlijk wel benieuwd naar de cijfermatige onderbouwing van je bewering.

Er staan hier vele discussies van "angstige"  ;) T5, R en/of awd-rijders die vrezen voor de haakse overbrenging van de awd en/of de automaat die het begeeft.

Ik heb inmiddels genoeg mensen persoonlijk gesproken die deze problemen zelf hebben gehad. Ik ben niet iemand die klakkeloos de mening van een ander overneemt. Jullie doen net alsof je voor het eerst leest dat er problemen (zouden kunnen) zijn met het vermogen icm een automaat... vreemd.

jan piet

Citaat van: FLA op 16-10-2009 11:59:17
Citaat van: Marc O. op 15-10-2009 22:05:56
Citaat van: Enno op 15-10-2009 21:51:10
Citaat van: Misha op 15-10-2009 20:49:25
Citaat van: )()()sT op 14-10-2009 10:57:15
Citaat van: FLA op 14-10-2009 09:39:09
Mijn persoonlijke mening is dat de 4 traps automaat het vermogen van de turbomotoren met >200pk absoluut niet aankan.

Waarom niet?
Ja, ik ben ook wel eens benieuwd ja.


Je kunt het ook omdraaien ;) waarom hoor je nauwelijks bij NA motoren dat een AT bak defect gaat? Het gaat meestal alleen om Diesels & T5-jes.



Misschien zijn die, verhoudingsgewijs, ook wel méér met een AT geleverd dan non-turbo's. Ben eigenlijk wel benieuwd naar de cijfermatige onderbouwing van je bewering.

Er staan hier vele discussies van "angstige"  ;) T5, R en/of awd-rijders die vrezen voor de haakse overbrenging van de awd en/of de automaat die het begeeft.

Ik heb inmiddels genoeg mensen persoonlijk gesproken die deze problemen zelf hebben gehad. Ik ben niet iemand die klakkeloos de mening van een ander overneemt. Jullie doen net alsof je voor het eerst leest dat er problemen (zouden kunnen) zijn met het vermogen icm een automaat... vreemd.

Niet zo heel vreemd: eerst heb je het over een automaat, en nu over AWD... dat zijn toch heel andere zaken, of heb ik ergens overheen gelezen? :eusa_think:
Gr,JP

FLA

Of er nou een awd op zit of niet maakt voor de automaat niet uit. Ik haal die 2 dingen aan omdat dat de puntjes zijn waar iedereen (voorzover van toepassing) voor vreest.

elianmars

Ik weet wel dat ik de automaat van mijn 850 T-5 niet gesloopt kreeg.

En dat ding heeft wat te verduren gehad bij mij  ;D


Ik denk dat het ook een kwestie is van hoe je er mee omgaat en af en toe verwennen met nieuwe olie kan ook geen kwaad.

Natuurlijk kunnen die bakken altijd kapot gaan, maar als je nagaat hoeveel er rond rijden met een automaat en hoe "weinig" klachten er over zijn, lijkt het me nog wel meevallen.

jan piet

Citaat van: elianmars op 16-10-2009 12:37:02
Ik weet wel dat ik de automaat van mijn 850 T-5 niet gesloopt kreeg.

En dat ding heeft wat te verduren gehad bij mij  ;D


Ik denk dat het ook een kwestie is van hoe je er mee omgaat en af en toe verwennen met nieuwe olie kan ook geen kwaad.

Natuurlijk kunnen die bakken altijd kapot gaan, maar als je nagaat hoeveel er rond rijden met een automaat en hoe "weinig" klachten er over zijn, lijkt het me nog wel meevallen.
:eusa_shhh:, JP

Markus

al word ik 599 jaar oud; nooit meer gas. dat heeft mij zoveel vreselijk veel aan extra onderhoud gekost!!! dit lag natuurlijk ook aan de belabberde staat van onderhoud van mijn vorige auto. een diesel start tenminste altijd!! en... je hebt maar een brandstofsysteem te onderhouden en niet twee, zoals bij gas.

Ludo

Citaat van: Markus op 31-10-2009 18:21:30
al word ik 599 jaar oud; nooit meer gas. dat heeft mij zoveel vreselijk veel aan extra onderhoud gekost!!! dit lag natuurlijk ook aan de belabberde staat van onderhoud van mijn vorige auto. een diesel start tenminste altijd!! en... je hebt maar een brandstofsysteem te onderhouden en niet twee, zoals bij gas.

Als je die diesel niet onderhoud, krijg je straks ook extra onderhoud.
Ga je dan straks elektrisch rijden, en roepen dat benzine, gas én diesel niet deugen.  ???

:eusa_doh:

henry classic v70

Citaat van: Ludo op 31-10-2009 19:56:20
Citaat van: Markus op 31-10-2009 18:21:30
al word ik 599 jaar oud; nooit meer gas. dat heeft mij zoveel vreselijk veel aan extra onderhoud gekost!!! dit lag natuurlijk ook aan de belabberde staat van onderhoud van mijn vorige auto. een diesel start tenminste altijd!! en... je hebt maar een brandstofsysteem te onderhouden en niet twee, zoals bij gas.

Als je die diesel niet onderhoud, krijg je straks ook extra onderhoud.
Ga je dan straks elektrisch rijden, en roepen dat benzine, gas én diesel niet deugen.  ???

:eusa_doh:

Ik zou zeggen lekker blijven roeten en zoals jezelf al opmerkt;
dit lag natuurlijk ook aan de belabberde staat van onderhoud van mijn vorige auto
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4