Hoeveel geld pomp jij in je volvo

Gestart door capri, 01-11-2009 23:52:32

Vorige topic - Volgende topic

henry classic v70

Citaat van: arjen850 op 03-11-2009 23:21:37
In het voorjaar compleet overspuiten en dan toch maar eens een beetje kalmer aan gaan doen ;)

Heb je al enig idee waar je dit laat doen, in de buurt van Vaassen?
Wat gaat zoiets ongeveer kosten denk je
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

arjen850

Citaat van: henry classic v70 op 03-11-2009 23:27:46
Citaat van: arjen850 op 03-11-2009 23:21:37
In het voorjaar compleet overspuiten en dan toch maar eens een beetje kalmer aan gaan doen ;)

Heb je al enig idee waar je dit laat doen, in de buurt van Vaassen?
Wat gaat zoiets ongeveer kosten denk je
Dat zal idd in de buurt van vaassen zijn,zelfs in vaassen ;) zo als het er nu voorstaat gaat hij naar de Wilde..
Daar werkt een vriend van mij en op die manier kan ik zelf een hoop doen en blijft het een beetje binnen de perken..
Zoals het er nu voorstaat hoop ik het te kunnen doen voor ongeveer 2 a 2 en een half duizend euro..
Inclusief een nieuwe voorspoiler..

Gr Arjen

Sven850

Afgelopen half jaar nieuwe koppeling, 4 nieuwe banden, 4 velgen (en dus nogmaals 4 banden ;D) distributie riem en een uitlaat.
Wil eigenlijk niet eens weten hoeveel ik er in heb gestoken maar het is het me wel waard als ik weer in mijn 850 zit  :eusa_dance:
XC40 T4 Recharge

nickk.

Net nog 2000gbp betaald voor wat leuke zaakjes, hier in Swansea ;D

Hans Duiven

Met de huidige brandstofprijzen genoeg momenteel.

De TDi zuipt toch wel meer dan ik dacht.  :evil:

Hahaha,

ns

walter leever

Als ik de aanschafprijs,nu 8 jaar geleden meetel(10.000 euries) ;D,ik lach hier omdat ik dat toen niet veel vond.
En ondertussen een complete revisie(a 4000 euries,wel een nieuw blok en turbo)Dan denk ik dat ik al aan de "verkeerde"kant van 15.000 zit,aankoop niet meegeteld(dus onderhoud en verfraaiingswerken)maar dan zeg ik"een hobby mag geld kosten(over 8 jaar ongeveer 2.000 per jaar)en ik vind 't nog steeds een geweldige auto :evil: :eusa_clap:

En eigenlijk wil ik nog wel investeren :evil:(grotere intercooler,turbo,aangepaste software,etc,etc)dus voorlopig nog niet klaar :eusa_whistle:

Wibren

Het aanschafbedrag + minimaal €10.000,- aan extra's :eusa_shifty: :eusa_silenced: :eusa_think:
1997 V70R ex-AWD: Trackday driver

Simplicity

Inclusief aankoop à 8500 zit ik nu op 9.407,91 €, tel daarbij nog eens een kleine 200 euro voor onderdelen die ik 'gekregen' heb (de ene hand wast de ander) ben ik toch goedkoop uit over 3 jaar en 90000km gezien. Dat wil dus zeggen aan bezit ben ik tot nu 0,1067 per km kwijt, brandstof (1/8 gas) ongeveer 0,05 per km en dat maakt dus 0,1567€ per km.
Eerlijk getrouw de afschrijving ook nog even erbij zetten: gedwongen verkoop schat ik de waarde een 4000 euro-> 4500 afschrijving maakt per km 0,05 dat zet het totaal op 0,2067€ per km
Dit bedrag zal binnenkort wel aanzienlijk de hoogte in gaan omdat de typische 200k problemen nog niet aan bod zijn gekomen maar er wel degelijk aankomen. Geschatte investering hiervoor is 2000 euro...
Dat wordt nog even roffelen dus

hathü

Vandaag 4 nieuwe bandjes besteld, Dunlop sport 9000 voor 288 euro bij Delticom, komt nog 60 euro bij voor de montage etc. Dezelfde heb ik nu op de voorwielen liggen en achter Falken met hetzelfde profiel. Nu eens zien of ze echt zo snel leveren. Is eigenlijk geen geld pompen, maar investeren in veiligheid. ;D

tackle

het nodige en vooral zo min mogelijk

MarkoC70T5

Zit net even voor de gein de rekening op te tellen maar dat kan je maar beter niet doen.
Voor de C70 die ik nu 4 jaar heb, kon ik 32K aan rekening vinden.  (tuning en beetje onderhoud + aanschaf)
Als je dat met de dag waarde vergelijkt is het voor sommige toch wel heel erg veel als ze horen hoe oud de auto nu  is.  Maar voor mij het is het nog iedere cent waard.  En ben voorlopig nog niet klaar.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

onnaj

Pff...wil er al eigenlijk niet meer over nadenken hoeveel ik er al aan besteed heb, zeker tov de aankoopprijs, maar begint er nu op te lijken dat ie straks toch eindelijk aardig goed is.

Vooral een blok met weinig km aanschaffen en inbouwen was een errug dure hobby. Dan is er nog een andere turbo gemonteerd die ook niet eens goed blijkt, dus nu komt er een (zelf) gereviseerde turbo in. Dan denk ik dat ik het komende jaar nog eens een extra € 1.000,- kan investeren en dan moet ik daarbij nog geluk hebben dat de versnellingsbak goed is en niet gereviseerd dient te worden.

Over bandjes maar niet gesproken :D. Dat gaat hard, zelf met standaard 15G met chip en downpipe :).

Tis een erg dure hobby de T-5 rijden...maar wat een trekkracht en wat een mooi geluid blijft het toch. Ongelooflijk hoe snel de auto is, zeker tov de auto's van tegenwoordig. Vergelijk je hem met de auto's uit dezelfde tijd, dan is ie al helemaal ontzettend snel. Bijna elke km toch smilen, hehe

Antonio

Gruwelijk! M'n eerste 850 2.5 GLT uit 1992 (3 jaar geleden gekocht, vorig jaar na schade door derde ingeruild) heeft me in 2 jaar rijden 6000.- aan reparaties en wat luxe dingetjes (wintervelgen/banden ed) gekost.

Even denken:...... relais 103, alle remschijven en blokken, stabi, 2sets velgen+(winter)banden, distributie, andere snaren, verdelerkap, bougiekabels, bobine, 2 sets bougies, voorruit, nieuw interieur, uitlaat helemaal incl spruitstuk, 40 liter olie, startmotor, accu, etc, etc,

Het hield maar niet op!! Ding was opgereden en gedumpt. En toen kwam ik langs.....  :eusa_eh: De verkoper? De "Volvo ****" te Heino: :eusa_liar:

M'n 2e 850 (huidige 850 T5  uit 1995) is veeel beter. Reparaties in ruim 14 maanden: startmotor, dynamo, LMM + normaal onderhoud (grotendeels zelf uitgevoerd), 11 deukjes weggerestyled, voorruit. Totaal ca: 850.-.

Oowja, zou ik bijna vergeten: 8 lime imi R Velgen met Michelins zomer-/winterbanden. Ca 1600.- incl dikke quantumkorting.

jan piet

De V70 TDI was niet goedkoop in onderhoud, maar alles bij de dealer laten doen, en met een dikke ton in een jaar moet je ook niet bezuinigen. Kwam op een goede € 0.13per kilometer qua onderhoud..... Maar dan had je ook wat!
Met de 855 GLT waar alles mee begonnen is was alleen de brandstofrekening er een om stil van te worden. Ongeveer 80K per jaar op benzine. Mijn werkgever (die de eigenaar was..) vond een diesel te duur in aanschaf  :eusa_wall:
De huidige 855 heeft tot nu toe niet veel gekost.... maar dat veranderd nog wel..... Net een kleine 8K gestuurd sinds eind september, dus we duimen maar even door  :eusa_pray:
Gr,JP

ed

Ik vind het een sport worden om de 850 zo goedkoop mogelijk op de weg te houden, aangezien het een tweede auto is. Veiligheid staat natuurlijk wel voorop, dus er wordt niet bezuinigd als dat mogelijk in het geding is. Er wordt niet veel mee gereden (5000-8000 km/jaar).

Kosten onderhoud van augustus 2007 t/ okt 2009  tot nu toe incl APK: Eur 744,15. Daar zaten ook wel wat dure onderdelen bij zoals nieuwe koplampen (APK afkeur) en een "nieuw" voorscherm door schade. Doe wel alles zelf. Vind het een net resultaat.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!