problemen versnellingsbak of koppeling

Gestart door Schnappi, 23-12-2003 19:32:16

Vorige topic - Volgende topic

Schnappi

Yo,  8)

na koude start wil ik wegrijden, alleen als ik dan met wat lichte slip  op de koppeling wil weg rijden dan hoor je een soort schavend geluid.(uit de koppeling hoorbaar en het zijn niet de remmen die aanliggen)

Alleen als hij koud is bij warme motor geen last meer van

Ook als men de auto in zijn vrij heb staan (neutraal) en ik beweeg met de pook door de versnellingen heen met koppeling ingetrapt en ik wil hem dan in z'n eerste versnelling zetten dan hoor je hem klonken(eenmalig) is dit normaal of zit er ergens speling op (differentieel)

Iemand meer last van dit probleem?

Graag reacties

Groeten

ed

Komt veel voor bij de 850. Niks om je zorgen over te maken. De koppeling gaat omgeveer 3 ton mee, bij en turbo iets minder. Halverwege gaan ze vaak wat geluiden produceren waar andere merken al aan hun tweede (of soms al derde) koppeling toe zijn. Als je het geluid weg wilt hebben moet de gehele koppeling vervangen worden. Het geluid komt uit het druklager, dus als het toch los ligt gelijk de plaat meenemen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!