Is dit logisch ?

Gestart door Misha, 05-11-2009 08:52:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Misha

Nu het weer natter en kouder wordt buiten krijg ik toch weer last van een vervelend probleempje: de auto beslaat snel. Uiteraard doe ik dan de ECC aan op ontwasemen.
Gaat dan wel ok, als ik hem even uitzet vanwege de (*&^-herrie beslaat de auto weer.

Als ik het ding dan weer op ontwasemen zet, trekt de voorruit direkt helemaal dicht om met heel veel moeite weer te ontwasemen. (kost een minuut of 5).
Kan me dat van de vorige S70 en 850 eigenlijk niet herinneren, dat was meestal ECC aan en dan zag je het in seconden wegtrekken.

Airco is gecheckt en geserviced in de zomer, was prima in orde, geen lekken en amper verlies.

Interieurfilter is een paar weken oud, parafaanafvoer is keurig gangbaar, verlies geen koelvloeistof en heb ook geen natte plekken of rare geuren in de auto.

Enige wat ik opvallend vind is dat deze auto vanaf het begin af aan regelmatig ruikt alsof je de airco aan hebt staan terwijl ik het ding meestal uit heb staan.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

elianmars

Ik weet niet of het logisch is, maar heb bij mijn wagen hetzelfde. Vooral het laatste, muf ruiken. Terwijl ik regelmatig de airco gebruik en op tijd uit zet en het systeem een paar keer per jaar met speciale reiniger behandel.

Ik vind het ook irritant dat de ontwasemingsstand alleen op voluit kan. Daardoor laat ik ook bijna nooit die stand aan staan, maar zet 'm er net een standje naast.

Joeri

Heb hetzelfde probleem en de tip die ik net kreeg is wellicht de filterhouder op de parafaan afkitten zodat daar geen water doorheen kan komen.
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Joeri

Citaat van: elianmars op 05-11-2009 08:57:55
Ik weet niet of het logisch is, maar heb bij mijn wagen hetzelfde. Vooral het laatste, muf ruiken. Terwijl ik regelmatig de airco gebruik en op tijd uit zet en het systeem een paar keer per jaar met speciale reiniger behandel.

Ik vind het ook irritant dat de ontwasemingsstand alleen op voluit kan. Daardoor laat ik ook bijna nooit die stand aan staan, maar zet 'm er net een standje naast.
Ja, dat doe ik ook, maar dat helpt niet echt als de airco uit staat...irritant!
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

)()()sT

Citaat van: elianmars op 05-11-2009 08:57:55
Ik vind het ook irritant dat de ontwasemingsstand alleen op voluit kan. Daardoor laat ik ook bijna nooit die stand aan staan, maar zet 'm er net een standje naast.

Hoe bedoel je dat?? Als je de schuifschakelaar op AUT hebt staan?
Als ik de draaiknop op ontwasemen zet gaat de airco aan, maar zolang ik handmatig de ventilatorsnelheid gebruik gaat ie niet op vol hoor  ???

Ik zet ook altijd netjes voor het einde van een rit de airco / ontwaseming uit. Ik heb echter ook wel vaker dat wanneer ik bv. een kwartiertje later de auto weer in stap en de ventilator gaat draaien (met de airco uit, want die had ik dus vantevoren af gezet ;)) het raam helemaal dichtslaat.
Zo waan je je weer even in een Kever met de zeem in je handen  ;D

elianmars

Citaat van: )()()sT op 05-11-2009 09:20:14
Citaat van: elianmars op 05-11-2009 08:57:55
Ik vind het ook irritant dat de ontwasemingsstand alleen op voluit kan. Daardoor laat ik ook bijna nooit die stand aan staan, maar zet 'm er net een standje naast.

Hoe bedoel je dat?? Als je de schuifschakelaar op AUT hebt staan?
Als ik de draaiknop op ontwasemen zet gaat de airco aan, maar zolang ik handmatig de ventilatorsnelheid gebruik gaat ie niet op vol hoor  ???




Oh............  :eusa_shifty:

Ik heb 'm altijd op automatisch staan. Vandaar dus........  ;D

MICHEL306

hmm v70 ding denk ik, heb er ook last van, zelfs tijdens lange rit in eens volledig dicht slaan van t voorraam.....verdenk de kachel maar heb geen water verlies....hmmmm    misschien eens aan mn vrouw vragen wat t zou kunnen zijn... :eusa_whistle:

jberg

ik heb t ook,

beetje (drupje) vaatwasmiddel op een doekje doen, ramen (aan de binnenkant :)  ) mee inwrijven, en t beslaat niet meer

heb ik laatst nog bij een maat van mij gedaan  wiens kachelradiator in een keer kapot sprong en zn volledige  koelwater in de auto had liggen, die kon geen 2 meter rijden en alles trok dicht.

beetje insmeren en klaar is kees

)()()sT

Ik heb geen vaatwasser  :eusa_shifty:



;D

Ik hoorde ook ooit om het met een krant te doen...

hathü

 Ik heb er geen last van.  :eusa_liar:

FGG

Even simpel denken: heb je iets in de auto liggen wat het vocht veroorzaakt? Sponsjes voor het afnemen van de beslagen ruiten, trekkertje, dat soort dingen?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

KMvrtr

Heb precies hetzelfde probleem als voorgaande sprekers. Airco in orde, geen lekkages, toch fors beslaan van de ruit zodra airoc uit is.

Ben benieuwd of iemand de echte oorzaak hiervan weet, en hoe je dit definitief op kunt lossen.

Overigens, dit is geen exclusief 850/V70 probleem. Zakelijk rij ik in een Scenic van anderhalf jaar oud, en die heeft precies hetzelfde. Airco uit = beslaan. Zeker bij vochtig weer.

Ludo

Citaat van: KMvrtr op 05-11-2009 15:34:49
Ben benieuwd of iemand de echte oorzaak hiervan weet,

De tijd van het jaar?, kouder/vochtig weer?.

KMvrtr

Citaat van: Ludo op 05-11-2009 15:44:39
Citaat van: KMvrtr op 05-11-2009 15:34:49
Ben benieuwd of iemand de echte oorzaak hiervan weet,

De tijd van het jaar?, kouder/vochtig weer?.

Dat verergert het uiteraard wel.
Maar ook in lente en zomer had ik er wel eens last van. In mindere mate weliswaar, maar airco uit resulteerdt ook dan toch wel erg vlot (en langdurig) in beslagen ramen.

Eugene

Same sjips here.... C70 uit '99, AC in orde, geen lekke kachelrad en de ruit beslaat als een wilde....  :eusa_eh:

Citaat van: jberg op 05-11-2009 09:56:34
beetje (drupje) vaatwasmiddel op een doekje doen, ramen (aan de binnenkant :)  ) mee inwrijven, en t beslaat niet meer

Krijg je dan geen strepen?

Zit me weet ik hoeveel moeite te doen om de vettigheid van m'n raam te krijgen (vorige eigenaar heeft dat nooit geinteresseerd blijkbaar), zonder er strepen aan over te houden. (of je nou glassex of alcohol gebruikt, maakt weinig verschil) Kan me bijna niet voorstellen dat je met vaatwasmiddel geen strepen overhoud, en dan bedoel ik metname de strepen die je ziet wanneer je 's avonds in de lampen van tegenliggers kijkt en bij laagstaande zon.

If it's not blown, it sucks...