Verschil performance 302mm vs 330mm (BBK)

Gestart door Marijn Degens, 05-11-2009 09:10:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marijn Degens

Citaat van: M a r c op 12-11-2009 18:58:08
Ik zal het volgende week nog even een keer extra checken!

oke!  ;D

KIM

Tjeesses! Leest dan niemand zijn eigen topic fatsoenlijk?
Pagina 1:
Citaat van: KIM op 05-11-2009 16:25:22
Ik heb met de mal inmiddels wel gepast en dit blijkt te passen achter Titan en Volan zonder spacers.

Ludo

Citaat van: KIM op 13-11-2009 19:20:07
Tjeesses! Leest dan niemand zijn eigen topic fatsoenlijk?
Pagina 1:
Citaat van: KIM op 05-11-2009 16:25:22
Ik heb met de mal inmiddels wel gepast en dit blijkt te passen achter Titan en Volan zonder spacers.

In dat geval, bestellen maar dan....  ;D

Marijn Degens

Citaat van: KIM op 13-11-2009 19:20:07
Tjeesses! Leest dan niemand zijn eigen topic fatsoenlijk?
Pagina 1:
Citaat van: KIM op 05-11-2009 16:25:22
Ik heb met de mal inmiddels wel gepast en dit blijkt te passen achter Titan en Volan zonder spacers.

oops, ja.. sorry :eusa_whistle:

innocenti

#34
Er is ooit een topic geweest voor een groupsbuy. Onderstaande link heb ik ooit van Thuur gekregen met een mal voor 303mm XYZ. (link van de XYZ site)

http://www.xyz-racing.com/upload/product_images/XYZ-brakekit3D-304F/BKF-VL-006-Model.pdf
Uitknippen en passen. Wel de plotschaal in de gaten houden. 1:1

Ik ben zelf nooit aan passen toegekomen omdat de groupsbuy niet doorging.


mehn

Citaat van: innocenti op 16-11-2009 12:00:28
@Thuur
Heb je er bezwaar tegen dat ik deze plaats?

Ik denk niet dat thuur daar bezwaar tegen heeft, maar lijkt het je niet netter dat je dat even vraag vóórdat je de link plaatst?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

innocenti

Citaat van: mehn op 16-11-2009 12:02:56
Citaat van: innocenti op 16-11-2009 12:00:28
@Thuur
Heb je er bezwaar tegen dat ik deze plaats?

Ik denk niet dat thuur daar bezwaar tegen heeft, maar lijkt het je niet netter dat je dat even vraag vóórdat je de link plaatst?
Je hebt gelijk

Turbobiker

Citaat van: Marijn Degens op 05-11-2009 09:10:48
Zijn er mensen die mij het daadwerkelijke verschil kunnen uitleggen (uit eigen ervaring) tussen de performance van een 302mm en een echte BBK 330mm?

Ik heb het ooit kunnen proberen op deze manier: mooi stukje parallelweg waar je de 200 aan kunt tikken voordat je in de remmen moest om met 80 de doordraaien in te rijden. Met 280mm schijven had ik mooi het rempunt bepaald en kon aardig gelijk remmen. Harder rijden of later remmen was nauwelijks mogelijk op/vanaf dat punt.

Toen 302 EBC schijven gekocht. Snelheid kon iets opgevoerd worden/rempunt iets verlegd worden, maar van 200 naar 205 of 10 meter later remmen.

Daarna naar Mov'it 322 remmen. Snelheid kon opgevoerd worden naar 220 én het rempunt kon ruim 20 meter (dus 30 tov 280mm schijven) verplaatst worden.


Andere voorbeeld: afrit op de Autobahn die ik vaker nam. Met de 280/302 remmen van 240 terug naar 60. Bij 100km/u moest je extra hard op de rem gaan staan om nog hard genoeg af te kunnen remmen.
Bij de Mov'it set moet ik bij 200km/u juist het rempedaal iets terugnemen omdat de rem alleen maar harder gaat remmen...
De Tussenpaus

Eugene

Ervaring ja?

Op weg naar de Elandrun 2009 kwam een golfje met 110 naar links, vlak voor m'n neus toen ik met ~180 aan kwam. Zonder dikke remmen was het een gevalletje totall loss geweest vrees ik ;) (Martijn. zat toen naast me in de auto)

Buiten het voorkomen van situatie's die het leven van jezelf (of je auto) kosten, geeft het gewoon een hoop meer vertrouwen.

Eerste modificatie aan m'n C70, was een set dikke remmen en die 302mm's eronderuit.

If it's not blown, it sucks...