Waterlekkage bestuurderskant

Gestart door axelvr, 07-11-2009 13:58:02

Vorige topic - Volgende topic

pwassink

Citaat van: elianmars op 08-11-2009 14:32:20
Het kan zijn dat er één van de  afvoeren onder de paraffaan is losgeschoten.

Met een compressor doorblazen kan soms te hard gaan.

De afvoerslangen van de paravaan kan je gewoon vanonder de motorkap controleren, en of vastzetten
maar of die het interieur nu vol kunnen laten lopen betwijfel ik.

Vwb die afvoerslangen in het interieur kan je even die foto van misha bekijken,  geeft wel een indicatie.

Perslucht in dat soort afvoerslangen levert vaak veel meer werk op omdat ze altijd op verkeerde plaatsen
losschieten/ ontploffen in mijn ervaring  :angel:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

tackle

ik heb hetzelfde gehad, dacht de kachelradiator, maar nee. De rommel op laten drogen en kijk, nooit meer last gehad.

ed

Bij mij lekte de voorruit. Kwam daar ook pas na een jaar achter! Trek de strip aan de bovenkant (buiten) maar eens af. Je kunt dan goed zien of de ruit overal wel goed gekit is. Ik heb er zelf wat butileenkit tussen gespoten en het probleem was opgelost.
Als je airco hebt zou ik de afwatering even goed bekijken.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

elianmars

Citaat van: pwassink op 08-11-2009 15:46:58

De afvoerslangen van de paravaan kan je gewoon vanonder de motorkap controleren, en of vastzetten

Vwb die afvoerslangen in het interieur kan je even die foto van misha bekijken,  geeft wel een indicatie.
http://viva-volvo.nl/kutzooi.jpg

Perslucht in dat soort afvoerslangen levert vaak veel meer werk op omdat ze altijd op verkeerde plaatsen

Ik kan het fout hebben, maar ik dacht dat er ook nog eentje onder de zekeringbox zit, die binnendoor loopt.

pwassink

Citaat van: elianmars op 08-11-2009 23:30:15
Citaat van: pwassink op 08-11-2009 15:46:58

http://viva-volvo.nl/kutzooi.jpg

Ik kan het fout hebben, maar ik dacht dat er ook nog eentje onder de zekeringbox zit, die binnendoor loopt.

Daar kon je wel eens gelijk in hebben, verklaart ook waarom t links volstaat, kachel en airco water gaat meestal naar de bijrijderskant  :eusa_think:

Blijft de "opblaaswaarschuwing" wel van kracht om ..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

linfiel

Dat heb je zeker fout ,Want die slang gaat langs het schutbord naar buiten toe ,zo'n zelfde slang zit aan de rechterkant ook ,de linker is moeilijker door te prikken dan de rechter omdat inderdaad de zekeringenkast voor de helft eroverheen steekt.
Grt. Linfiel

elianmars

Citaat van: linfiel op 09-11-2009 18:17:36

Citaat van: elianmars op 08-11-2009 23:30:15

Dat heb je zeker fout ,Want die slang gaat langs het schutbord naar buiten toe ,zo'n zelfde slang zit aan de rechterkant ook ,de linker is moeilijker door te prikken dan de rechter omdat inderdaad de zekeringenkast voor de helft eroverheen steekt.
Grt. Linfiel

Dan had ik het in ieder geval voor de helft goed  ;D

Maar als die slang verstopt zit, kan er waarschijnlijk dus wel water via de zekeringkast naar binnen lopen.

Of heb ik het dan wéér fout?  :eusa_shifty:

Ludo

Citaat van: elianmars op 09-11-2009 20:47:19
Of heb ik het dan wéér fout?  :eusa_shifty:

Nee, nu heb je de hoofdprijs te pakken.  ;D

dik gussekloo

Als het een estate is dan zou ik ook de schroeven van de dakrails losdraaien... rubbers drogen uit. beetje kit doet wonderen.

kcie

Citaat van: dik gussekloo op 14-12-2009 20:54:26
Als het een estate is dan zou ik ook de schroeven van de dakrails losdraaien... rubbers drogen uit. beetje kit doet wonderen.

Was bij mij ook het geval, alleen dan aan de achterkant. (de laatste tijd te vaak de dakdragers erop gehad :'(.)
Los schroeven, schoon maken en opnieuw kitten, hierna geen water meer te bekennen :-).
Warning! This message contains hidden bugs!

V70 2.4 '99, Honda Pan European ST1100

)0H@N

Bij mij zat de afvoer onder de zekeringkast verstopt. Hierdoor loopt er water langs je zekeringkast naar binnen. Bij modellen met een  Volvo Guard-alarm systeem moet dan relais 210/211 even onder het dashboard verwijderd worden om de zekeringkast omhoog te kunnen tillen. Zo kun je goed alles controleren en schoonmaken. 
Thank you for flying with Volvo.

linfiel

Mijn 855 lekt ook nog steeds voor aan de linkerzijde, Heb de bovenste rand helemaal vol gekit en een nieuwe rubber er op gedaan de linkerkant helemaal afgekit en nog steeds water naar binnen,Maar zou het dan toch in die bouten van de roofrail zitten?
Hoe krijg ik deze strippen eraf om er naar te kijken cq dicht kitten.
Grtt. Linfiel.

linfiel

Splinter nieuw raam erin gezet en het lekken is gelukkig over,
Weer een probleem opgelost,Blijkbaar was deze al een keer vervangen geweest maar heel slecht in de lijm of kit gezet,dat was de boos doener.

bastiaan arissen

Gelukkig maar weer een probleem dat opgelost is ;D

axelvr

Citaat van: linfiel op 17-01-2010 20:01:17
Splinter nieuw raam erin gezet en het lekken is gelukkig over,
Weer een probleem opgelost,Blijkbaar was deze al een keer vervangen geweest maar heel slecht in de lijm of kit gezet,dat was de boos doener.

Car-glass of andere glaszetters willen in de haast nog wel eens met het mes de lak erafschrapen , dit leidt dan weer tot roest wat op zijner tijd weer tot lekkage zorgt.

Nu de auto een beetje droog krijgen en je hebt ook geen(lees:minder) last van condens ;D