belevenissen met mn lekkende 850

Gestart door kawa11, 08-11-2009 11:20:02

Vorige topic - Volgende topic

kawa11

Hoi Volvisti. Hier mn belevenissen met mn lekkende roffel. ik heb voor ca 4 maanden een 850 2,5 20v gekocht en na een proefrit gemaakt te hebben leek me alles in orde. dus auto gekocht. er moest alleen een nieuwe gemonteerd worden dat heeft de dealer dan ook gedaan en me de auto de volgende dag op kenteken gezet en thuis gebracht ja dat was service ;D maar toen hij bij mij thuis stond motor was dus erg warm lagen er een paar druppels olie onder. ik heb hem er meteen opmerkzaam op gemaakt.Hij zij tegen mij dat dit zou kunnen omdat ze olie ververst hadden automaat olie en motor olie en het kon zijn dat er een beetje teveel olie in de automaat zat wat door het overdruk ventiel eruitgegooid werd. dus ik elke dag olie kontroleren.als ik dan de eerste keer over de snelweg en zo,n 180km reed kon ik steeds slechter door de achterruit kijken en wat bleek? hij verloor door dat snelle rijden zoveel olie dat werd dan door de rij wind onder de auto achter op de achter kant van de auto gesproeid de hele achterklep en ruit vol met olie. ik nog steeds aan het peilen en het was niet de automaat maar de motor die die problemen veroozaakte, want motor olie werd steeds minder ik dus om op zeker te gaan eerst maar naar een vroegere volvo dealer gereden (heeft nog steeds een werkplaats) en mn ervaringen daar verteld zijn monteur zei: die symptomen duiden op een kapotte keerring van de krukas de auto dus maar ff op de brug gezet en jawel hoor hij hat gelijk. het probleem was de keering was niet aan de rechterkant kapot.maar aan de linkerkant  en wel tussen de motor en de automaat. ergo de automaat moet er daarvoor uit gebouwd worden duurt 2 dagen materiaal ca 50 euro en arbeidsloon ca 800 euro. ik gelijk mn dealer opgebeld en hem dit maar ff verklikkert want deze jongen hat dus nog garantie ;D daar zijn we dus nu aangekomen hij heeft 2 weken geleden mn roffel met alles wat volvo toen der tijd als xtra aan te bieden had. Mijn roffel heeft het. (er is nl geen blinde schakelaar te vinden) afgehaald. en me daarvoor een mercedes 190 met let op 4 versnellingen geen radio voor de deurgezet. natuurlijk kan ik eigenlijk niet klagen want ik ben nog mobiel :( maar ik wil zo langzaam mn roffel terug!!!!!!! dat is de stand der dingen tot vandaag ik hou jullie op de hoogte. grtn Marcel   

V70geRwin

Toch fijn die garantie  :eusa_whistle:
Hoop dat je hem snel weer terug hebt en veel fijne KM!

En we zijn dol op plaatjes hier!

rogerV701998

Citaat van: kawa11 op 08-11-2009 11:20:02
Hoi Volvisti. Hier mn belevenissen met mn lekkende roffel. ik heb voor ca 4 maanden een 850 2,5 20v gekocht en na een proefrit gemaakt te hebben leek me alles in orde. dus auto gekocht. er moest alleen een nieuwe gemonteerd worden dat heeft de dealer dan ook gedaan en me de auto de volgende dag op kenteken gezet en thuis gebracht ja dat was service ;D maar toen hij bij mij thuis stond motor was dus erg warm lagen er een paar druppels olie onder. ik heb hem er meteen opmerkzaam op gemaakt.Hij zij tegen mij dat dit zou kunnen omdat ze olie ververst hadden automaat olie en motor olie en het kon zijn dat er een beetje teveel olie in de automaat zat wat door het overdruk ventiel eruitgegooid werd. dus ik elke dag olie kontroleren.als ik dan de eerste keer over de snelweg en zo,n 180km reed kon ik steeds slechter door de achterruit kijken en wat bleek? hij verloor door dat snelle rijden zoveel olie dat werd dan door de rij wind onder de auto achter op de achter kant van de auto gesproeid de hele achterklep en ruit vol met olie. ik nog steeds aan het peilen en het was niet de automaat maar de motor die die problemen veroozaakte, want motor olie werd steeds minder ik dus om op zeker te gaan eerst maar naar een vroegere volvo dealer gereden (heeft nog steeds een werkplaats) en mn ervaringen daar verteld zijn monteur zei: die symptomen duiden op een kapotte keerring van de krukas de auto dus maar ff op de brug gezet en jawel hoor hij hat gelijk. het probleem was de keering was niet aan de rechterkant kapot.maar aan de linkerkant  en wel tussen de motor en de automaat. ergo de automaat moet er daarvoor uit gebouwd worden duurt 2 dagen materiaal ca 50 euro en arbeidsloon ca 800 euro. ik gelijk mn dealer opgebeld en hem dit maar ff verklikkert want deze jongen hat dus nog garantie ;D daar zijn we dus nu aangekomen hij heeft 2 weken geleden mn roffel met alles wat volvo toen der tijd als xtra aan te bieden had. Mijn roffel heeft het. (er is nl geen blinde schakelaar te vinden) afgehaald. en me daarvoor een mercedes 190 met let op 4 versnellingen geen radio voor de deurgezet. natuurlijk kan ik eigenlijk niet klagen want ik ben nog mobiel :( maar ik wil zo langzaam mn roffel terug!!!!!!! dat is de stand der dingen tot vandaag ik hou jullie op de hoogte. grtn Marcel   

Ik heb die ring laten vervangen door een vakgarage voor 500 euro incl. BTW. 1 dag werk.

een nieuwe wat? :eusa_think:

Ik hoop dat je de Volvo snel weer terug hebt.

Gr. roger

kawa11

sorry........nieuwe uitlaatdemper.  :eusa_whistle: heb net precies het verhaal van de neppert gelezen en ben toch ff blij dat ik nog garantie heb wat een tering klus is dat om de keerring te vervangen. ik schroef namelijk ook veel en draai daarvoor normaal mn hand er niet voor om, om reparaties door te voeren maar ben er echt blij om dat ik dit toch ff kon..... laten maken.

kawa11

gisteren avond 20.00 was het dan zover mn roffel is weer op mn oprit.En loopt als een tiet schakelen (automaat) doet hij ook beter ze hebben de oude atf olie kompleet ververst, en lekken doet hij god zij dank niet meer  ;D ik blij  :D en rij vannochtend naar mn werk en heb het gevoel als of ik een vrachtwagen achter aan de bumber heb hangen hij trok zo slecht op ik had het gevoel dat er van de 170 pk nog maar 20 daar waren, gelijk op mn werk maar even op de put en jawel hoor mn kat heeft de geest gegeven. die heb ik dus net na mn werk nog even leeg gemaakt maar nu maakt hij me een partij herrie ik heb het gevoel in een DTM auto te zitten (had ik ook wel kunnen denken want hij heeft geen midden demper) dus nu eerst maar als de bliksem op zoek naar een nieuwe kat dan mn achterklep nog repareren (de bekleding laat elke keer los als ik de klep dicht doe) en nog een paar lampjes in mn dashbord en schakelaars vervangen en een nieuwe pomp voor de achterruit wissersproeier. eh tja en dan............. hoop ik het ff gehad te hebben en kan me concentreren op een paar 18 inch pegasus velgen

francois

wat een slecht begin

hoop voor je dat alles nu goed is

gr

KUKO (Rob)

voor de kat even kijken bij G-B Carparts zitten in delft en sturen ook op , ik was 515 euro kwijt voor de complete auspuff wel een 10 V

haasje

ik heb hier eventueel nog een 20v kat liggen

Freakybaby

Citaat van: haasje op 11-11-2009 18:14:56

Heeft die niet een andere aansluiting op het spruitstuk?
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

haasje

Citaat van: Freakybaby op 11-11-2009 22:58:05

Heeft hij geen 20V dan? In de beginpost staat 20V en hij heeft het over 170 PK

kawa11

haasje ik geloof dat ik je kat kan gebruiken het ligt alleen ff aan de prijs ;D want het is een 2,5 ltr 20v. 170 pk. ik heb in het intenet gekeken daar worden ze aangeboden nieuw zonder lamba sonde voor 219,euro inkl verzending. grtn marcel

kawa11

houd het dan nooit op??? stap gisteren morgen met een lachen in mn roffel (ik heb deze week late dienst) en dacht die gaan we ff lekker wassen draai de sleutel om en............. hij springt niet aan!!! de kleur in mn gezicht werd toch wel heel merkwaardig en zulke dikke aders in mn nek. gelijk maar haynes (beide boeken en een duits rep boek) erbij gepakt en op zoek naar mijn logische verstand kon het eigenlijk de startonderbreking zijn of de automaat waarom hij niet aansprang want alle kontrole lampjes branden als ik de sleutel omdraaide maar hij gaf geen kik.dan de de pook een beetje heen en weer beweegt en had het gevoel alsof hij in de boter stak hij klikte niet meer zoals voor de reparatie van stelling naar stelling. Dan weer in de parkeerstand gedrukt en toen ik de pook nog een beetje aandrukte in de parkeerstand hoorde ik: klak  en draai de sleutel om en.... hij springt aan dus het lag aan de automaat affijn ik de luchtfilterkast (lag kompleet los in de auto net zoals de akku) erruit gehaald en de schakelstang maar is ff bekeken op de bak en wat bleek ze hadden die twee moertjes waarmee de stang op de bak zit vergeten aan te draaien. dus die weer ingesteld en vastgedraaid en alles doet het god zij dank weer. Heb toch wel ff mn dealer gebeld en hem gevraagd welke amateur aan mn roffel heeft staan schroeven. Daar ga ik dus nooit meer naar toe! zo what,s next ::)

Freakybaby

Citaat van: haasje op 11-11-2009 23:56:32
Citaat van: Freakybaby op 11-11-2009 22:58:05

Heeft hij geen 20V dan? In de beginpost staat 20V en hij heeft het over 170 PK

Je hebt helemaal gelijk.. Mea Culpa
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

kawa11

Zo heb nu twee klapsleutels voor mn roffel bei ebay besteld en vandaag gekregen (met mn nieuwe kat maar dat komt later) dus gelijk maar ingebouwd twee klapsleutels met ontvanger en twee volvo sleutels rolingen voor 45 euronen. Ben ook wezen kijken voor een orginele sleutel 64 euro en orginele handzender 69 euro bij Volvo.Daar moest ik toch niet lang denken. funktioneerd prima.De katalysator kwam dan een half uur later en was na uitvoerlijk voertuig gegegvens sleutel nummer identnummer enz natuurlijk de?...... verkeerde :eusa_doh:ik heb een kat met twee aansluitingen voor op de flens en dat was er een met vier dan heb ik voor de kat een opening voor de lambda sonde. Die ik gestuurd gekregen heb had achter de kat er ook een. Dus ik gelijk maar bellen en wat bleek? mijn auto heeft een OBD en daarvoor is de tweede aansluiting op de kat maar op mijn kat is die niet voorhanden en heb wel een OBD dus nu ben ik ff de draad kwijt maar we blijven aan bal. hij stuurt me nu een nieuwe op met 2 flens aansluitingen en een opening voor de ls.dus ben benieuwd. ;D Maar waar ik nog veel meer beniewd naar ben is hoe kan dat nou dat ik OBD heb, en tot nu toe geen sonde achter mn kat?? heeft daar iemand een idee??

kawa11

Zo vandaag ff mn stoel verwarming onder handen genomen die ging aan beide kanten niet meer.Eerst maar ff in het forum hier gekeken. toen maar in mn roffel gedoken en eerst maar onder de bestuurders stoel gekeken en wat ziet mn oog?? twee losse kabels hingen loze onder de zitting en wel een rode en een wit rode kabel. Sleutel omgedraaid en schakelaar aan en doorgemeten en op de wit rode zat stroom wat bleek beide kabels waren aan de stekker aan de termostaat finaal afgebroken die er met twee nieuwe stekkertjes er op gezet en kijk aan hij doet het weer.  ;D gelijk maar naar de bijrijderskant gekeken en jawel: precies hetzelfde probleem . nieuwe stekkers erop en ook daar doet ie het weer. of dit een volvo ziekte is??? mn dashboard heb ik dan ook maar uit elkaar gehaald en werkelijk alle lampjes van het kombi instrument de boordcomputer en de klimaautomaat regelunit ook vervangen ook de lampjes die nog in orde waren want wie weet hoe lang het nog doen, als de boel toch open ligt gelijk alles maar nieuw erin. het resultaat mag er zijn. ;D