dumpvalve instaleren

Gestart door t5joost, 08-11-2009 11:36:16

Vorige topic - Volgende topic

t5joost

hallo,

ik heb een volvo 850 t5 uit 1994 en ik wil er graag een dumpvalve op monteren.
heeft iemand een beschrijving hoe ik dit moet monteren, waar tussen wat ik los moet maken en wat aansluiten?
en heeft iemand ook nog foto's hoe de dumpvalve bij hun zit?

gr joost

animalT5R

Joost,
Zoek eens op het forum,is niet de eerste DV die gemonteerd word  namelijk  ;)
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

t5joost

ik heb wel wat gezocht of het forum maar kan niet echt iets vinden en wat ik vind zitten geen foto's bij

volvoc70T5

gewoon ergens waar ruimte is een gat maken in het traject van de turbo -> intercooler of van de intercooler naar de gasklep.
daar de dumpvalve tussen plaatsen en een vacuumslang van de dumpvalve aansluiten naar het vacuumtorentje,

wel rekening houden dat je CBV er ook nog tussenzit dus als je de dumpvalve luider wilt hebben zul je deze moeten afdoppen met een afdekplaatje.

Ronald21

bijvoorbeeld:

voor de intercooler plaatsen zoals bij mij het geval is

orginele dumpvalve zit er bij ook nog in

dus iets minder hard geluid via de open dumpvalve

echter via green open luchtfilter komt interne dumpvalve ook goed door

mvg,

Ronald

t5joost

Citaat van: volvoc70T5 op 08-11-2009 12:44:14
gewoon ergens waar ruimte is een gat maken in het traject van de turbo -> intercooler of van de intercooler naar de gasklep.
daar de dumpvalve tussen plaatsen en een vacuumslang van de dumpvalve aansluiten naar het vacuumtorentje,

wel rekening houden dat je CBV er ook nog tussenzit dus als je de dumpvalve luider wilt hebben zul je deze moeten afdoppen met een afdekplaatje.

waar zit de cbv en waar kan ik het afdek plaatje vandaan halen

Ronald21

op de turbo zelf !!

kies wel voor een double piston dumpvalve die ervoor zorgt dat tijdens stationair draaien er niks afgeblazen wordt.  Slaat menig motor af.

Bij ET tuning hebben ze afdekplaatjes , 25 euro geloof ik

mvg

t5joost

ik heb nog 1 vraag kan in de oude interne dumpvalve niet afdoppen dat hij niet meer werkt inplaats van een afdek plaatje

Citaat van: Ronald21 op 08-11-2009 16:32:18
op de turbo zelf !!

kies wel voor een double piston dumpvalve die ervoor zorgt dat tijdens stationair draaien er niks afgeblazen wordt.  Slaat menig motor af.

Bij ET tuning hebben ze afdekplaatjes , 25 euro geloof ik

mvg

M a r c

nee, dat werkt niet, de originele recirculatieklep gaat helemaal in de stress als je de vacuumslang eraf haalt. Dan heeft ie namelijk geen tegendruk meer bij volgas.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

verburgh

gewoon naar ET gaan daar monteren ze hem zo.ik ben zeer blij mee ;D

t5joost

waar zit ET en hebben zij ook een site

verburgh

ik heb hem daar er ook op laten zeten hij ga gewoon echt hard mensen kijken gewoon om
http://www.europeantuning.nl hun doen alleen volvo´s

fbm

Even een andere vraag, heeft zo'n dumpvalve ook service nodig?

Schoonmaken of iets dergelijks of smeren?