V70 NOOB

Gestart door rpakuypers, 08-11-2009 12:15:45

Vorige topic - Volgende topic

rpakuypers

Beste roffelaars,

na jaren rollen met diverse 740, 760 en 940 modellen ben ik onlangs overgestapt op de V70. Aanvankelijk wat huiverig vanwege de enorme bult electronica (en dat als ict'er) want mijn laatste 940 met de 6-in-lijn VAG-diesel heeft alleen electrische ramen, maar ik wilde toch moderner. Na een paar dagen zoeken toch een mooi exemplaar gevonden met een voor mijn doen lage kilometerstand van 227.000 (NAP laten checken). Mijn huidige diesel heeft bijna het dubbele. Vanmorgen even wat kiekjes gemnaakt :

De auto was enorm scherp geprijsd, mede vanwege zijn "iets meer dan standaard" opties. Inmiddels heb ik op de sloop alweer wat spulletjes voor een paar centen op de kop kunnen tikken :

Een Cruise-control hendel heb ik ook al gevonden, nu het softwarematige nog. Maar 1 ding moet eerst : het afstellen van de pomp. Riemen en waterpomp zijn onlangs (voor de aankoop) al vervangen maar de pomp is niet op tijd gezet en daardoor wat witte rook en moeilijk starten. Gezien het kennisniveau hier heb ik al wat uit kunnen sluiten en is de pomp m.i. de enige boosdoener.

Zo, nu eerst even de dochter op bed brengen.

Groet,

Roger

hathü

Welkom. Ziet er netjes uit en voor een diesel inderdaad erg lage km stand, is net ingereden ;), succes met het monteren van de opties.

roetgroeten Harry

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

rpakuypers

Dank u, heren. Vergat in de euforie erbij te vertellen dat ik 40 ben (sinds enkele dagen), getrouwd ben, 1 dochter van 2,5 jaar heb en er een zoon op komst is. Vrouw en ik zijn beiden werkzaam in het onderwijs en wonen in Wolvega.

En de kilometerstand is inderdaad laag, en daarom koos ik dit exemplaar ook. Kleur is verder niet opvallend en qua uitrusting ook niet, maar aan dat laatste kan ik zelf veel doen.

Groet,
Roger

rogerV701998

Welkom hier en veel plezier met je nieuwe aanwinst.

Mooie auto. :eusa_clap:

Gr. roger

KMvrtr

Dag Rogier,

Weer een overloper van de V700. :-)
Welkom!!
Zie er netjes uit, je aanwist.

Hoe gaat het met de skelterhandel?

rpakuypers

Dag Antoine (als ik me niet vergis)  ???

Ik ben inderdaad overgelopen, maar had de V700-club al jaren verlaten. De skelterhandel is alweer tijden opgehouden want na een eerste topjaar was het tweede jaar pet (voortekenen voor de recessie?). Op dit moment heb ik naast mijn fulltime baan in het onderwijs ook nog een voltijdstudie in 2 x 3 uur en moet ik volgend jaar afstuderen. Al met al geen tijd meer om flink te klussen maar ik moet wel veel kilometers maken en daarom de overstap.

Maar ik begrijp dat jij de oude blauwe 745 met de diverse telleklokken niet meer hebt ?

Groet,
Roger

KMvrtr

Yesss, it is I, Antoine!

Owja, da's waar ook. Jij stond mede aan de wieg van de V700 liefhebbers.

Ik ben inmiddels alweer een hele tijd V700-loos.
De T-5R heb ik oktober 2007 gekocht. Daarna was ik gedurende ruim een half jaar de trotse bezitter van drie Volvo.
Maar daarna toch maar eens doorgezet en de beide V700 van de hand gedaan.

Moet wel eerlijk bekennen dat ik de laatste tellerklokken pas een maand of twee geleden opgeruimd heb... :eusa_shifty:

FGG

Welkom op 't Forum, Roger.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

rpakuypers

Hallo Antoine en anderen,

de 700-900 Liefhebbers is inderdaad mede door mij ontstaan en dat blijft ook wel bestaan. Zelf heb ik nu geen 700 of 900 meer en de diesel gaat begin december naar een nieuwe eigenaar. In de toekomst komt er nog wel een oude 740 bij voor op zondag ... :eusa_dance:

Ik ben blij dat ik de overstap gemaakt heb naar de V70 want hij rijdt heerlijk. Een stuk directer dan de 940 in ieder geval. En ik heb van dicht bij meegemaakt wat voor (financieele) ellende een 960 kan veroorzaken dus die werd het niet.

Nog even de carkit, navigatie, cruisecontrol en de boordcomputer en ik ben helemaal operationeel. Was jij touwens de laatste keer dat we elkaar spraken niet met een andere baan bezig ?

Groet,
Roger

Bas850

Ha Roger,

Welkom hier, ook ik ben bekend met het liefhebbers medium, ook al heb ik nog wel een 940 naast 850.
Ben zelf nu ook op zoek naar een V70 diesel en de 940 weg te doen. Blijft een leuke baksteen maar toch wil gaan dieselen.

Bas
"to finish first, you first have to finish"

rpakuypers

Hallo Bas,

zo kom je mekaar nog eens tegen. De V70 TDI rijdt formidabel ! Nou reed ik al jaren diesel en dat bevalt me prima. Benzine heb ik ook gereden (760-GLE met de 2.8 V-6 en tanken voor € 148,00 per week!) en ook LPG (760-TIC en om de dag naar de pomp !).

Gezien de thuissituatie was het niet verstandig geweest om weer een 900-serie te kopen want dan blijf je weer sleutelen, zeker aan de auto's in mijn prijsklasse. De V70 ondergaat weer een metamorfose maar dat zijn maar kleine zaken en met een goede en zeer betaalbare sloperij in de buurt kan ik hem weer wat opleuken.

Er staan genoeg V70 diesels te koop dus ga niet over 1 nacht ijs. Ik las hier in ieder geval dat de automaat niet "je-van-het" is dus die wagens vielen bij mij al af, hoewel ik de combi diesel-automaat-6 cilinder enorm waardeer.

Groet,
Roger

Cesar

Welkom mededieselaar!

Sjoerd als huisleverancier denk ik  ;D?

arjen850

welkom roger,

ik denk dat je een automaat met een 5 cilinder bedoelt? :eusa_think:
of doel je nog op je oude diesel?

gr arjen :D

rpakuypers

Hallo Arjen,

ik bedoel een automaat met een motor die meer dan 4 cilinders heeft en inderdaad heeft mijn vrouw nu de ouderwetse stampdiesel met automaat en 6 cilinders. Dit ook in combi met de cruisecontrol en dan is autorijden echt genieten. Maar ik geniet nu niet minder, wel anders.

@Cesar : Sjoerd ken ik niet (dat ik weet tenminste).

Heeft iemand hier aanwezig nog een tip hoe en waar ik op welke manier ( :eusa_shifty:) mijn Mio C220 navigatiesysteempje kan plaatsen c.q bevestigen ?

Groet,
Roger