voortreinrevisie, welke onderdelen [ welke aandrijfassen ]

Gestart door capri, 08-11-2009 19:24:55

Vorige topic - Volgende topic

capri

Hallo

Wie kan een onderdelenlijst samenstellen wat er nodig is voor het vernieuwen van de ophaning aan de voorzijde. Schokdempers en aandrijfassen moeten vernieuwd worden en alles moet dus los.
Beter alles vervangen dan later weer moeten.

:)

-D©©©L-

Wat wil je allemaal vervangen ?

capri

Citaat van: -D©©©L- op 08-11-2009 19:44:07

Alles wat de wegligging ten goede komt, onderdelen die trillingen kunnen veroorzaken.

-D©©©L-

Citaat van: capri op 08-11-2009 19:55:50

Alles wat de wegligging ten goede komt, onderdelen die trillingen kunnen veroorzaken.

Tja, draagarmen mogen dan niet ontbreken net als stuur- / stuurhuiskogels, veerpootlagers, veerschotelrubbers, motorsteunen, reactiearm rubbers, subframe rubbers en natuurlijk alle bouten die rekbout zijn. Als je toch de assen gaat vervangen is een paar bakhuis keerringen zo gedaan en wiellagers is het werk dan ook niet meer. Als je de wiellagers los hebt, zijn de remschijven ook los, meteen nieuwe monteren dan maar. Zelfde verhaal voor de klauwen, blokken, remslangen en remvloeistof. En vergeet de bakolie niet, je kan er nu makkelijk bij.

arjen850

Citaat van: -D©©©L- op 08-11-2009 20:06:58
Citaat van: capri op 08-11-2009 19:55:50

Tja, draagarmen mogen dan niet ontbreken net als stuur- / stuurhuiskogels, veerpootlagers, veerschotelrubbers, motorsteunen, reactiearm rubbers, subframe rubbers en natuurlijk alle bouten die rekbout zijn. Als je toch de assen gaat vervangen is een paar bakhuis keerringen zo gedaan en wiellagers is het werk dan ook niet meer. Als je de wiellagers los hebt, zijn de remschijven ook los, meteen nieuwe monteren dan maar. Zelfde verhaal voor de klauwen, blokken, remslangen en remvloeistof. En vergeet de bakolie niet, je kan er nu makkelijk bij.

Slik :eusa_whistle:

UserID6342

Ik zou alleen vervangen wat kapot is echter sommige dingen wel meteen aan 2 kanten doen dus veerpootlagers / rubbers en draagarmen, remmen aan beide zijde vervangen (al dan niet preventief) en de rest mooi laten zitten.

capri

Remmen aan de voor en achterkant zijn al kompleet vernieuwd incl nieuwe banden en velgen.
Auto is zaterdag gechipt en het trillen en hobbelen is nu erger geworden bij meer vermogen.
Volgens fasttech zijn het de aandrijfassen, de rest is reeds nagekeken.

Alles vernieuwen gaat een hoop kosten dus eerst maar de aandrijfassen vervangen.

Nog tips waar je nieuwe assen kunt kopen zijn welkom.

wim       

UserID6342

Waarom nieuw kopen, ik weet niet wat die dingen nieuw kosten maar als 1 homokineet al een kleine 100 euro kost dan kun je zelf wel nagaan water voor een hele as betaald moet worden.  Ik dacht dat ik laatst hier op het forum een prijs had gezien van 226.- excl BTW ??? Een goed gebruikt asje koop je overal voor 50-75 euro, dus kun je een aantal keren "proberen" zogezegd.  En nee, ik heb helaas geen assen meer liggen.

Ludo

Citaat van: Dirk342 op 09-11-2009 22:48:06
Een goed gebruikt asje koop je overal voor 50-75 euro,

Zo heb ik ook nog eentje liggen, maar die wil ook jij vast niet hebben voor die prijs....  ;D

capri

Goed bedoeld maar ga geen gebruikt spul meer kopen.
Wel eens een gebruikte as gekocht en deze trilde ook als een gek.
Moet gewoon zeker zijn dat ze goed zijn en zit niet te wachten op nawerk alleen nieuw geeft mij deze garantie.

Tips zijn welkom waar de aandrijfassen nieuw te koop zijn voor een goede prijs. 

Ludo

Citaat van: capri op 09-11-2009 23:10:23

EuropeanTuning.nl

UserID6342

capri

Oke de volgende prijzen aandrijfassen

SKF  374 euro
        670 euro

Aftermarket kwaliteit

189 euro
229 euro

Volvo dealer ruil

Per stuk 395 euro

???

Ronald21

tip: 2de hands

Rima (druten)  of verwijst (uden) of.........................

mvg,

Ronald

Misha

Citaat van: Ronald21 op 10-11-2009 19:04:52
tip: 2de hands

Rima (druten)  of verwijst (uden) of.........................

mvg,

Ronald

Citaat van: capri op 09-11-2009 23:10:23
Goed bedoeld maar ga geen gebruikt spul meer kopen.
Wel eens een gebruikte as gekocht en deze trilde ook als een gek.
Moet gewoon zeker zijn dat ze goed zijn en zit niet te wachten op nawerk alleen nieuw geeft mij deze garantie.

:D
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het