It takes two to tango

Gestart door Marc O., 09-11-2009 23:25:43

Vorige topic - Volgende topic

KIM

In de eerste versnelling is het koppel naar de automaatbak sowieso softwarematig geknepen om de bak te beschermen.

petrolhead

Ik dacht de eerste twee geknepen wordt.

Marc O.

Nieuwe bougies erin gedraaid. Heb het idee dat dat wel iets scheelt, maar kan ook tussen de oren zitten. De oude waren nl. helemaal niet zó oud en zagen er bovendien nog goed uit (voor zover dat iets zegt over de werking ervan).
...The Nile isn't just a river in Africa...

Taranis

Citaat van: Marc O. op 21-09-2014 11:27:59
Bij vol gas wil die nl. best wat uitlaatwalm veroorzaken ;D

Understatement :D Mijn dieseltje rookt minder :-X

Al kunnen 't zoals Sander aangeeft ook best de klepsteelrubbers zijn inderdaad.

Sbv

ik moet met de S70 ook  nog eens in de weer met klepsteelrubbers en dan kan gelijk distributie ook mee

V70geRwin

Citaat van: Sbv op 22-09-2014 15:21:36
ik moet met de S70 ook  nog eens in de weer met klepsteelrubbers en dan kan gelijk distributie ook mee

Leuke klussen!

Marc O.

Als het de klepsteelrubbers zijn, dan zullen ze het toch echt nog een 70.000km moeten volhouden tot de volgende distributiewissel :D

innocenti

Marc
Tijd voor n 3" DP met racecat. Bij mijn R scheelt dat 500rpm eerder wakker zonder chip.

KIM

Ik denk als ie een liter per 1000 km gaat gebruiken dat je toch graag wilt Marc.
Maar je bent wederom welkom: ik durf dat klusje wel aan. Uiteraard geldt dat ook voor Sander.

Marc O.

Ja, als het verbruik zo extreem is dan meld ik me zéker! Voor die tijd nog wel een keer de uitlaatnokkenaskeerring bakzijde wisselen. Dat zal al wel wat in het verbruik schelen. Hopen dat de  bodem van de auto daarna niet spontaan gaat roesten ;D

KIM

Ik heb gezien dat op de XC voor de zekerheid alle keerringen aan distrizijde vervangen moeten worden: Er komt ergens olie uit de distributiezijde. Het raakt de riem niet, maar vettigheid zit onder op het subframe en in de distrikap boven.
Kan dus wel een keertje samen.

Marc O.

Binnenkort maar eens een keer inplannen dan.

Taranis

Uit ervaring: bestel je keerringen wat op voorhand en bekijk ze even goed voordat je de montagedatum prikt. Bij de roetmeeuw tot 2x toe keerringen gekregen die volgens mij al sinds de introductie van de V70 in het magazijn hadden gelegen :eusa_doh: Wit uitgeslagen, onrond en onflexibel. Oftewel: erger lekken dan het exemplaar wat vervangen diende te worden. Let dus even goed op wat je krijgt...

Marc O.

Goeie tip Ronald. Ik zal ze bij Koert bestellen, tesamen met de juiste versie van de ruitensproeiers (hij had de verkeerde besteld) en nog wat ander klein spul.

Sbv

Citaat van: KIM op 22-09-2014 20:28:53
Ik denk als ie een liter per 1000 km gaat gebruiken dat je toch graag wilt Marc.
Maar je bent wederom welkom: ik durf dat klusje wel aan. Uiteraard geldt dat ook voor Sander.
ga eerst maar oefenen met Marc dan kijk help ik wel mee