It takes two to tango

Gestart door Marc O., 09-11-2009 23:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

Citaat van: arjenT5R op 20-09-2016 18:27:00
Je kan je R altijd terug kopen voor een zacht-zee-prijsje :-*

Vriend! ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Marc O.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 20-09-2016 17:45:40
Duurt nog maar drie maanden Marc. ;D

Tja, als het zo doorgaat dan is dat prima. De storing is verdwenen en ik merk tijdens het rijden ook geen vermogensverlies meer. Zal de komende dagen wel weer terugkomen dus ik ben nog niet al te optimistisch, maar goed...

triton

Kan je tijdens de rit niet monitoren?
Professioneel raddraaier

UserID6342

Even voor de duidelijkheid...  Wat jullie gasklep noemen is onderdeel 2 ?

Is dus geen gasklep en hoort geheel bij de EGR...

Sbv

onderdeel nummer 31216665 staat bij uitlaatspruitstuk(27)

Marc O.

StefanCJ

Wat doet dat ding en wat voor ellende ondervind je ervan?

KIM

De gasklep zorgt in gesloten toestand voor een vacuüm in je inlaatspruitstuk. Hierdoor kunnen bij het openen van de EGR klep de uitlaatgassen beter aangezogen worden. Deze gasklep heeft geen enkele relatie met je gaspedaal.

KIM

De reden dat Marc vermogensbegrenzing krijgt is een softwarematige regeling.
Een gesloten klep zou kunnen zorgen voor roeten door te rijk mengsel.

Taranis

Citaat van: Dirk342 op 20-09-2016 20:09:31
Even voor de duidelijkheid...  Wat jullie gasklep noemen is onderdeel 2 ?

http://i487.photobucket.com/albums/rr233/Dirk342/Dirk342006/Clipboard01_zps3bckklye.jpg

Is dus geen gasklep en hoort geheel bij de EGR...

Jij bedoelt de EGR klep. De gasklep zit onder het luchtfilterhuis:

Marc O.

Niet ónder het luchtfilterhuis, maar tegen de EGR aan gemonteerd. Filterhuis moet wel weg om er goed bij te kunnen.

elianmars

Het wordt er allemaal niet duidelijker op.... :eusa_shifty: ;D

UserID6342

Klep gevonden in Vida, maar wat ik al dacht is het volgens mij nog steeds een onderdeel van de EGR bediening.  Een diesel heeft geen gasklep, geen enkele diesel !  Daarbij komt dat de bedoelde klep bij het uitlaatsysteem staat afgebeeld, en dan word het al helemaal een raar iets want een gasklep (als deze op een diesel zou zitten) staat bij het inlaatsysteem afgebeeld.

Daarbij ook de opmerking van Kornelis dat deze klep totaal niet in verbinding staat met het gaspedaal, maar softwarematig word geregeld, en dat het dus niet zo is hoe meer gas je geeft met je pedaal hoe verder deze klep zou openen (al dan niet electronisch)...

Denk dat we hier gewoon weer eens met zijn allen langs elkaar heen lullen ;D

Marc O.

Tja, als Volvo 'm zelf 'gasklep' noemt dan heb ik geen reden om er een ander naampje aan te geven........ :P ;D

UserID6342

Die snap ik dan ook weer ja ;D.  Maar even serieus een ECM-7700 foutcode kan (!!) veroorzaakt worden door een defect 'gasklephuis' zoals Volvo dat kreng noemt maar is erg onwaarschijnlijk !

Mijn ervaring met de ECM-7700 is namelijk altijd software gerelateerd.  M.a.w. op de een of andere manier kan de ECM unit niet goed 'praten' met de rest van de auto, kan een zeer trage canbus zijn, etc.  Heeft de auto onlangs een remap gehad of is onlangs gechipt ?  Dan heb je daar voor 99.9999 % je probleem zitten.  Ik verwacht ook, dat als je dit 'oplost' of door de dealer er andere basic software voor deze auto in te laten schieten, of door de tunert dit te laten veranderen dat de auto weer als nieuw is.

Zou dus echt even wachten met een nieuw 'gasklehuis' te kopen (je praat toch over 500 minimaal) want nogmaals voor 99.9999% zeker dat het een software issue is !

Edit: Als je de stekker van die 'gasklep' afhaalt moet je deze klep vrij soepel kunnen bewegen, dus kunnen openen en sluiten.  Werkt in principe praktisch hetzelfde als bij een echte gasklep, zoals deze op benzinemotoren gemonteerd zit.  Hapert deze of gaat dit vrij stroef, is die klep naar zijn moer.  En ja, dat komt idd door die kunststof tandwieltjes erin, zoals Emiel ook al zei.