It takes two to tango

Gestart door Marc O., 09-11-2009 23:25:43

Vorige topic - Volgende topic

NinaPaul

Ding  :eusa_doh: ook Hyundais hebben gevoelens :D

Leuke wagen hoor, lekker snel laden en prima in de opties voor zijn geld. (Niet te vergeten erg veilig). (Eigen ervaring. zelf maar een uurtje gestuurd)

Laat de updates maar komen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Claudia op 26-10-2018 20:48:28
Maar.....waaróm? :eusa_eh:
Vind je 'm oprecht mooi? Of gaat het daar helemaal niet (meer) om?

Jeutje, ze leeft nog... :P

Ik kan hem echt niet lelijk vinden en heb ook zoiets dat als een van de Xc's afsterft dat er dan een komt. Tesla is in m'n huidige functie echt een paar treetjes te hoog gegrepen.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

Nee, niet oprecht mooi, maar ook oprecht niet lelijk. Maar dat is allemaal niet de reden. Wat dan wel de redenen zijn:
Ik had met de NN niet echt meer een Volvo gevoel. Perfecte auto, daar niet van, maar te weinig eigenzinnigheid en karakter. Daardoor gaan nadenken over wat ik dan wél wilde. Ik was altijd al gecharmeerd van Tesla's, maar die passen simpelweg niet in het budget. Maar daardoor wel mezelf verder gaan verdiepen in electrisch rijden. Ik ben totaal geen milieufreak, dus daar doe ik het niet voor. Maar ik vind de techniek wel geweldig, ik houd van innovatie en vind het gaaf om daar deel van uit te maken. Bovendien vind ik gadgets gaaf, en die hele auto is eigenlijk één grote gadget. :)

Andere reden is dat het (ten opzichte van de NN) behoorlijk aan maandelijkse lasten bespaart. Geen MRB meer, geen brandstofkosten van ruim €300/mnd maar slechts enkele tientjes, geen of nagenoeg geen onderhouds- en reparatiekosten meer. Al met al gok ik dat dat maandelijks (t.o.v. de NN dus) zo'n 3 à 400,- scheelt. Best de moeite waard.

Tot slot: Ik denk dat lange reizen weer echt een avontuur worden. Je moet veel meer gaan plannen en rekening houden met de range van zo'n auto. Bij koude en regen is die een stukje minder dan bij droog goed weer. Kortom, je moet bijna ouderwets met de kaart op schoot je 'reisstrategie' gaan bepalen. Daar zal ik vast ook wel een keer van gaan balen, maar ik denk dat ik dat op een of andere manier toch ook wel kan waarderen.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Marc O.

Citaat van: NinaPaul op 26-10-2018 21:00:23
Leuke wagen hoor, lekker snel laden en prima in de opties voor zijn geld.

Klopt, snelladen met max. 70kW, dus in ruim een kwartiertje gaat ie van 10% naar ca. 80%. Range is ca. 200km bij normaal rijden (bij hypermilen zelfs meer, maar dat moet je niet willen), dus voor 95% van mijn ritten ruim voldoende. En inderdaad is ie prima uitgerust. Lederen bekleding, schuifdak, rondom electrische ramen, electrisch bedienbare stoel, stoelverwarming voor en achter, stoelventilatie, verwarmd stuur, adaptive cruisecontrol die wél goed werkt en tot slot een soort van auto-pilot (al mag je die absoluut niet vergelijken met die van Tesla).

Edit: én ingebouwde navigatie, Apple Carplay / Android Auto, DAB+, achteruitrijcamera, parkeersensoren, LED koplampen.

elianmars

You go, girl!  ;D

Ik blijf het jammer vinden, Marc. Maar kan het wel begrijpen.
En dit 'ding' is sowieso beter aan te zien dan de Prius. Ik reed gisteren achter een nieuwe en vroeg me echt af hoe iemand zoiets kan ontwerpen  :eusa_shifty:

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Marc O. op 26-10-2018 21:05:00
Tot slot: Ik denk dat lange reizen weer echt een avontuur worden. Je moet veel meer gaan plannen en rekening houden met de range van zo'n auto. Bij koude en regen is die een stukje minder dan bij droog goed weer. Kortom, je moet bijna ouderwets met de kaart op schoot je 'reisstrategie' gaan bepalen. Daar zal ik vast ook wel een keer van gaan balen, maar ik denk dat ik dat op een of andere manier toch ook wel kan waarderen.

Je hebt nog altijd het schaap op de zelfde oprit staan he? Als het echt op afstand aankomt neem je die een keer. Van stilstaan wordt elke auto slecht. Toen mijn N een half jaar nauwelijks gebruikt werd ging het toch echt achteruit.

Citaat van: Claudia op 26-10-2018 22:49:17
Ja, alive & kicking ;D
:D

Maar je huidige keuze ziet er (voor mij) uit als eenheidsworst, het ziet er allemaal hetzelfde uit!

Ja, maar om heel eerlijk te zijn zijn de N en vooral de NN ook. Ik herken vaak m'n eigen auto niet als Marije me tegemoet rijdt in het dorp. De N heeft tenminste dan nog smoel door de extra schijnwerpers. In de N word ik altijd gegroet door doprpsbewoners. In de NN niet.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 27-10-2018 00:03:06
Je hebt nog altijd het schaap op de zelfde oprit staan he? Als het echt op afstand aankomt neem je die een keer. Van stilstaan wordt elke auto slecht. Toen mijn N een half jaar nauwelijks gebruikt werd ging het toch echt achteruit.

Klopt, maar die Saab rijdt nu ook al dagelijks zijn kilometers, dus daar ben ik niet zo bang voor (eigenlijk verandert daar niks aan ten opzichte van nu). Bij mooi weer gaat ie bovendien regelmatig mee naar Zeeland of neem ik 'm mee voor woon-werkverkeer. En in de winter zal dat ook wel eens gebeuren als ie toevallig achteraan staat op de oprit en ik moet 's morgens als eerste weg.

de Boeing

ik vind hem niet lelijk (Hyunda) en ook niet mooi. Maar ik snap het zeker wel, we hebben hier ook nog een hybride Auris (=prius in disguise :D ) en als ik daarmee geruisloos door een parkeergarage glij, in de file sta of even klein stukje met veel stops moet doen voelt dat toch echt wel véel logischer dan de volvo (ondanks zijn automaat). Had ook liever 100% electrisch gehad maar dat zat er nog even niet in... Ook volledige probleemloos (>200k) en nagenoeg geen onderhoudskosten. Verder wel saai om mee te rijden en voor langen stukken haalt ie het bij lange na niet van de R.

mehn

Citaat van: Claudia op 26-10-2018 22:49:17
maar dat je de N wegdeed snapte ik niet....wat een mooierd was dat!

Kopen? ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

elianmars

Citaat van: Claudia op 29-10-2018 08:00:43
Huh?
Jij hebt 'm?

Je komt toch te weinig hier, blijkbaar ;D

Marc O.

Yep! Wel een beetje bijblijven Clau. ;D

mehn

XC60 D4 AWD:

Ewout Schalkwijk

Citaat van: mehn op 29-10-2018 12:26:00
Yep, daar tuf ik nu in rond ;D

Dat wist ik ook niet. :eusa_shifty:

mehn

Citaat van: Claudia op 29-10-2018 16:05:03
Maikel, ruilen voor een heule mooie D5 uit 2004? :D

Weet je zeker dat je dat zou willen? Jouw D5 is veel goedkoper in het dagelijks gebruik ;D

Euro3 zuipt een stuk minder en FWD is aardig wat lichter ;)

XC60 D4 AWD:

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Claudia op 30-10-2018 13:01:41
De vraag is of jíj het zou willen! ;D
Automaat (gaaaaap) - diesel MRB 155,- per maand - hij mag niet shoppen bij Centro Oberhausen! :-\

Psssst Clau, is een Nissan Leaf niet een heule mooie auto voor jou? ;D :-*