It takes two to tango

Gestart door Marc O., 09-11-2009 23:25:43

Vorige topic - Volgende topic

DanielE

Nice! Deze V70 heeft in bijzonder korte tijd een verjongings/onderhouds kuurtje gekregen! Dat moet genieten worden in de vakantie! Leuk om te lezen.
Volvo C70 T5 Summum ('06)
Volvo 850 2.5 10v Luxury-Line LPI ('97) 4-12 tot 9-13
Volvo 850 2.5 10v GLE ('93) 06-11 tot 1-12

Marc O.

Sander is, na wederom een overheerlijke Thaise rijsttafel, weer onderweg naar Barendrecht. Nogmaals bedankt Sander!
...The Nile isn't just a river in Africa...

henry classic v70

Erg mooi Marc :eusa_clap:
Xenon komt nog?
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Sbv

Citaat van: Marc O. op 07-07-2012 19:37:40
Sander is, na wederom een overheerlijke Thaise rijsttafel, weer onderweg naar Barendrecht. Nogmaals bedankt Sander!
Jullie ook dank voor het lekkere eten.
Het was een nuttige middag met een mooi eind resultaat

UserID6342

Netjes marc, hij is nu al echt een heel stuk opgeknapt met die upgrades.  Ziet er top uit zo  :eusa_clap:

Sbv

GeertG

LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Marc O.

Thnx heren! :D

Citaat van: Sbv op 07-07-2012 21:18:57
Citaat van: henry classic v70 op 07-07-2012 21:07:07
Erg mooi Marc :eusa_clap:
Xenon komt nog?
Tzt wel begreep ik.

Klopt, na de vakantie maar eens uitvogelen of de balast danwel het lampje stuk is.

KIM

Ziet er mooi uit Marc!

Jammer dat zoiets niet leverbaar is voor een 850.

Marc O.

Marc O.

Twee weken geleden, toen KIM en ik o.a. de bougies en -kabels vervingen, was al opgevallen dat er redelijk wat olie op het kleppendeksel onder de afdekplaat lag. Toen alles schoongemaakt maar nu was het weer een bende:

65084c8d by Marc Onrust, on Flickr

Verdachten zijn het slangetje vanaf de carterventilatie. Daar zit al een niet-standaard slangklemmetje omheen, dus is er al eens iets mee gedaan. Olievuldop ringetje kan ook. Maar wat ons vanmiddag ook opviel is het gat op onderstaande foto. Dat stond tot de rand vol met olie, maar nadat ik dat had weggehaald leek er onderin nog een soort van 'afwateringsgaatje' te zitten. Maar weg lopen deed de olie dus niet door dat gaatje. Iemand enig idee wat dat gaatje doet?
98cfcfe2 by Marc Onrust, on Flickr

KIM

Volgens mij is daar een heel topic over.
Weet alleen niet meer wat daar nu het antwoord was en waar ik naar moet zoeken.

Deze hoeveelheid lijkt met trouwens ook veel voor de ring van de vuldop. Je was 2 weken terug nog bij mij.

Marc O.

Citaat van: KIM op 08-07-2012 00:21:25
Deze hoeveelheid lijkt met trouwens ook veel voor de ring van de vuldop. Je was 2 weken terug nog bij mij.

Ja, dat vind ik eigenlijk ook.

Sbv

Citaat van: KIM op 08-07-2012 00:21:25
Volgens mij is daar een heel topic over.
Weet alleen niet meer wat daar nu het antwoord was en waar ik naar moet zoeken.

Dat had ik dus ook. We zaten nog te denken aan de slang van de carterventilatie omdat er een normale slangklem op zat.
Dat gat in kleppendeksel is dacht ik iets van ontluchting ofzo. Ik kan me ook een topic herinneren

Sbv