It takes two to tango

Gestart door Marc O., 09-11-2009 23:25:43

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Toch maar eerst de ring onder de vuldop vervangen dan.

Marc O.

Ja, wilde ik vanmorgen halen, maar de Volvo dealer in Tilburg heeft besloten dat het magazijn 's zaterdags niet meer open is :evil:. Morgen einde middag maar eens langs gaan dus.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

Citaat van: Marc O. op 08-07-2012 00:54:04
Ja, wilde ik vanmorgen halen, maar de Volvo dealer in Tilburg heeft besloten dat het magazijn 's zaterdags niet meer open is :evil:. Morgen einde middag maar eens langs gaan dus.
Als dat het niet is, dan verder zoeken. Misschien anders die slangklem, maar dat is waarschijnlijk komende week vervangen bij de lpg inbouw

rogerV701998

Citaat van: Marc O. op 08-07-2012 00:54:04

Ik zou meteen voor een nieuwe dop gaan. Ook eerst het rubber vervangen maar dat bood geen soelaas, een nieuwe dop wel.

Ludo

Een gratis service verlening van M a r c  :D :

Citaat van: M a r c op 03-07-2011 13:49:01
Er komt daar olie uit omdat je pakkingmateriaal rond dat gat niet meer goed is, normaal dicht dat gewoon af. Dus een plug erin kan geen kwaad en is een adequate oplossing zonder de hele deksel los te moeten halen. Vriespluggen hebben ze meestal ook wel bij een truckgarage liggen.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,49611.0.html

;D

Marc O.

Gratiesj :o ;D

Tja, wat nu te doen? Dinsdag wordt de carterventilatie vervangen tijdens de LPi-inbouw. Uiteraard zal ik preventief ook de vuldop-met-ringetje vervangen zoals Roger hieronder ook aangeeft, maar de tijd die dan resteert om e.e.a. uit te testen voordat ik op vakantie ga is erg beperkt.

Ik denk overigens niet dat het een pakking-probleempje is zoals in de link van Ludo wordt gesuggereerd. Redenatie daarachter is dat de olie dan volgens mij ook weer naar beneden zou moeten zakken als de motor uit staat. En dat gebeurt dus niet. Of maak ik hier een denkfout?

KIM

ja dus...
Die olie gaat niet meer terug als het lekker in een kuiltje ligt.

Marc O.

Maar het idee is toch dat de olie juist uit dat gat omhoog komt? Dan zou het toch net zo makkelijk weer terug moeten zakken op het moment dat de motor niet meer draait? En dat gebeurt nu juist niet; dat gat blijft vol met olie staan terwijl het voor mijn gevoel terug naar beneden zou moeten lopen naar waar het vandaan kwam.

Ludo

Citaat van: Marc O. op 08-07-2012 09:01:17
Tja, wat nu te doen?

Ik zou even wachten wat de carterventilatievervanging doet.
Uiteraard een nieuwe ring in de dop, dat is zowiezo geen gekke kost.
Als het niet helpt, verveel je je ook niet tijdens vakantie, je kan al olie soppen...  :evil:

Het 'pakkingprobleem' is tot nu toe de enige plausibele verklaring over dit probleem.
Alle turbomotoren hebben het gat, en maar bij enkelen komt er olie uit...

Marc O.

Citaat van: Ludo op 08-07-2012 17:59:30
Citaat van: Marc O. op 08-07-2012 09:01:17
Tja, wat nu te doen?

Ik zou even wachten wat de carterventilatievervanging doet.
Uiteraard een nieuwe ring in de dop, dat is zowiezo geen gekke kost.
Als het niet helpt, verveel je je ook niet tijdens vakantie, je kan al olie soppen...  :evil:

Het 'pakkingprobleem' is tot nu toe de enige plausibele verklaring over dit probleem.
Alle turbomotoren hebben het gat, en maar bij enkelen komt er olie uit...

Maar.....blijft die olie dan ook in de kuiltje staan als de motor weer uit staat? Of mab je verwachten dat die dan weer weg zakt?

Ludo

Zoals op de foto's uit de aangehaalde topics te zien is, ligt er telkens maar een klein beetje (rest)olie op het plaatje in het gat.
Die zakt volgens mij dus min of meer terug.
Door de druk tijdens rijden zal de olie er wel uitgespoten worden, getuige ook de olie in de kuiltjes op jou blok.

Marc O.

Citaat van: Ludo op 08-07-2012 18:19:32
Zoals op de foto's uit de aangehaalde topics te zien is, ligt er telkens maar een klein beetje (rest)olie op het plaatje in het gat.

Precies, maar bij mij staat dat gat dus tot de rand vol met olie.

UserID6342

Joh, je hebt gewoon een gaar blok te pakken ;D :evil: ;D

Marc O.

Taranis

Had je maar een XC N moeten kopen ;D