It takes two to tango

Gestart door Marc O., 09-11-2009 23:25:43

Vorige topic - Volgende topic

rogerV701998

Citaat van: Marc O. op 29-06-2014 17:25:54
Citaat van: rogerV701998 op 29-06-2014 17:24:38
Citaat van: Marc O. op 29-06-2014 17:23:03
Citaat van: rogerV701998 op 29-06-2014 17:21:31
Nu nog een strakke kentekenplaat. ;D

Check! En een nieuwe bumper waar die aan vast zit ;D

Nieuwe bumper... Waar heb ik dat vaker gelezen? :eusa_think:

;D

Group buy? ;D

;D

StefanCJ

Lekker bezig geweest. Ziet er al goed uit zo.  :eusa_clap:

Marc O.

Dat grijs is wel een dankbare kleur hoor. Krasjes die er niet uit gaan, vallen ook lang niet zo erg op als bij mijn NBP.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

Marc en poetsen......rare combi..

schaafplek op de voorbumper lijkt ook weg. Nu nog nieuwe kentekenplaat voor en dan de techniek eens nader bekijken.

Marc O.

Citaat van: Sbv op 29-06-2014 21:13:56
schaafplek op de voorbumper lijkt ook weg.

Da's op zich wel bijzonder. Heb de bumper nl. niet aangeraakt met iets dat op poetsspullen lijkt ;D ;)

Chris

Citaat van: Marc O. op 28-06-2014 16:50:42
Net begonnen met het kleien van het dak. Dat dat geen overbodige luxe is blijkt uit hoe de klei eruit ziet na een stukje lak te hebben gedaan van zo'n 20x20cm:

http://i747.photobucket.com/albums/xx117/Onrust-Volvo/5BADADE0-3FB2-45B0-A0FA-EDA61874CB69_zpsw3upolbc.jpg

::)

Ik snap wel dat KIM vroeg of je hem eerst hebt gewassen. Dat is toch wel behoorlijk wat vuil!

Voordeel daarvan is wel dat je dalijk als hij helemaal gedaan is wel echt een mooi voor en na verschil ziet ;).

Ik heb bij de S laatst alle 'liggende delen' weereens gedaan. Dan merk je met kleien toch al wel dat ik dat al twee keer eerder heb gedaan, zoveel kwam er niet meer af qua vuiligheid als je naar de klei keek. Voelde wel weer een stuk gladder aan, dus alle pitjes van bomenspul enzo zijn er weer af.

Marc O.

Weer even terug naar de R: Ik merkte een tijdje geleden al op dat de auto af en toe wat inhoudt. Vanmorgen deed ie dat redelijk extreem.

Het gekke is dat ik aan het starten en aanslaan van de motor al kan merken of ie gaat hikken/inhouden. Als hij meteen mooi rond draait, dan heb ik de hele rit nergens last van. Maar als hij wat pruttelend tot leven komt, dan gaat ie na een paar kilometer inhouden. Dat inhouden merk je vooral bij een halfwarme motor. Bij koude- en door-en-door warme motor nergens last van. Het inhouden merk je vooral bij accellereren. Veel gasgeven is extreem inhouden. Bij constante snelheid valt het veel minder op. Vanmorgen was het inhouden zo erg dat ik met moeite de 120km/u haalde op de snelweg.

Tot slot:
- Dit doet hij zowel op benzine als op LPG.
- Het lijkt zich voornamelijk 's morgens (als het wat frisser is geweest) voor te doen.
- Geen foutcodes of brandende lampjes.
- Bobine is nieuw.
- Bougies zijn 5.000km oud (maar ook met de vorige bougies hield ie in).
- Bougiekabels, verdeler en rotor zijn ca. 60.000km oud.
- Bovengenoemde onderdelen allemaal origineel Volvo.

Wat ik dus met name bijzonder vind:
- Aan het starten merk ik al of ie een paar minuten/kilometer daarna gaat inhouden.
- Het inhouden is alleen bij halfwarme motor. Daarvóór en daarná nergens last van.
- Veel gas geven is veel inhouden.
- Lijkt meer voor te komen als het wat frisser is.

Waar moet ik gaan zoeken?

Sbv

hoe is je luchtmassa meter ?

Marc O.

Geen idee. Geen foutcodes in ieder geval, maar dat schijnt een LMM sowieso niet zo snel te doen. Volgens mij zit er in de T5 ook een andere, dus uitwisselen gaat niet.

maruska

Citaat van: Sbv op 30-06-2014 19:23:27
die heb ik nog wel liggen om te testen Marc.. heb je een 4 of 5 draad LMM ? (rechte vs ovaal vormige stekker)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Marc O.

Citaat van: maruska op 30-06-2014 19:28:57
Citaat van: Sbv op 30-06-2014 19:23:27
die heb ik nog wel liggen om te testen Marc.. heb je een 4 of 5 draad LMM ? (rechte vs ovaal vormige stekker)

Ah, dat zou mooi zijn. Ben jij binnenkort nog in de buurt? Of anders bij Kornelis of Bouke in de buurt?

maruska

je mag ook hier buurten hoor ;D
T-5R

Marc O.

maruska

welke variant heb je ? welk nummer ?
T-5R

Marc O.

Zal zo meteen effe kijken.