It takes two to tango

Gestart door Marc O., 09-11-2009 23:25:43

Vorige topic - Volgende topic

peteRRR

1.8 20VT is ook goed te chippen,...http://www.jdengineering.nl

Groet

Edit:met de tsfi/tsi motoren schijnen nog al olie en ketting prob,s te zijn
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Sbv

lekker een 3.0V6 quattro nemen dan Steef

leons850

Citaat van: Sbv op 28-09-2016 10:05:32

Audi heeft toch geen 3.0 benzine?
Is toch 3.0 TDI of 3.2 V6 benzine, die laatste heb ik nog wel eens mee gestuurd.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

henry classic v70

Citaat van: leons850 op 28-09-2016 10:07:03
Citaat van: Sbv op 28-09-2016 10:05:32

Audi heeft toch geen 3.0 benzine?
Is toch 3.0 TDI of 3.2 V6 benzine, die laatste heb ik nog wel eens mee gestuurd.

3.2 V6 FSI is vanaf 2005, de 3.0 V6 van 2002 - 2005 (benzine)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

KIM

Multitronic = jarretel aandrijving
Tiptronic = volautomaat

Marc O.

Citaat van: KIM op 28-09-2016 21:38:24
Multitronic = jarretel aandrijving

Klopt, maar schakelt voor het gevoel wel als een normale automaat. Heeft 6 voorgeprogrammeerde standen, wat meteen ook de oorzaak is van het probleem: Op die vaste posities slijt die jarretel in op de poelies.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Marc O.

Vanmorgen het dak van de cabrio geïmpregneerd met 303. Heeft lekker de hele dag kunnen drogen in het zonnetje. Ben benieuwd hoe het werkt (en hoe lang het blijft zitten).

Zit er overigens toch aan te denken om misschien volgend jaar het dak te vervangen. Het lekt weliswaar niet en zit nog redelijk strak, maar het is wel vrij vies (zodanig dat ik het met 1:3 APC niet schoon kreeg; 1:1 vond ik dan weer iets teveel van het goede) en op een aantal plekken lijkt het of de toplaag en tussenlaag (het dak bestaat uit 3 lagen) van elkaar loslaten. Zijn maar kleine stukjes, hooguit enkele vierkante centimers, maar ziet er vanb dichtbij gewoon niet zo fraai uit. Eerst maar es kijken hoe het dakje zich tijdens de winter houdt en dan volgend jaar de knoop doorhakken.

)()()sT

Zo denk ik soms om gewoon die hele cabrio weg te doen....

;D

Marc O.

Citaat van: )()()sT op 16-10-2016 20:51:55

;D

Nee joh, zonde :P

Vind het trouwens wel jammer dat we 'm niet eerder gekocht hebben. Zijn maar weinig mooie cabrioleerdagen geweest. Weet ook niet of ik zin heb om op een zonnige winterdag bij -10 dat dak open te gooien ;D

elianmars

Zolang je met z'n tweeën bent, is het prima te doen. Windscherm achterin en kachel op 25 graden zetten.
Achterin is het zelfs bij 20 graden al niet echt lekker meer (op de snelweg).

elianmars

Citaat van: )()()sT op 16-10-2016 20:51:55

;D

Nee joh..... :eusa_shifty:

Marc O.

Maar weer eens wat stof afblazen. Paar maanden geleden had ik een gasklepstoring in de N:

Citaat van: Marc O. op 21-09-2016 08:24:32
Nieuwe 'gasklep' zou me overigens 420,- incl. BTW kosten. Maar vooralsnog lijkt de storing weg te blijven nadat ik dat ding inwendig heb gereinigd, dus ik kijk het nog effe aan voordat ik een andere koop :D

Dat reinigen heeft een paar weken uitstel van executie opgeleverd, maar een maandje geleden kwam de storing toch weer terug. Omdat ik op het volvov70forum en andere fora weinig lees over een defecte gasklep (bij dit type motor) ga ik er vanuit dat ze niet allemaal na drieëneenhalve ton de geest geven. Om die reden leek het me veilig om een gebruikt exemplaar te kopen. Scheelde toch ruim 300 Euro. Nieuw pakkinkje bij de dealer besteld en na een klein uurtje sleutelen (incl. koffie) zat ie er in. Uiteraard wel eerst goed gereinigd zodat de vlinderklep zonder belemmeringen kan openen en sluiten. Sindsdien rijdt de N weer helemaal probleemloos (knock on wood). Beetje saai, maar wel zo fijn.

De SCaab doet het ook zonder storingen. Uitermate saai, maar ik ben er blij mee. Karretje rijdt echt onvoorstelbaar lekker. Wegligging is super, het ding gaat als een kart door de bocht maar is toch comfortabel (op korte oneffenheden misschien net iets te stug, maar je kunt niet alles hebben). Paar weken geleden een net setje ori Saab velgen met winterbanden aangeschaft, dus laat de sneeuw maar komen.

Luz

Citaat van: Marc O. op 16-10-2016 20:15:22
Het lekt weliswaar niet en zit nog redelijk strak, maar het is wel vrij vies (zodanig dat ik het met 1:3 APC niet schoon kreeg; 1:1 vond ik dan weer iets teveel van het goede) en op een aantal plekken lijkt het of de toplaag en tussenlaag (het dak bestaat uit 3 lagen) van elkaar loslaten.

Ik heb in het verleden wel eens wat softtops behandeld, met apc gewoon 1:1, kleine stukken behandelen, direct schrobben en daarna afspoelen. Wel eerst nat maken, geeft minder kans op vlekken achteraf. Zo'n dak vervangen lijkt me nog een flinke klus.. Heb het bij een mx-5 gedaan, maar dat is natuurlijk peanuts in vergelijking met dit.. (2 man, 3u werk, demontage en montage compleet dak met frame)
"A great pleasure in life is doing what people say you cannot do."

Marc O.

Dat is een klus die ik ook zéér zeker niet zelf zou doen maar gewoon lekker uitbesteed. Maar eerst maar eens kijken hoe het zich door de winter heen slaat. Zolang het lekvrij blijft (en vooralsnog is dat het geval) blijft het lekker zitten :)

TonV70R

Destijds bij onze cabrio lauw water met groene zeep. Kreeg het toen netjes. Dakje was ook nog mooi, niet kapot oid.  Dakje is al die tijd netjes gebleven.
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022