It takes two to tango

Gestart door Marc O., 09-11-2009 23:25:43

Vorige topic - Volgende topic

UserID25761

Citaat van: Marc O. op 08-05-2017 18:35:38

De winter was in Oostenrijk ook dramatisch slecht. Dat hebben ze nu dan een klein beetje ingehaald. Wel jammer dat ze daar de lente voor nodig hadden, maar ja ;D

November 16, Ischgl, twee meter sneeuw -20
Januari 17, Sankt Johan 1,5 meter sneeuw -25.

Slechte winter in Oostenrijk :eusa_think:

Marc O.

November was inderdaad koud met veel sneeuw. December was dramatisch slecht. Eerste helft januari idem. Februari ook idem. Gedurende een paar weken in november en januari was het inderdaad kouud met veel sneeuw. Voor Oostenrijkse begrippen dus inderdaad vrij slecht.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Marc O. op 08-05-2017 19:07:58
November was inderdaad koud met veel sneeuw. December was dramatisch slecht. Eerste helft januari idem. Februari ook idem. Gedurende een paar weken in november en januari was het inderdaad kouud met veel sneeuw. Voor Oostenrijkse begrippen dus inderdaad vrij slecht.

Same s.hit hier. Begin november gelijk een heel pak sneeuw en twee weken later weer weg. Pas op 3 februari weer een keer wat sneeuw.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

Poeh, al 4 maanden niks gepost  :eusa_shifty:

Nog steeds weinig bijzonders te melden over de auto's. De Saab is vandaag met vlag en wimpel geslaagd voor de apk, zonder opmerkingen  :eusa_dance:

Vlak voor de vakantie had ie nog een mooie poetsbeurt gekregen. Welverdiend, zeg maar.

Untitled by Marc Onrust, on Flickr

Hans Duiven

Citaat van: Marc O. op 08-09-2017 20:06:51
Poeh, al 4 maanden niks gepost  :eusa_shifty:

Nog steeds weinig bijzonders te melden over de auto's. De Saab is vandaag met vlag en wimpel geslaagd voor de apk, zonder opmerkingen  :eusa_dance:

Vlak voor de vakantie had ie nog een mooie poetsbeurt gekregen. Welverdiend, zeg maar.

https://farm5.staticflickr.com/4336/36936569092_8356704135_c.jpgUntitled by Marc Onrust, on Flickr

Mooie verschijning  :)

Marc O.

Dank je, Hans. Is ook echt een geweldig lekker karretje. Doet het altijd, heeft nog geen slag gemist, ligt als een dijk op de weg zonder oncomfortabel te worden. En nooit gedacht dat cabrioleren zo leuk zou zijn, anders had ik er al eerder eentje gekocht :D

Marc O.

Zowaar eens iets te melden over de D5. Vorige week hoorde ik wat aanlopen bij het rechter achterwiel. Een vlugge inspectie leerde dat er niks (zichtbaar) tegen band of wiel liep, dus het vermoeden was dat het van de remmen kwam. Aan de klauw was niks te zien (vorig jaar vervangen en nog relatief vers dus), dus dan maar de schijf eraf. En jawel, toen vielen deze twee duiveltjes op de grond:

Deze veertjes zorgen ervoor dat de remvoeringen op hun plaats worden gehouden. Wat er aan ontbreekt zijn de haakjes waarmee ze (door de voering heen) op de naaf worden gedrukt (ze haken daar vast in een gaatje). Heb de voeringen er maaar uitgehaald en vrouwlief (die wat minder kilometers maakt) met de Volvo laten rijden. Ikzelf dus weer een weekje in de Saab gereden en hem over de 2 ton geholpen:

Gisteren de nieuwe veertjes gemonteerd. Leek effe lastig te worden, maar viel uiteindelijk mee. Eerst de voeringen vastzetten met de nieuwe versie van die twee gebroken veertjes en daarna de overige veertjes vastzetten. Voilà:

Ja, roestbende, ik weet het  :azn:

The Demon

Ze verzinnen ook steeds meer dingetjes die geluiden kunnen veroorzaken, en als je dan niet kan sleutelen is het kassa voor de dealer (of moet ik zeggen dealer?).

jgvdv

mooie saab , maar check even onder de rubbers van de afdekking waar het cabriodak onder komt , hier zit heel vaak roest!

ook de kap zelf (aluminium) oxideert erg vaak., op tijd bij zijn scheelt spuitwerk.

onder de auto ter hoogte van de stoelen zit een versteviging waar veel zand etc blijft zitten , ook schoonhouden ;)

gr jangeert
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

)()()sT

Citaat van: The Demon op 24-09-2017 20:29:26
Ze verzinnen ook steeds meer dingetjes die geluiden kunnen veroorzaken, en als je dan niet kan sleutelen is het kassa voor de dealer (of moet ik zeggen dealer?).

Hoe bedoel je dat? Die paar extra veertjes in de "trommel"?
Tegenwoordig is het met die electronische rem wel een dingetje; ik heb ook nog steeds koudwatervrees voor het onderhoud ;D

Marc: hoe krijg je nou foto's via Flickr(app) online? Mij lukte dat niet.

Snellebaksteen

Citaat van: Marc O. op 08-05-2017 10:25:43

Citaat van: Taranis op 08-05-2017 09:07:35
Citaat van: Marc O. op 07-05-2017 22:34:26
In Best, 35km voor huis, de tank toch maar volgegooid. Ik zou nog 50km kunnen rijden volgens de BC, maar wilde niet testen of die ook echt zo nauwkeurig is :P

Nee is ie niet, mijn N XC viel destijds stil met 40 km tot lege tank volgens de boordcomputer.

Hmmm....juiste beslissing genomen dus.

Beetje late reactie maar ik kan nog zeker 50km rijden als de BC "--- km tot lege tank" aangeeft... Dan gaat er wel 75,5 liter in.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Marc O.

Citaat van: Snellebaksteen op 25-09-2017 12:35:04

In Best, 35km voor huis, de tank toch maar volgegooid. Ik zou nog 50km kunnen rijden volgens de BC, maar wilde niet testen of die ook echt zo nauwkeurig is :P

Nee is ie niet, mijn N XC viel destijds stil met 40 km tot lege tank volgens de boordcomputer.

Beetje late reactie maar ik kan nog zeker 50km rijden als de BC "--- km tot lege tank" aangeeft... Dan gaat er wel 75,5 liter in.

Vrouwlief heeft afgelopen week dus met de Volvo gereden. Toen ik vanmorgen weg reed gaf de BC nog 50km aan. Ben héééél voorzichtig naar het dichtstbijzijnde tankstation gereden ;D

Citaat van: )()()sT op 25-09-2017 08:47:03
Marc: hoe krijg je nou foto's via Flickr(app) online? Mij lukte dat niet.

1) Foto uploaden
2) In een public folder zetten
3) Foto selecteren vanuit die public folder (als je 'm selecteert vanuit je camera roll dan werkt het niet)
4) 'Share photo' en dan BBCode kopiëren

Citaat van: jgvdv op 24-09-2017 23:56:50
mooie saab , maar check even onder de rubbers van de afdekking waar het cabriodak onder komt , hier zit heel vaak roest!

Thnx! Dit houd ik inderdaad in de gaten. Is door de vorige eigenaar al een keer bijgewerkt. Zit nu één heel klein blaasje. Vooralsnog te klein om direct aan te pakken.

ook de kap zelf (aluminium) oxideert erg vaak., op tijd bij zijn scheelt spuitwerk.

Idem. Één klein blaasje, te weinig om direct aan te pakken en lijkt zich ook niet verder te ontwikkelen.

onder de auto ter hoogte van de stoelen zit een versteviging waar veel zand etc blijft zitten , ook schoonhouden ;)

Die kende ik niet, thnx voor de tip!

Marc O.

Toevoeging voor )()()st: Die stappen zijn trouwens voor de webversie. Volgens mij heeft de app geen mogelijkheid om de BBCode weer te geven. Ik heb 'm althans niet gevonden en gebruik dus de webversie.

)()()sT

Oki! Probeer ik dat eens! :)

Taranis

Citaat van: Snellebaksteen op 25-09-2017 12:35:04

Jij hebt dan ook geen AWD. Het niveau in de tank van een AWD is door de 2 tankhelften onder 1/4 ronduit onbetrouwbaar.