It takes two to tango

Gestart door Marc O., 09-11-2009 23:25:43

Vorige topic - Volgende topic

viking_in_shorts

Citaat van: Marc O. op 17-07-2010 10:28:08
Citaat van: viking_in_shorts op 17-07-2010 10:25:10
Citaat van: Marc O. op 17-07-2010 10:22:55
Citaat van: viking_in_shorts op 17-07-2010 10:15:38
Ik geloof dat Pino eerst even op adem moet komen na zijn recente avontuur met de USCalifornia-spec ...

Ja, dat is ook weer zo. Hij heeft hem gisteren weer kunnen ophalen, dus hij kan er weer van genieten. En een paar jaar sparen voor een 740 ;D

't is nu meer een lappendekentje ;) Misschien dat hij in plaats daarvan de 1800 van z'n Pa kan meenemen?

Dat zou ook wel mooi zijn. Maar stond die niet te koop?

Daarom juist! -> maar z'n pa heeft een bruine, niet die blauwe die te koop stond. Die blauwe is "klaar" en die bruine moet opnieuw gespoten worden na zijn recente restauratie voordat hij "af" is.

Marc O.

Citaat van: Claudia op 17-07-2010 09:11:08
Wow...die meeuw!!!!! :D

OK, nog maar een dan:

;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Marc O.

Nog maar effe wat pics:

DSC_0083 by Marc Onrust, on Flickr

DSC_0086 by Marc Onrust, on Flickr

Sundsvall op de heenreis:
DSC_0091 by Marc Onrust, on Flickr

DSC_0090 by Marc Onrust, on Flickr

DSC_0095 by Marc Onrust, on Flickr

DSC_0105 by Marc Onrust, on Flickr

DSC_0111 by Marc Onrust, on Flickr

DSC_0194 by Marc Onrust, on Flickr

Zit echt maar een meter of anderhalf ruimte tussen:
DSC_0199 by Marc Onrust, on Flickr

DSC_0228 by Marc Onrust, on Flickr

En ondanks de waarschuwing in 3 talen (Zweeds, Engels en Duits) om de motor pas te starten als je daadwerkelijk weg mocht rijden, waren er velen (vooral D'ers) die zich daar niks van aantrokken :eusa_boohoo:
DSC_0277 by Marc Onrust, on Flickr

Pino143

He allemaal,

Ik wil idd ook nog wel een keer een 740, maar dat zou betekenen dat ik snel (lees: voor de VOMAC 2012) de loterij moet winnen, want nu is er weer een periode van het welbekende "bloeden" aangebroken.
De reparatie van de Calif-Spec was hoger dan verwacht, dus het gaat nog ff duren voordat ik weer zwarte cijfers schrijf. En geen slecht woord over de rijdende lappendeken, Tim!
De auto rijdt weer prima. Dr is nog wel een enkel trillinkje te horen, maar dat doet niks af aan de rijkwaliteiten.
Ik geniet iig weer, en ben blij dat de auto terug is. Tis weer comfortabel cruisen van en naar Heerhugowaard!!!

De beide 1800's ES staan te koop. De blauwe is van mijn baas, en de goudbruine van mn pa. De blauwe staat al op MP, en de goudbruine moet idd eerst nog weer gespoten worden voordat die verkocht wordt. Als er iemand is, die jullie kennen die geïnteresseerd is in een van beiden, laat hem mij dan contacten. Hoe eerder die auto (blauwe) weg is hoe beter.

@ Marc, een heel mooi verslag van een mooie reis, en een bekende route. Tot snel.

Gr

KIM

Mooie foto's.
Heb je soms een nieuwe camera ofzo? ;D

Marc O.

Citaat van: KIM op 19-07-2010 22:03:46
Mooie foto's.
Heb je soms een nieuwe camera ofzo? ;D

:eusa_dance:

Marc O.

Citaat van: Marc O. op 09-06-2010 21:20:45
Helaas, het vervangen van de LMM heeft niet het gewenste resultaat. >:(

Nog even een samenvatting van de symptomen, in de hoop dat er iemand meeleest die er wat mee kan:

Bij een koude start (die altijd probleemloos is) loopt de motor in eerste instantie netjes stationair. Wanneer je voorzichtig gas geeft en het toerental dus wat zou moeten toenemen, merk je dat dat toerental eerst weliswaar licht toeneemt maar vervolgens blijft "hangen" rond de 1200rpm ofzo. Daarbij bokt de motor wat, alsof hij op 1 of 2 cylinders minder loopt. Voorzichtig meer gas geven leidt tot meer bokken. Als ik beduidend méér gas geef dan is het net alsof ie door het dode punt heen schiet. Als ik dit zou doen terwijl ik rijd, dan merk je dat de auto ineens enorm vooruit schiet. Als je eenmaal voorbij dat punt bent, rijdt de auto verder perfect.

Bij een warme start doet dit probleem zich niet voor. Als ik de motor na een koude start laat warmdraaien, dan doet het zich eveneens niet voor.

Ook merk ik dat nu de temperatuur 's morgens sinds kort wat hoger is, de symptomen wat minder hevig zijn.

Het is dus vrij sterk afhankelijk van temperatuur. Bij een hogere motortemperatuur (hetzij door een hogere buitentemperatuur, hetzij doordat de motor is warmgedraaid) doet het symptoom zich dus minder voor.

De auto heeft een LPi installatie, maar ook als ik een lange rit op benzine rijdt is de koude start erna met de hier gemelde symptomen. Ik leidt daar uit af dat de LPi injectoren niet nalekken waardoor de motor verzuipt (bovendien zou dan de start ansich problematischer zijn).

Zoals gezegd, de LMM is recent reeds vervangen. Hetzelfde geldt voor de lambdasonde die een foutmelding triggerde. Er zijn verder geen foutmeldingen.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Vandaag het volgende gemerkt: Bij een koude start loopt de motor (het gaat weer over de S80) beroerd, maar zodra hij overschakelt naar LPG is het probleem direct verdwenen. Op LPG doet het probleem zich dus in het geheel niet voor, maar op benzine alleen bij koude motor. Bij een warme motor is er ook niks aan de hand.

Ik zit te denken aan een of meerdere kapotte benzine injectoren, maar vind het vreemd dat er bij een warme motor niks aan de hand is. Als een injector kapot is, dan is ie dat ook als de motor warm is, lijkt me. Zijn er misschien bepaalde sensoren die niet worden gebruikt bij een warme motor én tevens niet worden gebruikt op LPG?

Ludo

Ik zou contact opnemen met de inbouwer, en de lpg injectors laten controleren/wisselen.

Marc O.

Citaat van: Ludo op 30-07-2010 19:23:02
Ik zou contact opnemen met de inbouwer, en de lpg injectors laten controleren/wisselen.

Nee, want als ie op LPG overschakelt dan is het probleem juist over. Dan kan het toch geen probleem met de LPi injectoren zijn, of zie ik dat verkeerd?

Wout309t

Ik heb hetzelfde gehad.. Zodra ik overschakelde naar lpg was het weer perfekt.
Wat bleek: turboslang gescheurd. Ik zou dat dus heel goed nalopen of daar bij jou ergens geen zwakke plek zit.
Het is in elk geval zo dat lpi minder gevoelig is voor luchtlekken dan benzine!

Ik zou dit zeker goed nalopen als ik jou was, voordat je nog meer geld weggooit ;)
2011 V70 2.0T R-Design MT

viking_in_shorts

Ik heb nog niet mijn bobine vervangen (=te veel regen) maar zal je vertellen als het bij mij helpt ...

Ludo

Citaat van: Marc O. op 30-07-2010 19:40:45
Nee, want als ie op LPG overschakelt dan is het probleem juist over. Dan kan het toch geen probleem met de LPi injectoren zijn, of zie ik dat verkeerd?

Als de lpg injectors lekken, druppelen ze na als je het contact afzet.
Start je de auto 's morgens weer, loopt de motor (even) op dubbele brandstof.

Als jij bv 1 liter per minuut als maximum kan drinken, wil ik je wel eens zien sputteren als ik er 2 liter in giet...  ;D

Marc O.

Citaat van: Ludo op 30-07-2010 19:23:02

Tenzij.....Tenzij de LPG injectoren lekken, en de motor tijdens en direct na de start dus teveel brandstof krijgt. In dat geval zou het inderdaad wel aan de LPG injectoren kunnen liggen. Want zodra de motor overschakelt naar LPG dan krijgt ie alléén nog maar LPG en geen benzine meer. Het vreemde blijft echter dat het probleem zich bij een warme motor op benzine niet voordoet...

Marc O.

Citaat van: Ludo op 30-07-2010 19:55:28

Als de lpg injectors lekken, druppelen ze na als je het contact afzet.
Start je de auto 's morgens weer, loopt de motor (even) op dubbele brandstof.

Als jij bv 1 liter per minuut als maximum kan drinken, wil ik je wel eens zien sputteren als ik er 2 liter in giet...  ;D

Ja maar hoe komt het dan dat het probleem weg is zodra de motor overschakelt naar LPG? Op dat moment gaat ie ineens prima lopen, terwijl dat een seconde ervoor nog zwaar beroerd was.

Ludo

Een koude motor heeft een koude start cyclus.
Er word bij een koude start dus extra brandstof ingespoten.
Je kan dat vergelijken met vroeger de handmatige choke.
De brandstof is op moment van overgang dan al verbrand, én er word minder ( lees de juiste) hoeveelheid ingespoten.