lekstroom centrale vergrendeling

Gestart door hans67, 10-11-2009 12:59:21

Vorige topic - Volgende topic

hans67

Hallo,
Ik heb een lekstroom die loopt over de zekering van de centrale vergrendeling van een 850 estate uit 1996. De stroom is voldoende om een gezonde accu in 24 uur leeg te trekken. Ik heb geen waarde van gemeten amperes maar het is een pulserende stroom die ik heb geconstateerd door een lampje (knipperlichtformaat) tussen de accupool en de kabel te houden, het lampje licht dan fel op en dooft weer en licht weer fel op enz.....
Als ik de zekering van de cv eruithaal is het over.
Wie weet welk onderdeel van de centrale vergrendeling hiervoor verantwoordelijk kan zijn, of hoe ik het nader kan onderzoeken?  ???
PS, er zit ook volvoafstandbediening met alarm op de auto.

Alvast bedankt!
Hans

V70_T5

Toevallig niet een radio verwisseld? Heb ik ooit gehad, stond ik ook me lege accu..Radio was helaas niet 100%..

thuur

hans67

De radio kan het volgens mij niet zijn, omdat die noit op die zekering zit. Daarnaast loopt de accu leeg als ik de zekering van de cv erin stop ne blijft de accu vol als ik de zekering eruit haal. Ik houd het dus op een storing van de cv, btoch bedankt voor de tip.

Ha thuur,
Ja, er zit volvo alarm met afstandbediening op. suggesties?
Gr Hans

thuur

Citaat van: hans67 op 11-11-2009 13:02:22
Ha thuur,
Ja, er zit volvo alarm met afstandbediening op. suggesties?
Gr Hans

Het alarm gaat normaal gesproken af als je de accu losmaakt. Misschien is je sirene kapot en zie je daarom alleen het lampje knipperen.

Gr :eusa_think:

hans67

Da's een idee, om eerlijk te zijn heb ik nog nooit de sirene gehoord, en ook knipperlichten gaan niet aan (of is dat ook niet de bedoeling?)  ???
Waar zit m'n sirene?

haasje

Je sirene kan op verschillende plaatsen ingebouwd zijn, tegen je schutbord, in je binnenscherm (bij guard 1 meestal aan de linkerkant, bij guard 2 aan de rechterkant)