Het grote kilometerheffing topic

Gestart door Misha, 13-11-2009 19:33:38

Vorige topic - Volgende topic

Misha

http://www.nu.nl/politiek/2122531/kabinet-eens-kilometerprijs.html

Het wordt dus 3 cent per kilometer, met afschaffing van BPM en HSB.

Dan denk ik dus: 3 cent per kilometer, gemiddelde auto rijdt 1:10. Dus per liter brandstof 30 cent accijns erop.

Hoef je geen ralle moeilijke ICT, communicatie, GPS, ambtenarenzooi en zo te installeren ben je er ook. Ook voor alle buitenlandse auto's.

Heb je direkt je straf/beloning als je een auto hebt die wel 1:20 rijdt of 1:3, want dan betaal je minder danwel meer naar rato.

Te simpel zeker ?

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

mehn

Mij best, ga ik wel in Duitsland tanken ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Misha

Citaat van: mehn op 13-11-2009 19:34:52
Mij best, ga ik wel in Duitsland tanken ;D
Nee, dat mag je dan niet doen en moet je gewoon beloven dan.   :D

bastiaan arissen

Turbo-Geek

We zullen het zien.
Heb nog NIKS gezien wat niet gehacked werd en ook dit systeem immers je zal iets van een transponder moeten hebben of iets met GPS om de km's te documenteren.
Ik geef het systeem 2 maanden voordat slimmerikken een oplossing gaan verkopen voor dit probleem !
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Misha

Ja, ben er ook niet heel bang voor eigenlijk. Zal wel weer 15 jaar duren, ettelijke miljarden meer kosten dan gepland.
Ik denk eraan om dan mijn woonplaats naar net over de grens te brengen en de auto op duits kenteken te zetten, sowieso geen slecht idee zo langzamerhand.

Owja, en eerst natuurlijk massaal processen aanspannen om de reeds betaalde HSB op de auto terug te vorderen.

Marc O.

Hmm...ik rijd zo'n 2000km per maand dus dat zou neerkomen op zo'n €60/mnd ofwel €180/kwartaal. Mijn HSB à €340/kwartaal komt dan te vervallen. Volgens mij mis ik de "catch" want een belastingmaatregel die mij voordeel oplevert heb ik al héél lang niet meegemaakt....
...The Nile isn't just a river in Africa...

Turbo-Geek

Citaat van: Marc O. op 13-11-2009 19:50:42
Hmm...ik rijd zo'n 2000km per maand dus dat zou neerkomen op zo'n €60/mnd ofwel €180/kwartaal. Mijn HSB à €340/kwartaal komt dan te vervallen. Volgens mij mis ik de "catch" want een belastingmaatregel die mij voordeel oplevert heb ik al héél lang niet meegemaakt....

Let op mijn woorden, voordat het zover is is dat bedrag per km al 12x bijgesteld en NIET in jouw voordeel.
Bovendien stijgt die dan ook nog eens ieder jaar.
Ze gaan in het eerste jaar (en natuurlijk de jaren daarna) echt niet minder binnen harken dan dat ze nu gewend zijn hoor.

Marc O.

Citaat van: Turbo-Geek op 13-11-2009 19:54:50
Citaat van: Marc O. op 13-11-2009 19:50:42

Let op mijn woorden, voordat het zover is is dat bedrag per km al 12x bijgesteld en NIET in jouw voordeel.
Bovendien stijgt die dan ook nog eens ieder jaar.
Ze gaan in het eerste jaar (en natuurlijk de jaren daarna) echt niet minder binnen harken dan dat ze nu gewend zijn hoor.

Ik vrees dat jouw woorden profetisch zijn ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

rogerV701998

De reactie van Bos. Hij is bang dat mensen minder gaan rijden en dat kost de staat geld... Was dat niet de bedoeling eigenlijk? :eusa_think:

mehn

Het is iig wel vreemd dat er geen verschil gemaakt wordt per brandstoftype.

Ik betaal per jaar 1150 euro Motorrijtuigenbelasting, daar kan ik 38.000 km voor rijden. Iemand met dezelfde auto maar dan zonder G3 LPG betaalt 780 euro per jaar en kan daarmee dus 26.000 km rijden  :eusa_think:

Dat is voor de gasinbouwers iig wel weer big business.;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

rogerV701998

Leuk ook als je de komende jaren een nieuwe auto koopt inclusief BPM. Lekker inruilen later...

sappie

is het tarief voor een benzine en een diesel dan gelijk? en voor een hummer gelijk aan een panda? (ondanks verschil in gewicht..)
nu betaal je voor diesel nog extra wegenbelasting, als het tarief voor de km heffing per km gelijk is aan een diesel...dan kenne we beter diesel rijden...of te simpel gedacht?

Turbo-Geek

Jongens jongens hoe lang wonen jullie nou in Nederland ?

Dit is een concept en het geheel moet nog echt geslepen worden, en in dat proces worden deze rare punten eruit gehaald en gewoon iedereen uiteindelijk toch meer betalen, wees gerust.
Ze zullen heus de km heffing per gewicht/soort brandstof en vervuiling gaan rekenen.
Is geen enkele extra moeite voor het systeem wat de facturen zal maken.

We hebben nog ruim 3 jaar te gaan, en in die tijd gaat er nog zoveel veranderen.

Misha

Ik blijf er bij dat het een handig systeem is om iedereen altijd te kunnen volgen.
En dat allemaal volgens het "Als je niks te verbergen hebt is het geen probleem"  principe.