4 graden boven nul en lekker vochtig buiten?

Gestart door Lampje, 14-11-2009 10:24:07

Vorige topic - Volgende topic

Lampje

Woensdagochtend naar het werk. Onderweg beginnen de ramen ineens te beslaan (ja, ik zat in mijn eentje). Buiten een beetje druilerig, wat druppels op de voorruit. Geen mist. 4 Graden Celcius.

Is dat normaal?

Ik heb ECC en standje 'voorruit' hielp geen snars. De beslagen voorruit met aanjager maximaal werd niet erger, maar ook niet minder.

Als ik de auto even stilzet dan loopt de temperatuur op van 4 uur naar 3 uur en dan ontwasemt mijn voorruit weer goed. Doet mijn radiator het té goed?? ???

Misha

Citaat van: Lampje op 14-11-2009 10:24:07
Woensdagochtend naar het werk. Onderweg beginnen de ramen ineens te beslaan (ja, ik zat in mijn eentje). Buiten een beetje druilerig, wat druppels op de voorruit. Geen mist. 4 Graden Celcius.

Is dat normaal?

Ik heb ECC en standje 'voorruit' hielp geen snars. De beslagen voorruit met aanjager maximaal werd niet erger, maar ook niet minder.

Als ik de auto even stilzet dan loopt de temperatuur op van 4 uur naar 3 uur en dan ontwasemt mijn voorruit weer goed. Doet mijn radiator het té goed?? ???
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,37212.0.html
:D
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Marc O.

Als ik de auto even stilzet dan loopt de temperatuur op van 4 uur naar 3 uur

Thermostaat kapot?
...The Nile isn't just a river in Africa...

verron

Ook hier hetzelfde probleem. Lekker veel regen buiten, wat warmer in de auto en jawel hoor we hadden vanaf Parijs tot aan de Belgische grens beslagen ruiten. ECC vol aan op de voorruit en zero resultaat. Te weinig gas in de airco, 300gr ipv 750gr. Had goede hoop dat het nu opgelost is maar na alles hier gelezen te hebben..................... :eusa_think:
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

)()()sT

Citaat van: Marc O. op 14-11-2009 12:33:06
Als ik de auto even stilzet dan loopt de temperatuur op van 4 uur naar 3 uur

Thermostaat kapot?

Ja ;)
Of de sensor, maar ik verwacht de thermostaat. Bij dergelijke temperaturen hoeft het koelsysteem het grote circuit met radiatorkoeling nog niet te doorlopen. Bij Lampje zal ie wel open blijven staat waardoor ie dus teveel koelt.

Lampje

Die 4 uur is wat overdreven, heb ik gezien. Het gaat meer om 18 over 3, zeg maar...

Zou hij altijd, onder álle omstandigheden, exact op 3 uur moeten staan??

razorx

Citaat van: Lampje op 18-11-2009 23:46:06
Die 4 uur is wat overdreven, heb ik gezien. Het gaat meer om 18 over 3, zeg maar...

Zou hij altijd, onder álle omstandigheden, exact op 3 uur moeten staan??
Ja, en dat binnen een paar minuten.

Lampje

Dat doet hij, maar als ik dan ga rijden en het is vochtig dan wordt hij een paar graden lager. In de file en in de stad gebeurt dit niet, hoe vochtig of hoe koud het ook is.

Vloeistofniveau blijft keurig.

razorx

Ik zou ze zekerheidshalve bijde vervangen als ze nog origineel zijn.
Lijkt overkill, maar als te toch bezig bent.