LPI inbouwen bij 230K

Gestart door RichardG, 26-12-2003 11:55:40

Vorige topic - Volgende topic

RichardG

Beste roffelaars,

Ik ben nu sinds een jaar in het bezit van een 850T '96 incl. rica chip. Zeker ik ben heel tevreden, echter met 1600KM per maand werkverkeer bij 1:7 overweeg ik een 2-tal opties: 1. LPI laten inbouwen, 2. verkopen en en een tamme op gas aanschaffen. Optie 1 heeft zeker mijn voorkeur echter ik vraag me af of het nog verstandig is om LPI te laten inbouwen. Uiteraard zou ik dit laten doen bij de door ons allemaal bekende inbouwer. Waar ik echter bang voor ben is dat ik met allerlei problemen te maken ga krijgen als ik de auto nu nog op gas ga zetten. Hoe zijn hier de meningen en ervaringen over?

Ben hier heel benieuw naar. Mocht het nu zo zijn dat de eerste optie in jullie ogen geen optie is dan ben ik benieuwd naar wat jullie denken dat mijn wagen nog waard zou moeten zijn (dealer en particulier) nogmaals een 855T '96 volledig dealer onderhouden zeer goede staat (airco, st.verw. trekh. enz.. enz.. bla.. bla..) eigenlijk wil ik er niet aan denken hem te verkopen, maar benzine is duurder dan Cola   :-[ en dat is ook al niet te zuipen. Dus dan toch maar Gas.

In afwachting van jullie mening, en alvast bedankt.

Entuscan

Dus je doet ongeveer 20 000 km per jaar?
Laten we snel ruw tellen ;)

Ongev 3000 euro voor de install (alle ditjes en datjes erbij, taks) en ong 0.7 euro per liter brandstof verschil.
Da's dus 4286L gas vs benzine wat er door moet om enkel die install terug te betalen. aangezien we Benz vs Gas vergelijken moet je geen rekening houden met het meerverbruik vd gas, je moet namelijk benzineliters tellen
1:7= 14.286L op 100km
Dus na (4286/14.286) *100km = 30 000km
In jouw geval 19maanden voordat je break-even zit met de kosten van je installatie.

Ondertussen zit je op 260K en 10Jaar oude wagen

Ik begin dan toch de denken dat tegen dan de meeste mensen beginnen te zien naar een andere wagen.
Alhoewel er hier veel tegen 3 ton en meer zitten zonder  noemenswaardige problemen

De vraag is gewoon of je jezelf achter 2-3jaar in jouw geval nog met diezelfde wagen ziet rondrijden? Indien Ja zou ik het waarschijnlijk doen.
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

RichardG

Beste Entuscan,

Cijfers liegen niet en als je het zo neerzet dan weet ik dat het eigenlijk niet de meest verstandige oplossing is. Maar het doet wel een beetje pijn. Ik kan natuurlijk gewoon veel meer gaan rijden  ;D maar dat is niet de oplossing. Ik moet het allemaal nog maar een beetje op me laten inwerken.

sjips krijg je voor niks, plezier kost geld, kwestie van vraag en aanbod? Misschien moet de overheid hier eens op ingrijpen, zij zijn tenslotte diegene die verantwoordelijk zijn voor het grote aanbod van de sjips.!

Thanks voor je input (en output).