Kunnen we straks onze TDI nog wel kilometer rijden

Gestart door pcdaaf, 15-11-2009 02:56:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

pcdaaf

Hallo allemaal,

Ik ben me eens wat meer gaan inlezen op het kilometer rijden, na de berichten in de krant dat de kilometer heffing er aan gaat zit te komen.
Ik heb de site www.kilometerprijs.nl eens uitgeplozen en schrok behoorlijk van de prijzen die je als diesel rijders, met name de wat oudere diesels, gaat betalen.
Zelf rijdt ik in een 850 TDI estate uit 1996 en rijdt gemiddeld 45000 km per jaar.
Vergelijkbaar vanuit het voorbeeld (BMW 525 TDS 8 jr oud) ga ik dan ongeveer € 512-550,-- per maand betalen.
Kunnen we straks nog wel betaalbaar in onze fantastische diesels blijven rijden?????????

Groeten Ewald

jgvdv

eerst maar eens zien of dit er doorheen komt ,

zo ja dan moet de baas ook uit de beurs ;)

wat het ook kost ik ga niet in een aygo of zo rijden , ben niet gek. dan maar wat anders over laten gaan.
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

Vulk

Vooral niet te hard van wakker liggen en anders emigreren naar waar het beter is?

pwassink

Citaat van: Vulk op 15-11-2009 09:48:14
Vooral niet te hard van wakker liggen en anders emigreren naar waar het beter is?

Cuba een optie ?  ;D
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

hathü

#4
Citaat van: Vulk op 15-11-2009 09:48:14
Vooral niet te hard van wakker liggen en anders emigreren naar waar het beter is?

Hoe zo emigreren, de barricaden op, revolutie, het wordt tijd dat de inwoners van NL niet meer over zich heen laten lopen. Die eikels in Den Haag gunnen Jan modaal geen echte auto :eusa_naughty:.
Als het echt zo duur wordt, zet ik de EGR er weer op en ga rondjes rijden op het Binnenhof ;D. Wie doet er mee?

Marc O.

Citaat van: hathü op 15-11-2009 11:47:52
Hoe zo emigreren, de barricaden op, revolutie, het wordt tijd dat de inwoners van NL niet meer over zich heen laten lopen.

Pas op hoor, vorig jaar is er iemand opgepakt die op internet opriep tot soortgelijke akties. Zogenaamd vanwege het in gevaar brengen van de verkeersveiligheid :eusa_liar: >:( Ja, misschien is Cuba zo slecht nog niet. Ze hebben er in ieder geval beter weer ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

hathü

#6
Citaat van: Marc O. op 15-11-2009 11:50:39
Citaat van: hathü op 15-11-2009 11:47:52
Hoe zo emigreren, de barricaden op, revolutie, het wordt tijd dat de inwoners van NL niet meer over zich heen laten lopen.

Pas op hoor, vorig jaar is er iemand opgepakt die op internet opriep tot soortgelijke akties. Zogenaamd vanwege het in gevaar brengen van de verkeersveiligheid :eusa_liar: >:( Ja, misschien is Cuba zo slecht nog niet. Ze hebben er in ieder geval beter weer ;)

Solly, maar van al die maatregelen uit Den Haag die vooral de man met de kleine portemonee treffen wordt ik altijd opstandig, vooral als ik lees dat Woutertje van de PVDA(voor de arbeiders toch) de prijzen die Eurlings had bedacht te laag vond ;).

Ik rij lekker door in mijn TDI hoor.(als tie het als het zover is nog goed doet) :P

RRRRR_Ramon

Posten als waardevermindering moet je gewoon wegstrepen door lang door te rijden met de wagen.

Maar echt vrolijk wordt je er niet van inderdaad...  :eusa_snooty:
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Red Devil

Maar zelfs als we de posten waardevermindering en BPM (voor wie dat nog geldt) wegstrepen alsmede de kosten als verzekering, onderhoud en dergelijke gaan wij inderdaad veel meer betalen. Op basis van de rekenhulp in de link van PCDAAF kost alleen het rijden mij per maand 512-128 (huidige wegenbelasting) 384 euro meer. (ken je toch leuke dingen voor doen)
Klein voordeel is wel dat de jong gebruikte volvo's na afschaffing van de BPM een stuk goedkoper gaan worden.

Maar ja eerst maar zien dat het er door komt inderdaad. :eusa_think:

pwassink

Citaat van: Marc O. op 15-11-2009 11:50:39
Citaat van: hathü op 15-11-2009 11:47:52
Hoe zo emigreren, de barricaden op, revolutie, het wordt tijd dat de inwoners van NL niet meer over zich heen laten lopen.

Pas op hoor, vorig jaar is er iemand opgepakt die op internet opriep tot soortgelijke akties. Zogenaamd vanwege het in gevaar brengen van de verkeersveiligheid :eusa_liar: >:( Ja, misschien is Cuba zo slecht nog niet. Ze hebben er in ieder geval beter weer ;)

En niks tegen auto's zonder Kat ..  :angel:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Red Devil

#10
Ik snap overigens niet dat LPG zo hard wordt aangepakt. Is toch een schone brandstof??!!

En wie gaat dat kastje betalen. Ik zie overigens niet dat iedereen binnen twee zo'n kassie aan boord heeft.

Ted

Marc O.

Citaat van: Red Devil op 15-11-2009 19:38:28
Ik snap overigens niet dat LPG zo hard wordt aangepakt. Is toch een schone brandstof??!!

Ja, maar goedkoop en dus weinig inkomsten aan accijns voor de overheid. Bloeden zult gij, burger! :-X
...The Nile isn't just a river in Africa...

rogerV701998

Citaat van: Red Devil op 15-11-2009 19:38:28
Ik snap overigens niet dat LPG zo hard wordt aangepakt. Is toch een schone brandstof??!!

En wie gaat dat kastje betalen. Ik zie overigens niet dat iedereen binnen twee zo'n kassie aan boord heeft.

Ted

De overheid.

pcdaaf

Volgens de media die ik gisteren of eergisteren hoorde, waren voor en tegenstanders in er en rondom DenHaag, die over dit onderwerp bakkelijen, het al redelijk met elkaar eens. Dus ik verwacht straks wel het een en ander, hoewel ik ernstig anders hoop.
Daarnaast kan ik dan wel mooi een goedkopere Volvo aanschaffen, maar die is mij ws ook nog duur genoeg en het blijft dan nog duur rijden per maand.
Ze melden daarnaast ook nog eens dat velen goedkoper uit zullen zijn, maar dat zijn alleen de 3-cilinder rijders onder ons als ik zo de tabellen er op na sla. Maar zelfs dat is volgens mij niet eens waar, want de meeste 3-cilinder rijders hoeven in 2010 geen wegenbelasting meer te betalen, om daarna met rekening rijden weer de klos te zijn; volgens mij betalen ze dan weer zelfs meer dan ze nu aan wegenbelasting betalen.
Jammer, jammer, jammer maar als ik straks dik het 4-voudige moet gaan betalen ben ik wel verplicht om af te haken.
Misschien moet de auto industrie ook maar in opstand komen, want wie koopt er nu straks nog een grote auto van een paar jaar oud. Ze kunnen ze straks aan de straatstenen niet kwijt.
Groeten Ewald

tackle

Citaat van: Red Devil op 15-11-2009 19:28:46
Maar zelfs als we de posten waardevermindering en BPM (voor wie dat nog geldt) wegstrepen alsmede de kosten als verzekering, onderhoud en dergelijke gaan wij inderdaad veel meer betalen. Op basis van de rekenhulp in de link van PCDAAF kost alleen het rijden mij per maand 512-128 (huidige wegenbelasting) 384 euro meer. (ken je toch leuke dingen voor doen)
Klein voordeel is wel dat de jong gebruikte volvo's na afschaffing van de BPM een stuk goedkoper gaan worden.

Maar ja eerst maar zien dat het er door komt inderdaad. :eusa_think:

geloof mij nou maar dat als woutertje die rekenhulp ook heeft ontdekt je opeens een heel ander bedrag tevoorschijn krijgt. Ik geloof niet zo in de goede bedoelingen van de overheid.