T Rode Monsterrrr, Alive and kicking.

Gestart door Powerpete, 15-11-2009 19:08:18

Vorige topic - Volgende topic

Powerpete

zo vandaag maar eens de eerste TLC aan de 40 besteed, er zaten wat vervelende krassen op die waarschijnlijk met wat stevig poetswerk weg te krijgen waren..
en warempel nog gelukt ook, alleen was t in t zonnetje net ff te warm, dus verplaatst en wat vonden we toen... gvdgvd...  :eusa_wall: dikke popnagel in een band en nog door ook..... dus dat wordt morgen een propje schieten, zonde want eigenlijk zijn de bandjes op de laatste benen...

de hele rechterkant zat van voor naar achter onder de krassen en de halen van veelvuldig jassen, winkelwagentjes, struikgewassen en ik wil niet weten wat.. dat was dus een uitdaging

Met dank aan Driven To Shine, waar ik allemaal mooie poetsspulletjes heb aangeschaft , eigenlijk voor de rode, maar is prima toe te passen op de lak van de 40, kan wel merken dat de lak van de nederlander een stuk zachter is als die van de 850, krasjes vlogen er uit en ik ben tot nu toe een redelijk tevreden mens, natuurlijk gaat niet alles weg, maar na 2,5 ton mogen er best wat krassen op zitten...

Staat er best behoorlijk bij zo... ook de R nog even de wieltjes schoongemaakt en gewassen, van de week maar weer verder met poetsen, mijn rug begint weer op te spelen en ik loop al de hele week met pijn in mijn schouder.. dus ik wil t niet forceren...

Nuttig dagje zo..... nu dus nog op zoek naar 2 achterbandjes voor de 40, 195/55/15 ... en t ding eerdaags ff een beurtje geven...

"Aerodynamics are for people who can't build engines." (Enzo Ferrari)

Sbv

De v40 is een mooi eind opgeknapt Peter. Je hebt zo wel eer van je werkt

Powerpete

n dan heb ik pas een zijkantje gepolijst, motorkap moet nog een keer, en de rest ook.... dak al wel gekleid.. stukje bij beetje komt t wel goed :eusa_dance:

StefanCJ

De 40 is aardig opgeknapt. Dankbaar werk dat poetsen. Zachte lak ik wel lekker poetsen  ;).

Powerpete

Nou dat de lak van een 850 een stuk harder is als die van de nederlandse volvo's ben ik dus wel achter, vanmiddag lekker ( in de schaduw slimmerds) het rode gevaar eens van een vers laagje smartwax voorzien, de stripjes en de bumpers in de lijnolie gezet, de asbak geleegd matjes geklopt enz enz.... we kunnen dr weer ff tegen..

dielie850

Citaat van: Powerpete op 15-07-2013 17:49:45
Nou dat de lak van een 850 een stuk harder is als die van de nederlandse volvo's ben ik dus wel achter, vanmiddag lekker ( in de schaduw slimmerds) het rode gevaar eens van een vers laagje smartwax voorzien, de stripjes en de bumpers in de lijnolie gezet, de asbak geleegd matjes geklopt enz enz.... we kunnen dr weer ff tegen..
Rook jij in de auto :eusa_naughty:

henry classic v70

Citaat van: dielie850 op 15-07-2013 18:07:19
Citaat van: Powerpete op 15-07-2013 17:49:45
Rook jij in de auto :eusa_naughty:

Oooohhhh Peet dat kan eg nie :eusa_snooty:  :eusa_shifty:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Powerpete

als de spreekwoordelijke schoorsteen Jeroen....  :eusa_snooty:

dielie850

Citaat van: Powerpete op 15-07-2013 20:02:45
als de spreekwoordelijke schoorsteen Jeroen....  :eusa_snooty:
Foei foei :eusa_snooty:
Zal lekker meuren met dit weer :evil:

hertogjan6

gelukkig maar dat je geen beige interieur hebt ;D  :evil:
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Sbv

Citaat van: hertogjan6 op 16-07-2013 17:01:30
Dan valt het niet op, maar zal wel lekker meuren met het warme weer

dielie850

Citaat van: hertogjan6 op 16-07-2013 17:01:30
Maar wel een (ooit) wit plafond.
In mijn auto was stevig zware van nelle gerookt en heb al 2x het plafond laten reinigen en nog is het niet eruit :'(
Ben zelf ook roker geweest maar roken in de auto vind/vond ik zo smerig :D

Powerpete

ik ben niet een hele zware roker, en altijd t dak open als ik er eentje opsteek... asbak netjes legen, luchtverfrissertje erin.... dus de meur valt wel mee..... :eusa_whistle:

de geneRaal

Citaat van: Powerpete op 16-07-2013 19:05:09
ik ben niet een hele zware roker, en altijd t dak open als ik er eentje opsteek... asbak netjes legen, luchtverfrissertje erin.... dus de meur valt wel mee..... :eusa_whistle:

ja,jij ruikt het niet  :evil: 

;)
Blackstone under construction

The Demon

Ik rook ook gewoon in de auto (en niet zo weinig ook) maar zelfs mijn collega die gestopt is en ruikt het niet in mijn auto's.

Een goede verfrisser doet wonderen en ook geen peuken in de asbak laten liggen, het is tenslotte een asbak en geen peukenbak.

Groet,
The Demon.