T Rode Monsterrrr, Alive and kicking.

Gestart door Powerpete, 15-11-2009 19:08:18

Vorige topic - Volgende topic

hertogjan6

toch wel leuk de wintertijd!  8)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Powerpete

vind er geen moer aan, geef mij maar weer 25 graden en tot 10 uur sávonds licht.....  :P

"Aerodynamics are for people who can't build engines." (Enzo Ferrari)

Powerpete

Aan al onze Volvovriendjes, hele fijne kerstdagen en een spectaculair goed 2014, dat we nu eindelijk eens uit de crisis mogen komen !!!

elianmars

Julian

Jullie ook fijne feestdagen toegewenst! :D
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

Powerpete

mm, wilde net even weg om wat boodschapjes te doen voor oudjaarsavond, loopt ie als een ouwe krant, op 3 of 4 poten, afslaan, poffen uit de uitlaat, beetje verhoogd stationair werdt t al beter, en nadat ie warm was liep ie eigenlijk wel weer mooi rond, met af en toe een plofje, beetje jengelen met t toerental..lambda lampje is ook gaan branden. rondje gereden, pakt wel goed op, en loopt nu eigenlijk wel weer mooi ... vremmde is dat ik er de laaste 2 weken weer wat meer mee heb gereden, en eigenlijk niks raars heb kunnen ontdekken...

wat denken jullie ?, nokkenassensor, bougies, rotte injector  ? ik moet m ook wel weer eens een goede beurt geven, maar heb nog steeds geen adresje ervoor... anders ome Dirk maar eens lief aankijken.....

volvobug

Citaat van: Powerpete op 30-12-2013 15:48:17
mm, wilde net even weg om wat boodschapjes te doen voor oudjaarsavond, loopt ie als een ouwe krant, op 3 of 4 poten, afslaan, poffen uit de uitlaat, beetje verhoogd stationair werdt t al beter, en nadat ie warm was liep ie eigenlijk wel weer mooi rond, met af en toe een plofje, beetje jengelen met t toerental..lambda lampje is ook gaan branden. rondje gereden, pakt wel goed op, en loopt nu eigenlijk wel weer mooi ... vremmde is dat ik er de laaste 2 weken weer wat meer mee heb gereden, en eigenlijk niks raars heb kunnen ontdekken...

wat denken jullie ?, nokkenassensor, bougies, rotte injector  ? ik moet m ook wel weer eens een goede beurt geven, maar heb nog steeds geen adresje ervoor... anders ome Dirk maar eens lief aankijken.....
Beginnen met foutcodes uitlezen zou ik zeggen. En doe ik bij deze ook  ;)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Sbv

Powerpete

Moet ik wel iemand hebben met een OBD dinges.....  :eusa_whistle:   gisteren liep hij nadat alles afgekoeld was weer prima, kan ook vocht zijn geweest...

KIM

Ben wel in de buurt Peet; met mijn OBD dinges...

TIMON

85011940

Powerpete

Citaat van: TIMON op 31-12-2013 18:26:04
Verdeelkap bougie kabels.....

zou best eens kunnen, verdeelkap is niet te oud, kabels weet ik niet maar zien er goed uit.....

Citaat van: KIM op 31-12-2013 18:18:09
Ben wel in de buurt Peet; met mijn OBD dinges...

zou fijn zijn Kornelis.... moeten we ff wat afspreken anders..

ik heb ook t idee dat het een vacuumslang kan zijn die los is gegaan... als t een beetje weer is dat maar eens na gaan kijken..

Powerpete

er zat dus een vacuümslang los, degene die van t regelklepje van de turbo naar de inlaat net voor de LMM gaat, ook nog een knietje wat net na de turbo op de uitlaatzit en die dikke schuimen slang in gaat vervangen, daar zaten ook 2 gaten in... en t maffe is, toen ik m vanmiddag startte liep ie prima, nadat de motor op temp was een keer weer hortten en stoten en afslaan, daarna weer prima lopen.... nu een stukje gereden, maar heb geen vermogen, meter komt nauwelijks uit de hoek en af en toe valt ie helemaal weg, geen power als ik dan het gas los laat komt ie weer terug... en hij loopt als je geen vermogen vraagt eigenlijk prima.. turboprobleem soms ?

ik ga denk ik morgen maar eens langs buitenweg om te vragen of ze m uitlezen en resetten, ik weet t ff niet meer....

Powerpete

nou, ben er nu wel achter dat het een vacuümprobleem moet zijn, hij gaf 3 foutcode's, LMM waarde's, laaddrukregeling , en nog wat, het knietje inderdaad op het inlaatspruitstuk is volledig vergaan, na een hoop gepiel zit daar nu ook een siliconenslang op.... hij loopt nu wel een stuk netter, maar ik heb nog steeds geen power... resetten ? ....

Broabander

Laaddrukregeling... Gare intercooler(slang)?
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.