Krukaskeering...

Gestart door Marijn Degens, 17-11-2009 13:04:22

Vorige topic - Volgende topic

Marijn Degens

Zojuist telefoontje gehad van mijn garage dat mijn matige olie lekkage (van de laatste weken) veroorzaakt wordt door een versleten ring(?) in de krukaskeering. Deze bevind zich aan de distributiekant.

Voor dat ik een offerte ga aanvragen zou ik graag bij jullie willen peilen wat zo'n operatie mij ongeveer zal gaan kosten. Ik begrijp dat het voornamelijk arbeidsuren zijn.

Verder vraag ik mij af (omdat de hele distributie eraf moet) of het misschien slim is te kijken of andere zaken ook aan vervanging toe zijn?

Alvast bedankt voor tips/reacties!

rogerV701998

Bij de dealer moest ik 960 euro betalen incl. verse olie in de (AT) bak.

Bij een vakgarage in Maastricht heb ik begin dit jaar voor hetzelfde uiteindelijk 500 euro betaald. De werkzaamheden zijn perfect uitgevoerd.

Gr. roger

)()()sT

Maar Roger, aan de BAKzijde, of distributiezijde??
Die 900 euri hoort al bijna bij een prijs voor een koppelingwissel (waar dus ook je bak eraf moet).

Bij een lek aan de d-riemzijde is dat natuurlijk niet zo ;)

rogerV701998

Citaat van: )()()sT op 17-11-2009 13:13:01
Maar Roger, aan de BAKzijde, of distributiezijde??
Die 900 euri hoort al bijna bij een prijs voor een koppelingwissel (waar dus ook je bak eraf moet).

Bij een lek aan de d-riemzijde is dat natuurlijk niet zo ;)

Idd aan de bakzijde. Bak moest er dus onder uit. Aan de distributiezijde gaat het volgens mij om een aandrijfaskeerring. Die heb ik laten vervangen door de dealer voor ongeveer 190 euro.

Gr. roger

Marijn Degens

anders laat je me even schrikken  ???

;D

rogerV701998

Ben ik tenminste niet de enige die hiervan geschrokken is... ;D

In de naam van dit topic heb je het over een krukaskeerring, vandaar.

Gr. roger

mehn

Citaat van: rogerV701998 op 17-11-2009 13:15:42
Aan de distributiezijde gaat het volgens mij om een aandrijfaskeerring.

Nee hoor, daar zit ook een krukaskeerring ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Marijn Degens

offerte gekregen voor 200 euro ongeveer. donderdag gaat ie naar de dokter :)

UserID6342

Voor de krukaskeerring vervangen aan DISTRIBUTIEzijde is dat een hele nette prijs, kun je niets van zeggen.

Marijn Degens

Citaat van: Dirk342 op 17-11-2009 14:33:56
Voor de krukaskeerring vervangen aan DISTRIBUTIEzijde is dat een hele nette prijs, kun je niets van zeggen.

Ja, vond ik ook. Ik laat het doen bij http://www.edaheus.nl/ in Delft. Ben tot nu toe erg tevreden over ze.

sas

Ligt eraan, gelijk nieuwe distributieriem/multiriem erop? Spanners? Waterpomp?
Als de boel toch los ligt en de auto is (bijna) aan nieuwe riem toe en je houdt de auto voorlopig nog, zou ik alles mee vervangen. Dan moet je rekenen op ca 450-500 euro.
Voor 200euro betreft het alleen kering en nieuw riempje. Dat kost het bij de dealer ook. Is slechts 1,5 uur werk.

Marijn Degens

Citaat van: sas op 17-11-2009 14:58:39
Ligt eraan, gelijk nieuwe distributieriem/multiriem erop? Spanners? Waterpomp?
Als de boel toch los ligt en de auto is (bijna) aan nieuwe riem toe en je houdt de auto voorlopig nog, zou ik alles mee vervangen. Dan moet je rekenen op ca 450-500 euro.
Voor 200euro betreft het alleen kering en nieuw riempje. Dat kost het bij de dealer ook. Is slechts 1,5 uur werk.

Ja precies, ik laat er naar kijken als ie open ligt en beslis dan of er meer moet gebeuren. Distributieriem is volgens mij pas over hele tijd pas aan de beurt.

Rijns_t5r

wat si je km stand dan marijn?

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

Marijn Degens

Rijns_t5r

Citaat van: Marijn Degens op 17-11-2009 15:22:32
Citaat van: Rijns_t5r op 17-11-2009 15:12:17
wat si je km stand dan marijn?

robert

189.000

ohhhhhhhhhhh nog 51000km te gaan,nieuwe keerring erin nu en een nieuw riempje is zat joh  ;D
als die op 240000 staat moet je nog maar eens een seintje geven.

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS