iemand verstand van bedrading?

Gestart door axelvr, 18-11-2009 16:46:01

Vorige topic - Volgende topic

axelvr

Beste ,

wij hebben een lamp (in hoogconjunctuur gekocht om het zo maar te zeggen) van artimeta ,

Dit is een vrij dure lamp die dmv van draden hangt , via deze draden gaat ok de stroom (12V)

plaatje:

nu is 1 van de draden helaas kapot gegaan door een stel parkieten die langdurig op de kabel hun snaveltjes liepen te vijlen

reparatie kost 375€ bij de fabriek , en dat vinden wij echt te veel , dus toen zelf eens het eea gaan opzoeken , de gem. electronicaboer binnengelopen , een kabel besteld , dit was de verkeerde , Artimeta gebelt , oud type draad , niet meer leverbaar , nu weer zelf op zoek...

dus iemand die deze draden kent? :

combinedforces

Mail de jongens van Topdeq eens. Hebben mij eens geholpen met vergelijkbaar materiaal voor een staande lamp.

http://www.topdeq.nl/topdeq/contentPage.do?contpagid=tq_kontakt&conttypeid=ueber_topdeq&contshowall=0

heutink

google maar even op : afgeschermde kabel ....35.600 hits in 0,2 sec.
;D
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

UserID6342

Er zit een bedrijf in Nijmegen, Besselink Electro, die in principe alles kunnen leveren qua onderdelen enzo voor verlichting, etc.  Het zo'n soort kabeltje vroeger aan een hangende halogeenunit gehad, nergens te krijgen, hun konden het regelen voor me. Dus wie weet ?

axelvr

Citaat van: combinedforces op 18-11-2009 17:03:26
Mail de jongens van Topdeq eens. Hebben mij eens geholpen met vergelijkbaar materiaal voor een staande lamp.

http://www.topdeq.nl/topdeq/contentPage.do?contpagid=tq_kontakt&conttypeid=ueber_topdeq&contshowall=0
Citaat van: Dirk342 op 18-11-2009 18:25:55
Er zit een bedrijf in Nijmegen, Besselink Electro, die in principe alles kunnen leveren qua onderdelen enzo voor verlichting, etc.  Het zo'n soort kabeltje vroeger aan een hangende halogeenunit gehad, nergens te krijgen, hun konden het regelen voor me. Dus wie weet ?

Heb beide bedrijven een mailtje gestuurd , bedankt!!

Citaat van: heutink op 18-11-2009 18:12:19
google maar even op : afgeschermde kabel ....35.600 hits in 0,2 sec.
;D

het ligt iets nauwkeuriger dan dat...

thuur

Volgens mij is het gewoon een gevlochten staalkabeltje..

Ziet er niet uit als zilver, dat wordt in kameromstandigheden heel ranzig van kleur. In principe kun je iedere soort metaal gebruiken wat het gewicht kan dragen.

Leveren die parkieten geen 375 euro op? :angel:

Gr ;)