solenoid vernieuwd voor foutcode 121 122 331

Gestart door risky147, 11-11-2009 19:10:37

Vorige topic - Volgende topic

risky147

ben vandaag begonnen met de sollenoid(en) te vernieuwen

vorige keer heb ik het subframe laten zakken en nu heb ik het gedaan zonder de subframe laten zakken.

en moet zeggen dat gaat ook idd. alleen moest ik een krik onder de versnellingbak zetten om de boel iets op te lichten

De s1 en s2 zijn nu vernieuwd helaas was de sl ook stuk dus vandaag niet afgekregen maar ff besteld.

hier ff de onderdeel nummers 1x 6843784 nr solenoid shiftlock
2x  6843783 nr solenoid versnellingen

Ik heb deze 850 estate met knipperende pijl gekocht  en hoop dat het zo is opgelost.

ik was al tijden op zoek naar een witte 850 estate 2.5 20v

deze kwam op mijn pad helaas met een kapotte bak (alleen 1e en 4e versnelling) en met wat òpknap werkzaamheden

maar ben er er nog steeds blij mee,

voor de mensen die ook hun solenoid willen vervangen kan ik eventueel fotos maken

Gr Dirk

Volvo 850r 2.3 turbo estate  1994
Volvo 480 GT metalic zwart 1995
Volvo 66 en Daf 66
Opel Ascona B

bastiaan arissen

Ja hopen dat het zo opgelost is.
In ieder geval succes er mee.

Groeten Bastiaan.

arjenT5R

Maak daar maar eens een mooie how to van  ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

risky147

allle solenoids zijn vernieuwd schakeld echt helemaal nieuw

de foto,s volgen.

werkzaamheden: luchtfilter weg akku er uit ondersteslang oliekoeler los de plastic accuplaat demonteren

peilstok automaat demonteren bovenste oliekoelerslang uit bak loshalen en opzij leggen.

met een torxdopje en klein ratteltje  de bouten van de kap loshalen en er 1 moelijk bij te komen boutje

rechts

onderin die moet met haaks torx sleuteltje en via de linker wielbak (ik heb er nu een gewone ingeschroefd)

voor de volgende keer kan je hem zo met een ringsleuteltje loshalen ;D

dan krik er onder bak iets omhoog brengen en dan het  kapje er tussenuit friemmelen

als je voor de auto staat zit links solenoid s1 dat is de 2e en3e versnelling en daar naast zit de slolenoid s2

die is voor de 1e en de 4e versnelling en aan de onderkant zit de sl solenoid die kan alleen via de onderkant

vernieuwd worden

Ik heb er nog 1 code in dat is 142 tempratuur sensor?
Volvo 66 en Daf 66
Opel Ascona B

jan pas

Beste,

Ik zou deze week ook mijn solenoids willen vervangen . Ik sukkel ook al een half jaartje met een haperende versnellingsbak en ga het er maar een keertje op wagen.

Ik heb nog enkele vraagjes, kan u mij helpen?

Moet je de versnellingsbakolie aflaten/verversen?
Hoeveel kosten deze solenoids?
Wat voor pakking heeft u gebruikt om het deksel terug te plaatsen?

Alvast bedankt

Met vriendeijke groeten,

Jan Pas

risky147

Hoi Jan

ik heb niet de versnellingbak olie afgetapt ik heb de auto op babybrugjes gezet en een emmer onder de bak loopt ongeveer een kleine liter uit de rest blijft in de bak omdat hij schuin naar achteren staat.
er zit geen pakking tussen dus vloeibarepakking
dus dat er weer tussen wel hitte en olie bestendig kan je ook via volvo bestellen trouwens.
is wel ff een lastig klusje omdat de deksel er lastig tussen gaat
de solenoids kosten 130 euro inc btw per stuk solenoid s1 en s2 zijn het zelfde
wat ik wel ben vergeten te beschrijven is de min kabel van het subframe los halen anders kan de kap er niet tussen uit.

deze test al gedaan?
Overigens kan je met behulp van de diagnose stekkers de bak ook in test-modus gooien en de kleppen stuk voor stuk testen op functioneren.

Citaat
Here is how you get into "Test Mode 4":

With the key in the on position (car not running) put the pin in the A1 socket as you would to retrieve the codes...
First - Press the button 4 consecutive times (about 1/2 to 1 second each time).....
Wait a few seconds and the led will then illuminate.....
Upon the first illumination (while the light is on!!) put in the first digit of the test code...(for example - if the number is a 2 press, the button twice)
The led will then illuminate a second time....
Enter the second digit of the test code......
The led will then illuminate a third time.....
Enter the third digit of the test code.....

The solenoid should "click" six times along with the led illuminating each time. In some test modes, the led will illuminate six repetitive times but the solenoid will only click once. In my car, the S1 test will click six times and the S2 test will click six times. The TCC or SL solenoid only clicks once...not sure if this is OK??

CODES:
3 – 4 – 2 Activates the S1 solenoid
3 – 4 - 3 Activates the S2 solenoid
3 - 4 – 4 Activates the SL (shift lock or lock-up) solenoid

Volvo 66 en Daf 66
Opel Ascona B