Basic Alarm

Gestart door Henk855, 18-11-2009 20:01:24

Vorige topic - Volgende topic

Henk855

Wie weet raad: Mijn Italiaanse T-5 van 96 heeft alleen maar CV en dus geen alarm en startblokkering. Nu heb ik in het Volvo programma gelezen dat er een dubbel relais is 210 / 211 die de sturing voor het alarm zou regelen. Onder de kap zit geen extra hoorn die met het alarm zou werken en de dealer weet niet of alarm op deze wagen mogelijk is. Aan de hand van de laatste 6 cijfers van het chassisnummer kon de dealer wel zien dat de wagen is geleverd met een CV systeem maar over alarm is niets bekend, wel heb ik de AB die geleverd werd bij het basis alarm. Is het nou een kwestie van relais 210 / 211 er in prikken en er zit alarm op of komt er meer bij kijken?

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

UserID6342

Vraag Erwin (Haasje) dit ff, is er nu mee bezig om een auto te voorzien van hetzelfde alarm en weet ook precies hoe dit zit en wat je nodig hebt.

haasje

Zolang het het 210/211 relais is wat bij het basisalarm hoort, zal het denk ik wel werken.

UserID6342

Dus een relais zien te scoren en een claxon / sirene (al dan niet origineel) en je bent er ;D

Ludo

Citaat van: Dirk342 op 19-11-2009 07:18:01
Dus een relais zien te scoren en een claxon / sirene (al dan niet origineel) en je bent er ;D

En een stuurmodule?, niet nodig?.  :eusa_doh:

;D

Henk855

En mocht er een stuurmodule nodig zijn waar zou die dan moeten zitten? Ik kom er in het Volvo programma niets over tegen. Het enige wat ik kan vinden gaat over het dubbele relais 210 / 211, zonder alarm vind ik echt helemaal niks.

Sjors
855R

haasje

Het basisalarm zijn 2 modules, relais 210/211 en de ontvanger (naast handschoenenkastje). aangezien je zelf al aangeeft dat je wel ab hebt, maar geen alarm, zal de laatste dus al aanwezig zijn.
@ludo: welke stuurmodule bedoel je verder nog?

Ludo

Citaat van: haasje op 19-11-2009 10:45:50
@ludo: welke stuurmodule bedoel je verder nog?

haasje

Is die van het basisalarm? Heb een poos terug een basisalarm bij iemand ingebouwd, heb deze module niet gezien/gebruikt. Dit doet mij eerder denken aan een aftermarket alarm/startonderbreker. Zal even kijken of ik plaatje kan vinden van basisalarm.

Edit: @ludo: die je daar op de foto laat zien is het euro alarm (9184945), niet het basis alarm (9128928)

Ludo

Citaat van: haasje op 19-11-2009 10:57:16
Edit: @ludo: die je daar op de foto laat zien is het euro alarm (9184945), niet het basis alarm (9128928)

Voor het idee maakt dat weinig uit.  ;)
Een alarm bestaat uit meer onderdelen dan een relais...

UserID6342

Niet geheel mee eens Ludo, Erwin en ik hebben ondertussen echt al zat alarmen in de hand gehad en ingebouwd, variĆ«rend van een basis tot Guard II.  Niet ieder alarm heeft een module, etc.  Uiteraard bestaat een alarm uit ietsjes meer als alleen maar een relais.

haasje

Het basisalarm heeft geen sensoren die aangesloten kunnen worden, hooguit de sensor in de motorkapvergrendeling. Het enige waar dit alarm op reageert is het openen van de portieren, achterklep en motorkap. Dus het hele alarmsysteem bestaat uit :
- relais 210/211
- ontvanger met handzenders
- sirene of claxon
- motorkapvergrendeling met sensor (optioneel)

Ludo

Ah dat wist ik niet.  ;D

Henk855

Ok dan denk ik weer een stap verder te zijn dan ik was, het zou dus betekenen dat ik alleen relais 210/211 nodig zou hebben plus de sirene. Na een heel gesprek aan de telefoon met dealer Van Kuijk ging het er ook om of er een transponder in de sleutel zat, na uitlezen van de sleutel blijkt die er inderdaad in te zitten maar als ik in de wagen zit en de met de CV de boel vergrendel dan kan ik de wagen nog gewoon starten en weg rijden. Ik begreep dat relais 211 voor de startblokkering zorgt en zit die er niet in dan werkt het dus niet.
Is er iemand in de buurt van Amsterdam die relais 210/211 er in heeft zitten als alarm sturing zodat we eventueel kunnen kijken of het werkt in mijn wagen, dealer Van Kuijk kan het wel bestellen maar dan moet ik het ook afnemen a 94 euro ex BTW, toch een hoop geld om iets te testen. En dan verder is er iemand die bij toeval relais 210/211 op de plank heeft liggen voor een leuke prijs?

Sjors
855R

UserID6342

PB mij of Erwin (Haasje) maar even en dan komt het wel goed ;D