V70 XC benzine - lpg start niet

Gestart door Rogers XC 70 2000, 19-11-2009 09:47:06

Vorige topic - Volgende topic

Rogers XC 70 2000

Verdorie, gisteravond om 20.00 h. wilde mijn v70 niet starten....
Nu had ik de benzinetank wel redelijk ver leeg gereden, maar ik heb er een paar liter ingegooid en nog wilde hij niet starten....
Uiteraard stond de auto op een donkere parkeerplaats en kon ik onder de kap geen steek zien.

Moet ik ontluchten of zou er iets kapot zijn?

Als ik moet ontluchten, hoe moet dat??

Ludo

Benzinepomp kapot/verbrand?.
Hoor je de pomp zoemen als je het contact in stand II zet?.

)()()sT

Loopt de pomp wel? Als je het contact omdraait, hoor je dan een zoemend geluid voor enkele seconden (drukopbouw) vanonder de achterbank?

* brandstofpomp
* relais brandstofpomp
* relais 103

Succes....

Rogers XC 70 2000

@ ludo, ik hoor niets zoemen, maar dat hoorde ik eerder ook nooit.

Moet je een benzine-uitvoering ontluchten als de tank leeg geweest is?
Hij maakte namelijk wel eerst een paar verbrandingsslagen.

Rogers XC 70 2000

Citaat van: Ludo op 19-11-2009 10:51:57
Oorzaak: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,37531.0.html

:evil:

Jaaaaaaaaaah.... dat dacht ik gisteravond ook direct.... auto's lijken wel vrouwen... zodra ze de indruk hebben dat je van ze af wilt,  beginnen ze moeilijk te doen  ;D

mehn

Citaat van: Rogers XC 70 2000 op 19-11-2009 10:57:30
Moet je een benzine-uitvoering ontluchten als de tank leeg geweest is?

Nee gewoon doorstarten.
Wat je ook kunt doen is de auto een paar keer op contact zetten voordat je start. Elke keer als je contact aanzet (en 5 seconden aan laat) bouwt de pomp de druk op. Als je leidingen leeg zijn worden deze hierdoor gevuld voordat je start.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Rogers XC 70 2000

Nou.... het was dus mijn eigen domme lompigheid die de Volvo parten speelde.... tank en leidingen waren volledig leeg.... heb hem heel flink moeten doorstarten (inderdaad een paar keer ook in stand II gezet; dank je Mehn!) en toen begon die weer te lopen, van onregelmatig tot normaal....

)()()sT

Maar heb jij (terwijl je normaliter op gas rijdt) dus met een vrijwel lege benzinetank gereden?

Rogers XC 70 2000

had eergisteravond een lege LPG tank, dus toen op benzine gereden en gistermorgen op benzine gereden naar AVIA, LPG getankt en ben vergeten om te schakelen op LPG.... Stom toeval is dus dat ik op de laatste druppels benzine tot op kantoor ben gekomen.... Zo'n groot toeval dat ik me ernstig zorgen maakte dat er iets kapot was.... want ik achtte die kans groter dan op de laatste druppels op de plek van bestemming aan komen.

henry classic v70

Dan zou ik er meteen een nieuw brandstoffilter op zetten, als je de tank helemaal leeg hebt gereden is ook alle "troep" meegegaan en zit nu in dat filter!
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroƫn C4

Daf46

De benzinepomp zuigt toch altijd aan de onderkant van de tank,
dus veel troep kan er zicht niet ophopen.