Auto start niet meer. Foutcode 1081

Gestart door kollekol, 22-11-2009 17:15:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kollekol

Na veel gedoe had ik eindelijk mijn V70 2.5 20V denso weer aan de praat na een motorwissel. Twee week later slaat de auto ineens niet meer aan. Ik heb met mijn ELM scanner (USB) de foutcode 1081 gevonden. Via google heb ik gevonden dat dit iets met de immobilizer is. Dit is volgens mij de startonderbreker (toch?). Kan iemand dit bevestigen? Wat kan ik hier aan doen?

kollekol

Is het aannemelijk dat het de uitleesspoel om het contactslot is? Het is gekomen na een aantal keer snel achter elkaar starten en uitzetten met een warme motor. Bij starten gaat de startmotor wel rond.  Uit de uitlaat komt ook benzinelucht.

Zijn zwijgende experts een slecht teken?

Aldert

Ronald21

ik denk dat je het antwoord al hebt gegeven

ff zoeken op forum

kollekol

Ik kon hier niet teveel over vinden. Wel op enkele Engelse fora. Heb jij enig idee wat zo'n ding kost? Is de sloop een optie?

LeonW

Spoel om kontaktslot gaan wel eens stuk, wat ie kost geen idee.
Volvo S70 2.5T

Ronald21


kollekol

Ik had dat topic idd net gelezen, ik ben echter niet zo goed bevriend met de zoekfunctie maar ik ga nog even zoeken.

Thanks

kollekol


mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

kollekol

Ik kan er niet al teveel over vinden. Ben eerst maar wat gaan proberen. Antennering uitgemonteerd geeft dezelfde fout p1081. Ik had verder op een amerikaanse site gelezen over vijf x op slot en er weer af. Dit heeft bij mij helaas geen effect. Denk dat ik morgen maar achter het antenneding aanga. En dan hoop ik eindelijk weer probleemloos (of tenminste probleemarm) te kunnen rijden.

thuur

Citaat van: kollekol op 24-11-2009 20:24:20
Het is gekomen na een aantal keer snel achter elkaar starten en uitzetten met een warme motor. Bij starten gaat de startmotor wel rond.  Uit de uitlaat komt ook benzinelucht.

Dan ben je je auto gewoon aan het verzuipen...


Gr :-\

kollekol

Ja maar dat is nu een week geleden. In die tijd heeft ie geen slag meer gelopen. Dan is er vlgns mij toch iets mis of niet?

thuur

Citaat van: kollekol op 24-11-2009 23:11:05
Ja maar dat is nu een week geleden. In die tijd heeft ie geen slag meer gelopen. Dan is er vlgns mij toch iets mis of niet?

Een week is wel lang, maar een te rijk mengsel kan wel dagen aanwezig blijven. Wat dat betreft lijken onze blokken wel gasdicht :o

Kan ook zijn dat je een lekke injector of drukregelaar hebt. Dan blijft er benzine in de kamers druppelen.


Typisch defecte antennering laat de motor gewoon aanslaan als normaal, maar valt direct uit i.p.v. stationair te gaan lopen.


Gr ;)

kollekol

Dan zal ik toch eerst de bougies er nog maar weer eens uittrekken.

Dank iig

kollekol

Vandaag heb ik de nieuwe antennering opgehaald en aangesloten => NIETS!!Ik begin een beetje hopeloos te worden. Wie helpt?

Na kort (<5sec) starten zijn de bougies (nieuw) nat. Als ik de bougies uit de auto in de bobines druk en contact maak met blok zie ik geen vonken (of denk ik teveel vanuit de bromfiets). Voor het probleem liep de auto (2 dagen) perfect! Daarvoor veel gedoe gehad met ombouwen (eerst geen contact ECU door losse massa, daarna kapotte bobine). Nu nogstees fout P1081.